Chap 19

772 82 6
                                    

"Ah... That was tiring.. "

Halilintar melenguh lega apabila dia akhirnya dapat melabuhkan punggungnya di atas kerusi di dalam ruang menunggu. Beberapa orang staff yang bekerja sebagai jurusolek Halilintar datang mendekatinya dan mula melakukan tugas masing-masing.

"Kau dah buat yang terbaik malam ni, bro. I'm proud of you. "

Halilintar tersenyum geli hati selepas mendengar usikan Nut.

"Yeah.. You speak as if you are my father, brother or something. "

"What? Aku cuma bangga dengan kau je. Jarang dapat tengok kau berbual banyak macam tadi. Orang tanya sepatah saja, kau jawab berpatah-patah. Nasib baik tak terpatah gigi. "

Halilintar berdecih walaupun dia masih tersenyum.

"What? Kau tak perasan ke dengan diri kau hari ni? Kau selalu tersenyum. Memang bertuah sungguh rancangan TV hari ni. Artist yang terkenal dingin dan jarang terbuka datang ke rancangan mereka dengan begitu ramah dan selalu tersenyum. Fuh! Mesti ramai orang akan bising nanti. "

Halilintar memutarkan bola matanya selepas mendengar kata-kata kosong daripada Nut itu. Dia sedar apa yang dimaksudkan oleh Nut. Dia sendiri juga terkejut dengan tingkahlakunya hari ini. Entah kenapa dia rasa begitu... Bahagia semacam?

'Mungkin... '

Seketika imej Gempa masuk ke dalam fikirannya. Membuatkan Halilintar kembali tersenyum dan tidak dapat menyembunyikan rasa gembira di dalam hatinya.

"See? You are smiling right now, my bro. "

Halilintar menoleh ke arah Nut. Dia tahu Nut sudah dapat jangka sebab di sebalik senyumannya itu.

"You know why, my bro... "

Nut mengangguk sambil tersenyum.

"Absolutely. "

•°•°•

"Mama! Mama! Look! Uncle Handsome ada dalam TV! "

Taufan memanggil Gempa sambil mata birunya tidak berpaling langsung dari kaca televisyen tersebut. Gempa yang baru keluar dari bilik mandi berjalan mendekati Taufan yang kini sedang duduk di ruang tamu rumah mereka. Melihat apa yang sedang dimaksudkan oleh anaknya tadi.

"So would you like to share with us about what your plan except your movie here, Mr. Thunderstorm? "

Seorang MC wanita bertanya kepada Halilintar di dalam sebuah rancangan yang dilancarkan 45 minit selepas waktu rancangan siaran langsung mereka. Entah bagaimana fungsinya biarlah ia menjadi rahsia. Tapi apa yang lebih menarik perhatian ialah wajah Halilintar pada waktu itu.

Lelaki itu tersenyum dengan penuh elegan sekali. Seperti seorang artis yang sudah profesional, dia nampak tidak gementar sama sekali apabila wajahnya berada di dalam rancangan TV.

"Actually... I didn't plan anything at all. In the first place, I just want to quickly finish my movie. But now... I have it. "

"Oh? Would you mind to share with us? "

"Sure. I don't mind at all. But this is kinda personal matter. It is about a family. "

"Oh, please don't worry. I'm sure your fans also would like to know about that. Since we didn't heard anything about you for sucj a long time, right? "

Will You? [C]Where stories live. Discover now