124~

778 8 4
                                    

2 februari, 13:58

Matthy komt naar beneden gelopen en vraagt of dat we moeten gaan. Ik knik en sta op. Zo loop ik naar de gang om men schoenen en jas aan te doen. Ik pak men tas en loop met Matthy naar buiten. Hier sluit ik het huis af en loop ik naar de auto. Matthy rijdt weer eens in mijn auto. Heb de nieuwe hoor!!

Heb een Renault Sinic Grande in de kleur wit. Wat ik erbij heb gekregen is stoelverwarming. Zo enorm heerlijk nu! Ik meen het. Heb alleen niet gekozen voor massage in de rij stoel, want denk dat ik die nooit zou gebruiken.

In de auto zet ik gelijk stoelverwarming aan en pak ik een oortje en zet ik muziek op. Matthy rijd dan richting Amsterdam. Doordat ik maar een oortje in heb, kunnen we wel gewoon kletsen. We hebben hele gesprekken over die foto die we gaan plaatsten. Eigenlijk wil ik dat volgende week doen als ik 14 weken ben. Matthy vind dat ook goed.

Ook hebben we gesprekken over het nieuwe liedje die ze hebben gemaakt. Ik heb het al gehoord en het is zo leuk. Het heet Je Blik Richting Mij. Bedoel het is best een leuke track. Morgen heeft hij daarvoor opnamens. Ik ga dan niet mee, want moet uitrusten.

Als we bij de parkeergarage van Ziggo Dome zijn, parkeert Matthy de auto. We stappen dan uit en lopen richting de ingang van het gebouw. Onderweg worden we een aantal keer herkent en gaan we op de foto. Maar als we binnen zijn worden we meegenomen naar achteren. Hier krijg ik wat aanwijzingen dat mijn make-up bijgewerkt gaat worden en waar ik men jas en spullen mag laten.

Helemaal worden we meegenomen naar een kleine ruimte waar even alles kunnen laten. Ik zet men tas neer en doe men haar een beetje met men handen wat voller. Dan komt er iemand binnenlopen met make-up en spullen voor je moeder.

Ik moet zitten op de stoel en laat haar alles doen. Matthy moet een beetje lachen als men haar voor men ogen zit. Ik weet dat dit voor Matthy eigenlijk best wel een grote stap is, want nu kent iedereen hem hier zo'n beetje. Bij het Eurovisiesongfestival waren het vooral veel buitenlanders. Nou goed ik begin wel weer zenuwachtiger te raken en daardoor ook misselijk.

Als het vrouwtje weg is, word het nog heftiger. Op dit moment vraag ik me ook af waarom ik dit doe. Matthy begint het te merken en gaat bij me staan en geeft me een warme knuffel. Zo fluistert hij zachtjes:" ben je zenuwachtig of?" Ik zeg:" misselijk.." Matthy geeft me een kusje en zegt:" het komt goed Sjuul.. hierna gaan we gelijk oké?" Ik knik en zucht." Ik kijk mezelf nog aan in de spiegel en praat ik mezelf wat moed.

Dan worden we geroepen door iemand, dat we mogen naar de andere artiesten. Gelijk zie ik Maan en die komt op me afrennen voor een knuffel. Ik knuffel haar gelijk terug, maar houd mezelf men buikje in op een manier. Geen idee, waarom eigg. Dan geeft ze me een beker bier aan. Ik weet ff niet wat ik moet doen en geef het glas aan Matthy. Ik hoor hem lachen, als ik gelijk wegloop naar Antoon. Dadelijk gaan we samen Vluchtstrook zingenn. Ben ondertussen ook goed bevriend met deze man.

Dit is net achter het podium, dus je kan een beetje zien hoe druk het is. En dat is het zeker. De misselijkheid begint steeds heftiger te worden. Maar elke keer komt iemand naar me toegelopen voor een praatje. Ik zoek zo met men ogen naar Matthy alleen die is in gesprek met Freek.

Alleen dan word ik meegenomen door iemand voor een microfoon. Ze zet die vast met een klipje achter men topje zo naar men mond. Dat je gewoon gemakkelijk kan zingen zonder dat je er last van hebt. De muziek is geregeld alleen dadelijk de liedjes goed zingen en er een feestje van bouwen.

Nou goed na wat minuten ga ik klaar staan. Ik mag na Lil Kleine. Matthy wenst me nog succes, maar goed men zenuwen en de misselijkheid zit momenteel in men keel. Hopen dat het goed gaat. Dan als alle lampen uit gaan, geven ze mij een teken dat ik op moet. Ik ren naar men begin plek en wacht tot dat de muziek begint. Ik sta klaar in de houding en begin te zingen als de muziek en de lampen aangaan.

Het bestaan van eeuwige liefde~ BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu