AVENGERS ENDGAME SPOILER ALERT ⬆️⬆️.. lol takdelah spoil mana. Just wanna tekankan caption admin tu cuz' it's black widow's quotes aka Natasha Romanoff. And thought that quote suits this chapter ✌🏻
♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️
"Ermm.." Anis berasa ragu-ragu buat seketika.
Askar itu menyimpulkan suatu senyuman. "Bagitahulah. Tugas kitorang memang cari other survivors pun..especially those with your age..teenagers." terang askar itu.
Anis mengiyakan sahaja. "Dorang dekat atas bukit dalam hutan belakang rumah depan nih. Kat atas bukit tu ada satu rumah macam kabin, dalam tu ada satu kereta and satu motor. Diorang dekat situ. Thus, itu je satu-satu rumah yang ada dalam hutan belakang tuh." dia menghembus nafasnya perlahan.
Askar itu menganggukkan kepalanya dan menyuruh dua orang askar yang lain pergi ke sana. Askar yang memujuk Anis agar memberitahu lokasi rakan-rakannyanya yang lain menyuruh Anis dan Izyan naik lori tersebut dan duduk. Mereka berdua hanya turuti suruhannya.
Anis duduk bersebelahan dengan Izyan manakala askar tadi duduk berhadapan dengan mereka berdua.
Dia pun menyandarkan kepalanya pada dinding dalam lori. "Heh.." keluhnya perlahan. Dirinya tetiba terasa letih sangat.
"Sir?" panggil Anis tetapi tidak memandang ke arah Izyan. Sebaliknya, dia memandang ke bawah, melihat kedua-dua kasutnya yang sudah kotor sedikit dek berlari dalam hutan.
"Hmm?" sahut Izyan.
"Sir kata..sir nampak..jiran saya jatuh..But I didn't see her body anywhere.." kata Anis. Suaranya lemah sahaja lelagi apabila terfikir pasal itu.
"I-I don't know. I couldn't see much after she fell because of the dark night." Izyan petah berkata.
"English teacher?" suatu suara asing membuatkan Anis mengangkat wajahnya ke arah punca bunyi. Rupa-rupanya askar tadi yang bertanya.
Izyan mengangguk sekali tanpa membuat eye-contact dengan askar itu.
Askar itu menoleh ke sebelahnya, memandang diri kerdil milik Anis. "Seventeen? SPM 2021 candidates?" Anis hanya merenung tajam muka askar itu.
Dia seriously takdek mood nak cakap pasal apa-apa yang berkaitan dengan SPM.
Askar itu again tersenyum dengan pandangan yang diberikan oleh Anis. Anis memandangnya dengan muka annoyed dan menutupkan matanya.
"Can't you at least uncuff our hands or something. It doesn't make any sense tho korang cuffed survivors..? I-I mean, why'd you cuff us in the first place.." pertuturan Anis hanya kedengaran seperti omelan berbanding permintaan.
Askar itu memandangnya semacam. Niat asal hendak membetulkan pernyataan Anis, tetapi apabila dipandang muka Izyan yang jelas tertulis 'don't mess with her', askar itu kembali duduk tenang dan mencari sesuatu. Usai itu, dia membuka alat yang seumpama gari cuma bukan diperbuat daripada besi yang terpasang pada kedua-dua tangan Izyan serta Anis.
YOU ARE READING
Exam Dibatalkan -- [✓]
Science Fiction⚠️ RUN N FIGHT ⚠️ --Wattys 2020 Award Winner: Science Fiction-- Negara Malaysia. Remaja berumur 17 tahun. Bersekolah. One word: SPM. Ya. Kau takkan boleh bayangkan kalau-kalau tiba-tiba exam sebesar itu aka exam yang menentukan hala tuju hidup kau...