24 februari, 05:03
Ik word wakker door dat ik moet plassen. Zo sta ik op uit bed en loop ik naar boven. Matthy kom ik boven in de badkamer tegen die natuurlijk nog steeds mee doet aan die elke dag hardlopen om vijf uur 's nachts. Ik doe mijn zaakje en loop weer naar beneden en ga in bed liggen. Zo val ik gelukkig weer snel in slaap.
Rond acht uur word ik weer wakker in een leeg bed. Ik wil me nog een keer omdraaien, alleen ik weet dat ik sowieso moet opstaan. Zo sta ik op en loop ik naar de kledingkast en pak ik schoon ondergoed, de zwangerschapsbroek en een trui. Dit doe ik aan en kijk ik in de spiegel hoe groot men buikje nu is. Bedoel hij is al best wel groot. Dan loop ik naar het opname kamertje van Matthy.
Ik klop op de deur en wacht tot dat hij binnen roept. Al snel is dat en vraagt hij:" heyy Sjuul, is vandaag die echo?" Ik knik ja. Dan zegt hij:" oké dan zorg ik dat ik om tien uur beneden ben oké?" Ik zeg:" isgg!" Dan loop ik naar beneden door naar de keuken. Hier pak ik wat ingrediënten om een smoothie mee te maken. Yoghurt, blauwe bessen, frambozen en mango. Dit mix ik door de blender tot dat het een goede structuur heeft.
Dit doe ik dan in een glas en drink ik op, terwijl ik met Iris aan het bellen ben via men laptop over merk. Het is weekend alleen wij maken dan juist graag de uren, zodat we rustiger aan kunnen doen. Binnenkort mag ik dan met zwangerschapsverlof en dan ga ik ook gewoon door alleen dan online. Bedoel het is zielig om het Iris helemaal alleen te laten doen + ik ga me anders dood vervelen.
Maar vandaag is de echo, die enorm belangrijk is. Er kunnen dingen uitkomen dat het kindje goed groeit, maar ook welk geslacht. En ja daar ben ik het meest benieuwd na. Tuurlijk hoop ik dat het gezond is, want dat is het aller belangrijkste alleen alles voelt zo goed. Zou me niet kunnen voorstellen dat het slecht gaat. Tuurlijk ben ik ook benieuwd wat het kindje gaat worden. Dan kan ik eindelijk aan de babykamer beginnen en kleertjes kopennn.
Nou goed als het één over tien is, komt Matthy naar beneden gelopen. Hij geeft me van uit achter een kusje en pakt een dropje uit de snoepbak die nog op de aanrecht staat. Ik maak het laatste af op men laptop en neem afscheid van Iris. Dan zeg ik:" en vandaag nou wel gejogt off?" Matthy lacht en zegt:" ja dit keer wel!"
We kletsen nog een beetje tot dat we moeten gaan. Ik doe men schoenen en jas aan. Ook pak ik men tas. Wanneer ik men jas wil aandoen, zie ik dat de rits steeds stroever dicht gaat aan de onderkant. Matthy zegt:" buikje begint wel echt te vormen hoor." Ik knik terwijl ik het goed probeer te doen. Dan als we klaar zijn om te gaan, lopen we de deur uit en maak ik hem op slot. Zo gaan we door naar Matthy's auto waar ik instap.
Onderweg naar de verloskundige praktijk praten Matthy en ik over zijn eerste optreden. Hij heeft mogen optreden met de Bankzitters voor carnaval. Vanavond mag die weer, alleen dan voor de 18 jarige. Het zag er zo leuk uit op de filmpjes, maar de outfit van Matthy. Hij was dus Luigi met een plaksnor.
Wel geweldig, maar goed je vriend is dan wel heel anders thuis dan dat hij zich voordoet op zo'n moment. Maar dat doe ik ook vast wel. Dan opeens in een klap begin ik weer nerveus te worden. Matthy gaat dan met zen hand tussen mijn vingers en zegt:" schat dadelijk kijken of dit wondertje gezond is en welk geslacht het is. Helemaal nergens hoef je je zorgen om te maken." Ik knik maar als nog..
Als we er zijn stappen we uit en lopen we naar binnen. Samen gaan we op een bankje zitten. Tijdens het wachten hang ik tegen Matthy aan en kletsen we een beetje. Ik maak dan een foto van ons dat we zitten te wachten op de echo, die post ik op men verhaal op insta.
Alleen al snel worden we gehaald door onze verloskundige Sara. Ik sta net zoals Matthy op en loop achter haar aan naar haar kamertje. We gaan zitten op de twee stoelen tegenover haar bureau en begroeten haar. Dan vraagt ze hoe het met ons is. Ik vertel dat het al stukke beter gaat met men buikje en dat ik me steeds beter voel." Ze is blij voor ons. Dan beginnen we aan de checks van wegen, buikomvang ect.
Na al die testen en vragen is het tijd voor de echo's! Ik ga weer op de verloskundige ligstoel liggen en vraag wat ik moet doen. Ze wil dus weer een inwendige echo maken, om beter te zien welk geslacht het is en filmpjes en foto's te maken. Ik doe dus men broek en onderbroek voorzichtig uit en ga klaarliggen. Sara gaat er met het stokje voorzichtig in en zoekt naar het juiste plekje. Matthy houdt mijn hand stevig vast waar ik een beetje in knijp. Dan zegt ze:" nou alles ziet er gezond uit! Ook is het geslacht al makkelijk te zien. Ik zal het op een blaadje schrijven en het in een envelop doen." Matthy zegt:" nou top!" Dan maakt ze nog filmpjes in men buik.
Ook krijgen we dingen te horen van dat ze nu ongeveer zo groot is als een avocado. Alles is dus gewoon echt super goed. Dan smeert ze een laagje spul over men buik voor de uitwendige echo. Dit is zo koud ahha. Matthy moet lachen als ik kippenvel krijg. Wel houd ik hem nog steeds stevig vast. Dan gaat ze het met het apparaatje overheen. Tijdens dat ze dat doet verteld ze dingen over wat er gaat gebeuren allemaal in het tweede semester. Moet gewoon rustig aandoen en opletten op teveel eten. Nou goed ook ga ik waarschijnlijk last hebben van mood swings.
Sara zegt:" ik wens je succes hoor Matthy haha." Ik kijk Matthy aan:" hij is al wat van me gewend." Hij moet lachen en zegt:" dat klopt ahah." Met ongesteldheid had ik echt al moodswings. Dan haalt ze met het doekje het spul van men buik en kan ik op staan. Zij schrijft ondertussen op het blaadje wat het geslacht is, wel zodat we het niet kunnen zien.
We gaan dan weet tegenover haar aan tafel zitten en plannen we de nieuwe afspraak. Dit is de 20 weken echo. Nou goed dan krijg ik de envelop aan en nemen we afscheid. Ik krijg een knuffel van Sara en loop met Matthy naar buiten.
Als we in de auto zitten, doe ik de gordel om en krijg ik een zoen van Matthy. Ik moet lachen en zeg:" nou wat denk jij dat het is, de baby?" Matthy zegt:" ik denk eerlijk gezegd een meisje." Ik zeg lachend:" zou je dat leuk vinden?" Matthy zegt gelijk:" ja enorm! Een kleine jou ahaha." Ik lach en zeg:" ik heb dus echt geen idee welk geslacht het zou zijn, maar mij lijkt het beide zo enorm leuk!! Bedoel een mini jou lijkt me ook superleuk! En een meisje natuurlijk ookk!"
Matthy lacht en rijd aan naar huis. Onderweg heb ik men hoofd tegen het raam en probeer ik wakker te blijven, maar goed dat lukt niet echt. Zo val ik gelijk weer in slaap...
Als we thuis zijn, word ik wakker door Matthy. Ik mompel wat en doe men riem los. Dan sta ik op en loop ik met men tas en envelop naar binnen. Moet nog helemaal wakker worden. Matthy zegt dan als de deur dicht is:" gaan we wachten of?" Ik zeg:" ik wil het eigenlijk zo graag weten!!" Matthy moet lachen van mijn reactie en zegt:" nou isg. Dan pak ik wat lekkers te snoepen en drinken. En dan maken we de envelop open." Ik knik en doe men schoenen en jas uit en ga snel naar de wc.
Dan als ik klaar ben, loop ik naar de bank waar Matthy een reep chocolade heeft neergelegd en iets te drinken. Ik leg de envelop tegenover ons op tafel en wacht tot dat hij bij me komt zitten. Ik geef dan de envelop aan Matthy, zodat hij hen mag openmaken. Hij zegt tegen me:" Heel benieuwd Sjuul." Ik zeg:" ik ook Matt..." Ik ga helemaal tegen hem aanzitten en kijk hoe hij de envelop opent.
Er staat ....
Volgende deel meer~
JE LEEST
Het bestaan van eeuwige liefde~ Bankzitters
Ficção AdolescenteVerhaal gaat over Sjulie de Kemps. Ze werkt bij de radio en is al best bekend. Haar leven gaat veel veranderen, maar hoe? Dit verhaal bevat smut! Lees de delen op volgorde van nummer! Wattpad heeft iets fouts gedaan🤍 Het is al hersteld! Deel twee...