,,Našli sme Williama!" skríkol nejaký muž. Spozornela som a vydala som sa za ním.
,,Kde je?" opýtala sa Elizabeth.
,,Žije?" pridal sa Morgan.
,,To, bohužiaľ, nie." pokrútil hlavou muž.
,,Je... mŕtvy?" zadržala dych Elizabeth.
,,Áno."
,,Kde je?!" skríkla.
,,Poďte." povedal muž a následovali sme ho. Bola som ticho a rozmýšľala, kto ho zabil. Predierali sme sa kríkmi, vodou nasiaknutým machom a väčšina sa snažila orientovať v hlbokej tme, ktorá panovala. Išlo za nami niekoľko vojakov a poddaných, ktorí chceli pomôcť Williama nájsť.
,,Ako ste ho našli?" opýtal sa muž v bielom ktorý zoskočil zo stromu. Rovno predo mňa. Zamračila som sa na neho a obišla.
,,Boli sme na love a psy sa rozbehli. Išli sme sa nimi a našli sme jeho." upresnil muž.
,,Príde mi to divné keď niekto ide uprostred noci na lov?" opýtala som sa.
,,Niektoré zvieratá vychádzajú až v noci."
,,Uhm." prižmúrila som oči keď sa v diaľke medzi stromami zaligotala fakľa.
,,Už sme blízko."
,,Prečo si sa ku nám pridala tak neskoro?" zdrapil ma za ruku muž v bielom a odtiahol ma ďalej od všetkých.
,,Lebo som hľadala sama." vytrhla som ruku z jeho zovretia. Pokrútil hlavou.
,,Never mi. Hľadala som ho lebo raz bude kráľ a takého človeka ako je on, treba."
,,Alebo ti na ňom záleží."
,,Nie, je to budúci kráľ. Hoci nie môjho kráľovstva ale... aj tak." mykla som plecami a pripojila som sa k ľuďom s fakľami, vidlami a krompáčmi. Preprípad, žeby na nás chcel niekto zaútočiť.
,,Veď uvidíme o chvíľu."
,,Čo tým myslíš?"
,,Uvidíš." zavrčal a dobehol Morgana. Zasyčala som a ďalej som prechádzala machom s vytasenou dýkou, keďže môj meč nejako záhadne zmizol.➳➳
,,Tam je." hoci bol muž ďaleko vpredu, jeho dunivý hlas som počula až dozadu. Rozbehla som sa, pomedzi to som sa potkýňala, až ma zastavil Morgan napriahnutím ruky.
,,Čo?" vyštekla som.
,,Ešte sa pýtaj!" zavrčal a ruky mi jedným pohybom zatlačil za chrbát.
,,Čo robíš?!" mykala som sa a prikročili ku mne piati vojaci. Zamračila som sa a snažila som sa pozrieť na Williama.
,,Chceš sa na neho pozrieť?!" skríkla Elizabeth a vlepila mi facku. Prekvapene som sa na ňu zahľadela. Oči mala od plaču červené. Podišiel k nej Chaol, chytil ju okolo pliec a odvádzal ju niekam vedľa. Morgan ma zdrapil za zviazané ruky a sotil ma pomedzi zopár vojakov. Stratila som kontrolu nad rovnováhou a spadla som na kolená do snehu. Zdvihla som pohľad a predo mnou bol William. Stál a hlavu mal sklonenú, až potom som si všimla že niečo nie je v poriadku.
,,Môj meč." zašepkala som. Môj meč mal zaborený hlboko do hrude. Meč bol tak hlboko, že z jeho tela trčala len rukoväť a bol zapichnutý do stromu, vďaka čomu vyzeral že stojí. Krv už bola zaschnutá po celom jeho oblečení. Krv mu tiekla z úst aj nosa. Srdce sa mi zastavilo a Morgan ma skopol celú na zem. Tvár sa mi zaborila do snehu zafarbeného od krvi.
,,Bola si to ty!" skríkla odniekiaľ Elizabeth.
,,Nie!" povedala som s krvavým snehom v ústach.
,,Zabite ju." kopol ma Chaol a mňa obrátilo na chrbát. Nejaký muž hodil Morganovi vidli a napriahol sa.
,,Nebola som to ja!"
,,Tak prečo je v ňom tvoj meč?!"
,,Neviem! Hľadala som ho! Prísaham nezabila som ho! Nemala som dôvod!"
,,Mlč!" povedal Chaol a Morgan pustil vidli.➳➳
,,Chaol!" skríkla som a okamžite som sa posadila a obzerala som sa okolo.
,,Čo?" odpovedal Chaol s plnými ústami.
,,Bol to len sen. Kľud. Nočná mora. Nič z toho nie je pravda. Nezabila si ho.." hlavu som si položila na kolená a ukľudňovala som sa.
,,Zlý sen?"
,,Uhm." prikývla som a potiahla som nosom.
,,Ako mohol byť zlý, keď som v ňom bol ja?" uškrnul sa.
,,Dal si ma zabiť." prebodla som ho pohľadom.
,,Nikdy by som ťa nedal zabiť." pokrútil hlavou a hoci to zašepkal, rozumela som ho.
,,Raz zmeníš určite názor."
,,Pochybujem."
,,Nepochybuj. Viem čo hovorím." prekrútila som oči.
,,Mali by sme vyraziť. Za chvíľu výjde slnko." podal mi teplé mäso.
,,Ako dlho k nej pôjdeme?"
,,Neviem." pokrútil hlavou a vykročil preč.
,,Kam ideš?"
,,Nájsť kone." odkopol šišku a išiel ďalej.➳➳
,,Môžeš si prestať spievať?" zavrčala som.
,,Mohla by si prestať byť hnusná?"
,,Nie som hnusná, len ma vytáča tvoje pohmkávanie."
,,Mám začať spievať?"
,,Mám začať byť hnusná?"
,,Ak máš problém s tým, že si pohmkávam, môžeš ísť rýchlejšie."
,,Ak pridám do kroku už ma nenájdeš."
,,Bol by pokoj aspoň na chvíľu."
,,Naozaj? Dobre." mykla som plecami a kôň pridal do kroku.
,,Nie! Stoj!"
,,No, tak buď ticho."
,,Och." zavrčal a nastalo ticho.
,,Myslíš, že nás ešte sledujú?"
,,Hej, možno sú pred nami lebo keď som hľadal kone tak som našiel stopy."
,,Hej a nepatrili náhodou našim koňom?"
,,Nie, lebo vedľa nich boli ľudské stopy."
,,Neboli tvoje?"
,,Zase taký blbec nie som žeby som si nepamätal svoje stopy. Boli od mojích väčšie."
,,Tak nás predbehli no." zasyčala som a privrela som oči. Rozfúkal sa vietor, ktorý zo zeme zbieral čiastočky ľadu, ktoré mi udierali do očí. Popravila som si masku a kapucňu som si stiahla do očí.
,,To není len tak no. Môžu hocikde pripraviť pascu aby nás zabili."
,,Nechcú nás zabiť, len kráľ mi neverí a bojí sa, že niečo proti nemu plánujem. To je všetko. Ak sa bojíš, že ťa zabijú, prosím, môžeš sa otočiť a odcválať si späť zbytočnú dvojtýždňovú cestu."
,,Máš pravdu, cesta späť je úplne zbytočná ak neurobím to, kvôli čomu som sem prišiel."➳➳
,,Je obed."
,,A?"
,,Len tak."
,,Ako to vieš?" zahľadela som sa na zatiahnuté nebo.
,,Mám hodinky."
,,Čo? Ty.. agrh! Ja sa tu odkedy sme vyrazili orientujem podľa slnka, ktoré ani nevidno a ty mi povieš že máš vreckové hodinky? Ja ťa asi zarežem."
,,Kľud, dobre? Neviem čo sa ti stalo, ale tie hodinky som si kúpil v Crowne."
,,Jedno šťastie." z kapsy som si vybrala kuraciu nohu, ktorú som stihla kúpiť v Crowne. Kúpila som síce celú sliepku ale v celku by sa mi do kapsy nevošla, tak mi ju museli naporcovať.
,,Ty máš sliepku a tiež si mi nič nepovedala."
,,Bola za moje peniaze."
,,No a." prekrútil oči.
,,Mal si si kúpiť jedlo a nie hodinky." odtrhla som si mäso, ktoré stále chutilo ako čerstvé.
,,Pozri."
,,Čo?"
,,Tam je to, kam ideme." vystrel ruku k nebu. Zahľadela som sa na obrovský horský štít, ktorý sa týčil ponad jedle.
,,Tam hore?" preglgla som.
,,Nie." uchechtol sa.
,,Somár."
,,Ale nižšie toho."
YOU ARE READING
Vojačka ✔️
Fantasy☞︎ 𝗣𝗿𝗲𝗯𝗶𝗲𝗵𝗮 𝘂́𝗽𝗿𝗮𝘃𝗮 ☜︎ 𝑀𝑎𝑙𝑎 𝑒𝑙𝑎́𝑛, 𝑧𝑎́𝑝𝑎𝑙 - 𝑡𝑖𝑒 𝑗𝑒𝑗 𝑢𝑠̌𝑘𝑜𝑑𝑖𝑙𝑖, 𝑚𝑎𝑙𝑎 𝑑𝑢𝑠̌𝑢 - ℎ𝑢𝑠𝑙𝑒, 𝑛𝑎 𝑘𝑡𝑜𝑟𝑒́ 𝑠𝑎 𝑛𝑒𝑑𝑎́ ℎ𝑟𝑎𝑡̌, 𝑚𝑎𝑙𝑎 𝑙𝑎́𝑠𝑘𝑢 - 𝑛𝑒𝑣𝑒𝑑𝑒𝑙𝑎 𝑗𝑢 𝑣𝑦𝑧𝑛𝑎́𝑣𝑎𝑡̌, 𝑚𝑎𝑙...