Encounter 40

456 54 0
                                    

Any song suggestion?

♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️

"Ariq."

"Daffa."

"Nama korang semua..interesting." puji Zahran. Si Ariq dan Daffa sudah tersipu malu manakala Aulhaq nak muntah hijau tengok keadaan rakan-rakannya. Again, kalau in cartoon world, mesti dah ada macam bling bling atau bunga-bunga di sekeliling Ariq dan Daffa manakala di pipi mereka mesti jelas kelihatan the blushing-nya.

Zahran hanya tergelak sehinggalah dia terhenti kerana matanya yang mendarat pada arah somewhere tempat keberadaan group bebudak perempuan berumur 17 tahun.

"Sekejap.." dia mengangkat kedua-dua tangannya tanda 'wait' dan berjalan ke arah satu lagi kumpulan perempuan selain group Husna.

"Psst..asal diorang asyik tengok kita??" Bellerina berbisik sambil matanya kejap pandang sekumpulan lelaki serta sekumpulan perempuan lain dan sekejap pandang kawan-kawannya.

"Tah..dari tadi lagi..takdek keje lain ke apa.." Dayang membalas bisikan Bellerina.

"Entahlah..siapa dorang tu?" Husna bertanya dalam bisikan. "Eh jap kenapa kita bisik-bisik nih??" Alya di sebelah sudah gelakkan mereka semua. Padahal memang memasing dah duduk dalam bulatan, tupun still nak berbisik lagi, fikirnya.

"Err..ni..kawan-kawan Anis kan? Mana Anis??"

"Anis??" Hanisah blur seketika. Mencari file di dalam mindanya tentang kawan-kawannya yang nama penuh dia ada nama 'Anis'. "Ohh.." Hanisah baru hendak membuka mulut semula tetapi telah dipotong oleh Nadia.

"Ufairah? Fye?"

"Urrmm..yea." Zahran ragu-ragu saja. Tak silap dia memang betul ini geng Anis tetapi tidak diberitahunya pula nama penuh Anis ialah Anis Ufairah atau Ufairah Anis ke ada nama tengah 'Fye' ke di depan ke belakang ke apa ke..

"Dia dah pergi—" Rabiyatul yang tukang menjawab soalanya setelah mereka semua tetiba senyap apabila mention fasal Anis..tapi tulah tah kenapa dia pergi kata ayat tersebut dalam nada yang sedih.

Zahran mengangkat kedua-dua keningnya sambil memandang semua muka-muka remaja perempuan di situ. Semua muka sedih semacam.. and yep, he's starting to get the wrong idea of 'pergi'. "Ap-apa?!" 

"Dia dah blah dari rumah nih.." jawab Nadia selamba, kemudian sempat dia tersenyum sinis melihat reaksi lelaki itu.

"Ouh..okay..ke mana??" kedengaranlah sedikit the sign of relieved tuh.

"T-tu..kitorang tak tahu.." giliran Marliana pula bersuara.

"Ermm..thanks bagitahu." kata Zahran dan menundukkan sedikit kepalanya sebelum berjalan kembali ke arah Aulhaq, Ariq dan Daffa.

"Hanisah?!" Husna menjerit lalu pantas berdiri tegak memandang geng yang berada tak jauh dari sebelah mereka. Dia pasti suara tadi tu ialah suara kepunyaan si Hanisah. Dia pasti sangat.

"Husna..apa awak nih..jerit-jerit.." Alya menyuruh Husna duduk kembali dan bertenang. Mata si Husna pula asyik memandang ke arah geng remaja perempuan yang sebaya dengan mereka itu. 

"Husna??" Hanisah mengangkat kepalanya memandang empunya suara yang memanggil dirinya tadi. Dia seakan-akan tidak percaya. Dia juga kini berdiri sama dengan riak wajah yang sama seperti Husna tadi.

"A-Alya ke tu?" Alya berpaling ke arah Hanisah dan terkejut. Dia fikir dia hanya berhalusinasi kerana memang dia sedar yang sekumpulan remaja tu kelihatan seperti sama saja muka-mukanya dengan rakan-rakan sekelasnya akan tetapi..

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now