45~

1.6K 11 0
                                    

13 december, 10:24

Ik word wakker in Matthy's armen. Hij ligt nog te slapen. Zo stil mogelijk klim ik uit bed. Wil hem natuurlijk niet wakker maken. Dan loop ik naar de woonkamer. Ik dek alvast het tafeltje op. Voor het ontbijt. Perongelijk laat ik een mes vallen op de grond. Ik buig gelijk er naar toe. Opeens voel ik twee handen op mijn heup. Ik gil perongelijk kei hard. Snel draai ik me om en zie dat het gewoon Matthy was. Hij komt niet meer bij van het lachen. Ik lach er ook wel om. Dan zegt hij:" ook goede morgen!"

Ik geef hem een kusje op zijn mond. Samen gaan we dan aan tafel zitten. De koffie heb ik al ingegoten en al het eten staat al op tafel. We hebben broodjes met vleeswaren. Heerlijk is dit stiekem wel, want ik eet bijna altijd alleen maar yoghurt dus ja. Dan als we het op hebben ruim ik het op in de vaatwasser die er gelukkig is. Daarna besluiten we ons te gaan omkleden. Ik doe een broek met trui aan. Matthy doet zijn blauwe trui met spijkerbroek aan.

Dan doe ik mijn make-up op de badkamer. Matthy zijn haar met gel. Mijn haar doe ik vast in een scruncie. We zijn dan beide klaar. Ik pak nog mijn tas en doe mijn jas aan. Niet te vergeten ook mijn schoenen. Daarna gaan we. Matthy doet de deur opslot. Zo gaan we in de auto zitten, want we gaan naar het stadje.

Onderweg daarheen luisteren we naar de Slam radio. Bram neemt daar afscheid op. Ga hem wel missen hoor! Door hem ben ik daar gaan werken. Wel blijven Bram en ik nog contact houden. Dan na een aantal minuten rijden zijn we er al. Matthy parkeert zijn auto bij de HEMA parkeerplaats. Als de auto goed staat, stappen we uit en lopen we naar het centrum. Als eerste gaan we een speciaalzaak van kruidens. Een heel lief oud vrouwtje begroet ons. Die kruidens die ze hier hebben zijn voor in een bad en spa.

We mogen van het vrouwtje ruiken aan alle kruidens. Ik vind de geur kaneel appel enorm lekker. Matthy is het daar wel met me eens. Ik kijk dan naar de prijs voor het medium potje. Voor maarliefst €17,92- Na wat overleg kiezen we toch om die te kopen! Ik reken hem af bij de kassa. Daarna lopen we door het centrum opzoek naar een leuk plekje.

Dan als Matthy iets ziet waar hij met me naar binnen wilt word er op mijn schouders getikt. Ik draai om en zie een groep jongens staan van een jaar of 15. Ze zeggen:" mogen we een foto?" Ik zeg:" ja kom maar!" De jongens maken een selfie met mij en Matthy en gaan weer weg. Ik hoor ze nog teken elkaar zeggen:" ze is echt knap." Matthy hoort het ook en roept:" ze is van mij!" Ik ga stuk en geef hem een por in zijn zij.

Samen lopen we dan door naar een spa winkeltje. Dit is mijn hemel. Als eerste loop ik naar een maskertjes gedeelte. Ze hebben ze hier in allemaal verschillende kleuren en geuren! Matthy lacht hoe gefocust is dit bekijk. Ik zeg tegen Matthy:" zullen we vanavond er beide eentje op doenn!" Hij zegt:" neeee wat denk jij!" Ik zeg:" plss, plss!" Hij zegt:" voor deze ene keer dann!" Ik spring in zijn armen en fluister:" thankyouu!" Dan pak ik twee van die maskertjes in de kleur rood. De geur van die ene is aardbei met framboos. Heerlijk in andere woorden.

Dan lopen we weer door naar de kassa. Ik betaal met mijn pinpas. Matthy hoeft dit dus echt niet te betalen allemaal, ik bedoel hij heeft een vakantie geboekt!! Alleen maar voor mijn verjaardag. Is niet bepaald niks.

We besluiten om hierna naar een koffie tentje te gaan. Dit is 10 minuten lopen vanaf waar wij nu zijn. Heb er wel echt zin in, in een goed koppie koffie. Dan zijn we er. Het is echt zo'n luxe tentje met een lieve vrouw aan de balie.

Samen ga ik met Matthy aan een tafeltje zitten. Ik bestel een latte macchiato. Matthy een cappuccino. Als het drankje er is geniet ik er helemaal van. Ik zeg tegen Matthy dat ik straks heel graag wil zwemmen. Hij zegt dat hij het ook wel wilt. Ik ben nu net zo blij als een kind die onbeperkt snoepjes mag komen van zijn ouders.

Bij mijn latte macchiato heb ik ook een koekje liggen. Deze is zo lekker! Echt hemels. Dan als we het op hebben besluiten we om maar een terug te gaan naar de auto.

Het bestaan van eeuwige liefde~ BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu