LXXXVI.

372 24 0
                                    

,,Rozdelíme sa." povedal Christoph.
,,Chaol pôjde s Oliviou a ja s tebou." povedal Ress.
,,Ja ti dám Oliviu." pokývala som varovne kušou, akoby to bol prst.
,,Je to lepšie ako vojačka." mykol plecami a s Christophom sa rozbehli do lesa. Zahľadela som sa na Chaola a ten vykročil druhým smerom.
,,Povedal som aby sme sa nerozdelovali, ale asi ma nepočuli." zdvihol obočie a zafučal. Mykla som plecami a išla som za ním.

➳➳

,,Pretíname hlavy?" pozrel na mňa. Prikývla som.
,,Rozdelíme sa. Pôjdem na východ a ty na západ."
,,Ja som o tom rozdeľovaní niečo povedal."
,,Teraz to už je jedno."
,,Aj tak ťa s tou nohou nenechám napospas tým beštiam. Nechápem načo niečo také začalo existovať."
,,To nechápe nikto." zašepkala som a skryla som sa za strom. Namierila som kušu na hlavu troglina, ktorý nám bol otočený chrbtom.
Šíp mu prepichol lebku a troglin padol na zem.
,,Ideme ďalej." zohla som sa, aby ma nebolo vidieť spoza opadaných kríkov a pomaly som sa presúvala.
,,Si všímavá." poznamenal Chaol a ozval sa ryk. Vystrela som sa a na zem padol troglin s Chaolovím šípom v čele.
,,Tak som si ho teraz nevšimla." zavrčala som
,,Ani potom by si si ho nevšimla lebo sa príšerne potichu zakrádal." obzeral sa a kryl mi chrbát.

➳➳

,,Pozri, tam ich je jak nasraných." ukázal Chaol na lúku kde boli kentauri ukrytý za stromami a kríkmi a troglini boli na lúke a kŕmili sa. Priblížili sme sa a kentauri začali strieľať. Troglini padali rad radom. S nadvihnutým obočím som to sledovala. Potom pomaly vyšli a s napriahnutými tetivami sa obzerali okolo.
,,Prečo si nezastavila keď sme ťa volali?" ozval sa za nami hlas. Trhlo ma a hneď na kentaura bol namierený šíp.
,,Bohovia." prekrútila som oči a zahľadela som sa na Aeronovo brnenie.
,,Hm?" prezrel si Chaola a pohľad opäť otočil na mňa.
,,Lebo. Chceli ste ma zabiť. Hádam vám nezastavím len tak."
,,Chcel ťa zabiť len Buck s Burtonom. Pokiaľ viem."
,,A kde sú?" uchechtla som sa.
,,Sú potrestaní." mykol plecami.
,,A to ti je jedno hej? Taký dobrí bojovníci to boli." pokrútila som posmešne hlavou.
,,Áno. Nikdy sme sa nemali s Buckom v láske. Vždy si myslel, že je viac ako Aelin." zavrčal, natiahol tetivu a vystrelil na troglina ktorý sa mykal na zakrvavenej zemi.
,,Aha a načo si teraz tu a nie pri Aelinovi?"
,,Som tam, kde byť chcem."
,,Zaujímavé." prikývla som a pozrela som na hnusné tela zdochnutých troglinov. Odniekiaľ z diaľky sa ozval roh a divoký ryk. Všetci sa zahľadel smerom odkiaľ to prišlo. Znovu roh a po chvíli znovu. Všetci sa mračili a zakrádali sa.
,,Trogloni!" kentaur, cely zakrvavený vyletel z lesa a ukázal za seba.
,,Do svätých pekiel." vyštekol Aeron a rozbehol sa k Aelinovi a družine.
,,Všetci sa postavíme do formácie tu. Nepôjdeme za nimi. Počkáme a keď sa objavia, postrieľame ich." kričal Aelin. Každý prikývol a utvorili formáciu v tváre oblúku, ktorý bol nasmerovaný na prichádzajúcich troglonov. Vybehla som s kuľhaním z lesa a pripojila som sa k formácii a Chaol vedľa mňa.
,,Nemáš tu čo robiť." zasyčal niekto. Zrazu vedľa mňa stál Aelin.
,,Mám a ak máš problém, povedz." uškrnula som sa.
,,Vypadni." zašepkal.
,,Nie. Zabijem ich sama alebo s vami."
,,Zaťatá ako..." ďalej som nerozumela keďže sa lesom rozliehal približujúci sa ryk troglonov.
,,Takže môžem s vami bojovať?"
,,Áno." odvrkol.
,,Zabili sme všetko čo sa dalo ale tí troglonovia... bohovia!" vyštekol vedľa nás Ress a s Christophom sa postavili po Chaolovom boku. Zemou otriasal dupot.

➳➳

,,Na nich!" skríkol Aelin keď za z lesa objavili hlavy troglonov a medi nimi aj zopár troglinov. Rozbehla som sa a do lýtka mi striekla pichľavá bolesť. Zasyčala som a noha sa mi podlomila.
,,Do pekla." vstala som a nasledovala som Christopha. Ohnal sa mečom, zasekol troglonovi do krku a kentaur mu strelil šíp do čela. Vymenili si pohľady a uháňali ďalej.
Vbehla som do lesa a sledovala som to. Troglon začal krútiť chvostom a jedové ostne, z ktorých vytekala modrá, jedovatá tekutina. Vyskočila som z kríka a sekla som mečom cez chvost. Meč som rýchlo zasunula späť do pošvy a schmatla som kušu. Troglon padol na zem a spred neho, odkiaľ priletel šíp, sa uškŕňal Aeron. Nadvihla som nechápavo obočie a rozbehla som sa pomôcť Chaolovi. Väčšina kentaurov sa rozpŕchla do lesa naháňajúc tie vychrtlé potvory.
,,Odvediem jeho pozornosť! Odsekni mu chvost!" kričala som Chaolovi sa behu. Kuľhavím behom som prebehla popred troglona a ten hneď padol na štyri ruky a zahrabal nimi, akoby bol býk. Tep sa mi zvýšil a potom sa ozval ryk a troglon sa otočil na svoj chýbajúci, ostňový chvost. Kušu som mu namierila pod roh.

Posledný šíp. Sústreď sa!

Vystrelila som, troglon sa znovu otočil s rykom na mňa a šíp mu preletel okolo hlavy. Preglgla som a ostala som stáť ako obarená. Rozbehla som sa v ústrety lesu.
,,Nie!" skríkol niekto. Zastavila som a obzrela. Na zem padol Aeron a spolu s ním dvaja trogloni.
,,Aeron!" zrevala som a rozbehla som sa k nemu.
,,Trafil ho osteň!" zakričal Aelin. Kľakla som si a po snehu som sa skĺzla až k nemu.
,,Aeron!" znovu som skríkla.
,,Bola to česť, bojovať po tvojom boku." usmial sa a jeho nádherné oči vyhasli. Osteň mal zapichnutý priamo v srdci.
,,Aeron! Nie!" slzy padali na jeho tvár.
,,Aeron!" kľačal vedľa neho Aelin.
,,Aeron..." zašepkala som a tvar som mu zvieral v rukách.
,,Je... mŕtvy. Je mŕtvy!" zreval a osteň mu vytrhol zo srdca. Z rany mu bublala krv s modrými fľakmi.
,,Nie. Nie!" zatriasla som ním. Nič. Bol mŕtvy a z jeho tela ostala len prázdna schránka.
,,To sú už všetci, Aelin." zakričal niekto z lesa a potom stíchol.
,,Poď." chytil ma okolo pásu Ress a vytiahol ma na nohy.
,,Nie!"
,,Musíme ísť!"
,,Aeron!"
,,Vypadni!" skríkol Aelin a ja som zamrzla. Nechala som Ressa nech si ma vyhodí na ruky a odnesie ku koňom. Tlačila som sa mu k hrudi a od hnevu som mu zatínala prsty cez kožené rukavice do pleca a hrude.
,,Aeron je mŕtvy. Kvôli mne." šepkala som.
,,Vojačka..." povedal Ress.
,,Aeron je mŕtvy!" skríkla som.
,,Je mŕtvy." povedal potichu a sklonil hlavu.
,,Zabila som ho!"
,,Nezabila." vysadil ma na koňa a potom sadol za mňa.
,,Zachránil mi život." masku som si položila pred seba a dlane som si pritisla na tvár.

Aeron...

Vojačka ✔️Where stories live. Discover now