146~

649 10 1
                                    

30 juli, 11:02

Ik kleed me om in een luchtige pyjama en ga in bed liggen. Mijn buik is enorm gevoelig en de streken daaronder ook. Nou goed ik ga goed liggen en draai me om op men zij. Ik doe dan men ogen dicht en probeer aan niks te denken. Na vijf minuutjes hoor ik iemand naar boven toe lopen. Ik open me ogen en zie dat het Matthy is. Hij komt dan naar me toegelopen en gaat op die kant op het bed zitten waar ik lig.

Matthy vraagt dan lief aan me:" gaat het een beetje?" Ik zeg:" last van men buik en daaronder.." Hij zegt met zen gezicht richting mij:" Schat kan ik je op een mogelijke manier helpen?" Ik zeg:" nee schat, maar bedankt." Hij geeft me dan een kusje op men mond. Hierna ga ik weer goed liggen en doe ik men ogen dicht.

Hij loopt dan weer naar beneden. Ik val dan in slaap. De droom die ik heb is echt alleen maar chaos. Het speelt zich af in het ziekenhuis en van alles gaat mis. Ik word wakker doordat ik ervan schrik. Op dat moment hoor ik ook de trap kraken. Het is Stella die naar boven komt lopen. Ze zegt bij me in de kamer:" gaat alles een beetje?" Ik zeg:" ik ben wakker geschrokken door een hele enge en rare droom." Dan wrijf ik door men ogen.

Ze zegt:" Sjulie dit komt vaker voor bij andere. Er is allemaal visite beneden en je ouders zijn al weg. Maar is het goed als ze om de beurt naar je toe komen?" Ik zeg:" ja hoor.." Ik doe dan een topje en kort pyjama broekje aan. Stella is al weer naar beneden. Ik ben echt helemaal geschrokken. Moet nog helemaal bijkomen. Het leek allemaal gewoon echt.

Dan hoor ik de trap kraken. De twee mensen die mij zo'n beetje als beste kennen. Nina en Juultje. Ze komen naar me toegelopen en zeggen:" Sjuull gefeliciteerd!" Ik zit op men bed met men armen open voor een knuffel en krijg ik van ze. Juultje zegt:" je dochtertje is prachtig." Nina zegt:" en haar naam ook!" Ik lach en bedank ze beide. Ze komen bij me op bed zitten en vragen hoe alles ging.

Ik vertel het uitgebreid over alles! Bedoel het duurde wel echt lang en het was zo enorm pijnlijk. Gelukkig had ik twee super mensen die bij me waren om me te ondersteunen. Juultje en Nina vertellen allerlei dingen over hoe trots ze zijn op me en hoe enorm blij ze zijn. Ze willen dan ook een foto met ons drieën. Juultje maakt een selfie terwijl ik met Nina poseer.

Dan zegt Nina:" we laten je wel weer met rust schat, bellen van de week?" Ik knik en zeg:" ja isg!" We nemen afscheid en zij lopen weer naar beneden. Mijn buik is weer heel erg gevoelig aan het doen. Ik leg een kussen onder men benen en ga zo overeind.

Dan hoor ik weer twee mensen naar boven lopen. Dit keer Milo en Charlotte. Milo zegt als hij op de kamer is:" enn ja hoor daar is de kers verse moeder!" Ik lach en doe overdreven met men handen. Charlotte moet lachen en komt naast me op bed zitten. Ze zegt dan:" gefeliciteerd Sjuul!" Ik bedank haar en geef haar een knuffel. Milo zegt": jaja een knappe moeder en knappe vader zorgt wel voor een knap dochtertje." Ik lach en zeg:" wat roep jij allemaal voor dingen, mag hij dat wel zeggen Char?" Ze lacht en zegt:" ik heb hier geen inspraak in ben ik bang ahah."

Ik lach en klets met ze over hoe blij ik ben en hoe blij zij voor me zijn. Dan krijg ik een knuffel van Char en nemen we weer afscheid. Voordat zij naar beneden gaan, komt Stella naar boven lopen met Elise. Stella zegt dan:" zou je weer borstvoeding kunnen geven?" Ik zeg:" is goed." Ik pak haar aan en doe men topje uit.

Zo leg ik haar aan men borst en laat ik daar haar drinken. Ik houd Elise goed vast, zodat het voor haar makkelijk is. Stella zegt dat ik het goed doe. Daar ben ik dan wel trots op. Als ze klaar is leg ik haar op men benen voor me en zeg ik wat lieve dingentjes tegen haar. Stella vraagt dan aan me:" Hebben jullie het al bekend gemaakt voor jullie volgers?" Ik schut men hoofd en zeg:" nee, maar ik denk dat ik dat straks met Matthy ga bespreken."

Ze knikt en vraagt aan me of dat ik even getest kan worden. Ik vind het goed en leg Elise in het wiegje. Dan moet ik ook men broekje uit doen. Dit doe ik. Stella pakt een bloeddrukmeter en doet dit om men arm. Ze meet men bloeddruk. Het is helemaal goed.

Zo doet ze nog een aantal testjes. Uiteindelijk komt eruit dat ik 15 kg zwaarder ben en de hechtingen niet goed genezen, want het is al weer open. Dat komt doordat men baarmoeder weer aan het verkleinen is en zich aanpast alleen daardoor een wond weer is opgegaan. Het moet opnieuw gehecht worden. Ik ga goed liggen en laat haar het hechten. Alleen dit keer weer zonder pijnstilling.

Met naad en draad begint ze. Het doet nog meer pijn voor me gevoel dan gisteren nacht. Ik bijt op men lip, want anders ga ik dadelijk janken. Onder me ligt een doekje voor het bloed. Als ze klaar is zegt ze:" Zal ik beneden paracetamol halen voor je?" Ik knik en pak een doekje om het bloed weg te halen. Zo doe ik weer een onderbroek aan en een pyjama broekje. Als ze weg is rolt er een traan over men wang. Het deed zoveel pijn..

Al snel komt ze weer naar boven. Ze geeft me een glas water en twee paracetamol aan. Dit neem ik gelijk. Zitten lukt nu weer niet wegens de gevoeligheid. Stella zegt dan:" hopelijk is het zo weer dicht en gaat het zo beter met herstellen. Wat jij moet doen is liggen op de bank of op bed. Alleen nu er beneden nog visite is lijkt het me beter dat je nog even boven blijft liggen oké? Alleen Koen en Matthy willen nog heel graag naar je toe." Ik lach en zeg:" nou Koen mag komen en Matthy niet haha, nee grapje laat ze maar komen."

Ze knikt en loopt weer naar beneden. Ik ga voorzichtig op bed liggen. Alleen het doet zo pijn. Als ik lig, leg ik het deken over me heen en doe ik men topje weer aan. Dan pak ik Elise op en leg ik haar op men benen waar een deken tussen zit. Ze ligt prachtig te slapen. Het dochtertje van mij en Matthy is zo enorm schattig. Ik ga zachtjes met men hand over haar wang.

Dan komen Matthy, Koen en Kelvin naar boven. Ik zeg lachend:" eyy Kelvin, Stella heeft me niet gewaarschuwd voor jou haha." Hij lacht en zegt:" bedankt hè Sjuul!" Ik lach en leg Elise weer in het wiegje. Koen zegt dan:" Nou gefeliciteerd met Elise." Ik geef hem een knuffel en bedank hem, ook geef ik Kelvin een knuffel. De mannen zijn enorm lief en vragen hoe het met me gaat. Matthy is bezig met Elise te bestuderen ofzo.

Na een tijdje gaan Koen en Kelvin naar beneden. Matthy komt naast me op bed zitten en legt zijn hoofd op mijn schouder. Ik zeg lachend:" zit jij opgescheept met al het bezoek ahha." Matthy lacht en zegt:" ach, ze zijn hier speciaal voor ons, wat deed Stella net zolang hier boven?"

Ik zeg:" ze ging allemaal testjes doen, maar de wonden waren weer open en die had ze weer dichtgehecht. Maar goed dat deed pijn en ben 15 kilo aangekomen." Matthy zegt:" ah die 15 kilo is niet erg, maar deed het met pijnstilling?" Ik schut men hoofd. Hij zegt:" das wel heel kut, veel last van nu?" Ik zeg:" ja, daarom twee paracetamol daarbinnen genomen wat echt weer niet lukte haha." Hij lacht me uit en zegt:" Zometeen als de visite weg is film kijken?" Ik zeg:" is goed schat.." dan geeft hij mij een kusje op men mond.

Hij staat op en loopt met Elise naar beneden. Ik ga weer liggen met men gezicht richting de andere kant van het bed, waar Matthy altijd ligt. Alles doet pijn, maar ook gewoon echt pijn. Ik probeer nog een dutje te doen, alleen het lukt me gewoon niet..

Ik probeer dan op te staan, wat ook weer fucking veel pijn doet. Het lukt me uiteindelijk wel en zo doe ik men haar en kleed ik me om in een lange jogginsbroek en gewoon een topje. Zo loop ik dan heel voorzichtig naar beneden. Het duurt eventjes voordat ik beneden ben, want het doet gewoon pijn. Maar ik ben er dan hè!

Voorzichtig loop ik naar binnen. Sam staat dan voor de deur met Julia. Stella glipt langs me om de deur open te maken, terwijl ik me steun tegen de stoel. Sam wil me een knuffel geven, alleen op dit moment lukt dat gewoon echt niet, dus ik hou hem tegen en vertel waarom.

Julia en Sam feliciteren me en lopen naar Matthy die op de bank zit met de rest. Nina en Juultje komen naar mij toegelopen. Ze vragen of dat het gaat aan me. Ik knik, maar weet dat dat echt niet is. Ik krijg wat te drinken van Nien en geniet hier even van. Ik ga dan bij de andere staan. Denk maar niet dat ik op dit moment ga zitten als het nog open en zo gevoelig is.

Ik klets met de rest wat mee. Met Julia hebben we het over K3 carrière. Nina en Juultje kletsen ook met ons mee. Het is super gezellig. Elise ligt lekker te slapen in de box. Morgen komen de andere mensen die vandaag nog niet zijn geweest. Hierna hebben we dan rust, gezellig met ons drietjes. Stella is er dan ook 6 uur bij, maar dat is niet erg..

volgende deel meer~

Het bestaan van eeuwige liefde~ BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu