Encounter 61

367 53 0
                                    

HAHA, since author dari haritu ada masalah nak upload gif disebabkan gif semua kebanyakannya atas 3mb. Sumpah annoyed. Sejak bila tah wattpad jadi begini.

Lagu yini sahajalah author dapat fikirkan..tak suits the chapter pun, it's just whenever author dengar lagu nih, it gives me that positive energy.

P.s. Chapter ni boring. So, yea, rasa nak double update, tengok kerajinan author ya.

P.s.s. Ignore me.

♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨♨

"I think it's nothing. Just a scratch. My leg healed, why won't you?"

"Because you're immune." kata Izyan perlahan. Anis tersengih mendengar jawapan kepada bukan exactly soalan yang dia tanya.

Imun? Imun kepada apa? Imun kepada virus ni?

"Sir..ini, this is a scratch from a day ago.. Saya tengok Sir normal je..?"

Izyan menarik lengan baju yang dipakai menutupi lengannya seperti keadaan asal lalu berdehem perlahan. "What if now I'm okay..and, in the future..I'll.."

"Why'd you even tell me about this?" memang Anis sedang annoyed, marah..tapi tah kenapa Izyan dapat rasa satu perasaan lain just by mendengar suaranya.

Dia dengan slow-mo mengangkat kepalanya dan menoleh untuk melihat muka Anis. "I feel like the need for you to know about this." Anis pun mengalihkan pandangannya ke tempat lain. Tak sanggup dia nak renung lelaki itu lama-lama. Matanya pula dah bergenang dengan air mata.

Kenapa hati dia rasa sakit? Hatinya sedang memberontak berkata 'kenapa' dan 'kenapa'. Tiada orang lainkah laki nih nak bagitahu fasal nih, fikirnya.

Lama jugalah mereka berdua berdiam diri dan memandang sekeliling. Langit gelap, hanya bunyi daun-daun bergeseran antara satu sama lain yang dapat mereka dengari besides bunyi each other bernafas. Keadaan di sini adalah sangat intense + sunyi sampaikan Anis sendiri tidak tahu hendak kata apa lagi dah. Cukuplah dengan apa yang sudah berlaku terhadap dia dan mereka yang lain sepanjang 5 hari ini.

"I-I think they are fine with you now." Izyan berkata gagap, takut dia menganggu suasana Anis yang mahu everything 'quiet'. First time dia berasa perasaan seperti ini. Takut dengan perasaan orang lain. Apa yang dia rasa.. bagaimana dia react.

Even so, Anis tahu 'they' itu merujuk kepada siapa. And dia kalau boleh tak nak pun bercakap tentang 'they' itu. Buat sakit hati dia saja.

"Don't blame yourself. It's not your fault, alright. " Izyan berkata lagi dengan nada yang extra lembut.

"We all know it's my fault." datar sahaja suara yang keluar dari mulut gadis remaja ini.

"Then, you should apologize." sesi ajar-mengajar telah bermula.

"How can I kalau diorang pun tak nak pandang muka saya?"

"Wait until it's the right time."

"And when is the right time?"

"When they're ready. When 'you' are ready." sengaja ditekankan perkataan 'you' itu. "It can be anytime. Anytime from now onwards.."

Wajah Anis diangkat dan matanya bertemu dengan mata si Izyan. Dia melihat Izyan yang sedang tersenyum ke arahnya. Senyuman yang sengaja diberi untuk berikan comfort kepada Anis.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now