52~

1.7K 18 4
                                    

25 december, 10:28

Ik word wakker van een Matthy die op mijn arm tikt. Gelijk wrijf ik in mijn ogen en open ik ze. Dan zeg ik:" ook Goedemorgen!" Hij zegt ook:" goedemorgenn schat! Kom je eruit? Ik heb net eieren gebakken" Ik kijk gelijk op de wekker en zeg:" had mij ook wakker gemaakt!" Hij zegt gelijk:" nee want je lag zo lekker te slapen en het zag er schattig uit."

Ik sta gelijk op en pak uit de klas wat kleren. Pak een lange rok en de trui van gisteren. Staat er samen wel op. Dan kam ik snel nog door mijn haar. Daarna vlieg ik van de trap af naar beneden. Matthy loopt achter me aan en lacht me uit.

Als we beneden zijn open ik de deur. Iedereen is al beneden. Joep zegt vanuit de woonkamer:" goedemorgen!" Ik zeg:" morgenn! terug. Dan loop ik met Matthy door naar de eettafel. Iedereen wordt geroepen om aan tafel te gaan zitten. Dit keer zit ik gewoon gezellig naast Matthy. Ook naast Manouk. Niet dat ik dat erg vind.

We beginnen dan met ontbijten. Ik klets vooral met Dirkje die tegenover mij zit. Tijdens het gesprek plaagt Matthy me. Ik moet er de hele tijd om lachen, maar luister helemaal naar Dirkjes serieus verhaal. Manouk zit ook mee te lachen. Die twee zijn ook een stel boeven bij elkaar.

Als we het heerlijke eten op hebben ruim ik mee op. Dirkje is weer zo eigenwijs om te blijven zitten. Acht ik ben dan misschien wel heel netjes opgevoed. Samen doe ik dit met Manouk en Jesse. Jesse is me ondertussen aan het plagen dat ik zo laat pas uit mijn bed kwam. Snap ik wel hoor.

Dan vraagt Manouk aan mij:" heb je zin om kerst koekjes met me te maken?" Ik zeg dat het me leuk lijkt. Als we alles hebben opgeruimd beginnen we daarmee. Ik weeg het bloem af terwijl zij de eieren breekt. Dat kan ik namelijk echt niet.

Als we alles hebben gewogen, doen we het in een bak waar we het gaan mixen. Gelukkig is het zo'n mix machine dus hoeven we niks met onze handen te doen. Als we wachten tot dat klaar is vraagt Manouk:" je bent toch een Brabander?" Ik lach en zeg:" jupp! Merk je dat aan mijn stem?" Ze lacht en zegt:" nee totaal niet! Bij Matthy's vriend enorm!"

Ik lach en zeg:" bedoel je Robbie?" Ze knikt. Ik zeg:" bij hem inderdaad wel. Door de zachte g haha." Ook zeg ik daarna:" door mijn werk ben ik echt normaal gaan praten en is mijn uitspraak iets veranderd." Ze verteld dat iets over waar zij vandaan komt. Toevallig ken ik dat plaatsje ook, omdat mijn moeder daar vandaan komt. Als ik haar naam zeg, herkent ze haar. Blijkbaar hebben ze bij elkaar op school gezeten. Wel grappig!

Dan is de mixer klaar en kunnen we beginnen met vormen. We leggen ze op een bakplaat neer. We maken allemaal hartjes. Nu benieuwd hoe ze zijn gevormd als ze uit de over komen. Ik zet de timer op mijn telefoon. Nu is het wachten.

Als we richting de woonkamer lopen vraagt Ezra:" wil je buiten voetballen?" Ik zeg:" is goedd!" We lopen uit de achterdeur. Ezra pakt dan de bal. Natuurlijk is het lastig met een rok, maar lukt prima een balletje over schoppen.

Zo na twintig minuutjes moet ik weer naar binnen. Daar haal ik met Manouk de koekjes uit de oven en leggen we de nieuwe lading erop. Dan is het weer twintig minuutjes wachten. Tijdens het wachten ben ik weer aan het voetballen met Ezra.

Ik gewoon leuk met hem. In de weerspiegeling van het raam zie ik dat Matthy en zijn moeder naar ons aan het kijken zijn. Ook hebben ze het sowieso over mij. Het voelt niet slecht ofzo. Dit had ik wel altijd bij Toby.

Na een aantal minuten gaan we weer naar binnen. De timer gaat als het goed is ook weer bijna. Ik loop er alvast heen om te kijken dat ze niet zwart worden. Gelukkig is dat nog niet aan de hand. Wel mogen ze er al uit. Met de ovenwanten haal ik de plaat eruit. De koekjes zien er super lekker uit.

Nu wachten tot ze zijn afgekoeld. Manouk helpt me met het schoon maken van alles. Daarna loop ik naar Matthy die me staat de begluren voor de deur. Samen loop ik met hem weer naar de woonkamer.

Het bestaan van eeuwige liefde~ BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu