3 december, 15:02
Na wat rondkijken moeten we terug. Nu gaan we luisteren naar een heel gebabbel. Als we in de gang lopen waar ik en Lola dat krasje hebben gezet, kijk ik snel op de kast. Inderdaad die zit er nog haha. Maar ja ik loop verder met Matthy naar de aula.
Daar zie ik Sophiee. Ik ren naar haar toe en geef haar een knuffel. Ze vraagt gelijk hoe het met me is enzz. Ik vertel alles uitgebreid. Zij heeft ook hele verhalen, wat super leuk is. Stefan haar vriend is met Matthy aan het kletsen. Dan word er gevraagd dat we gaan zitten.
Zo lopen Matthy en ik samen naar de stoelen en gaan we zitten. Dan opeens komt er een dame naast me zitten, waar ik het minste zin in had. Matthy kijkt op zij en ziet dat ik me bedompt voel. Hij weet denk ik niet eens wie er naast me zit.
Hij fluistert in me oor:" is er iets schat?" Ik fluister terug:" zegt mevrouw al genoeg?" Hij moet lachen en legt een arm om me heen. Dan begint er een vrouw te spreken op de verhoging.
Ze verteld dingen van over haar schooltijd. Ik ben zo blij dat ik er niks over hoef te zeggen en lekker naar achteren mag hangen. Wel let ik op wat ik doe. Tijdens dat hele gepraat van de mevrouw, denk ik na eigenlijk over hoe Zara over mij zou denken.
Na goed als die mevrouw klaar is met praten nodigt ze ons mee de binnentuin. Bij de uitgang van de aula krijgen we champagne aangeboden. Ik en Matthy gaan beide voor de alcohol vrije. Voor mij is dat natuurlijk logisch na vanochtend.
Opeens komt Zara langs mij lopen en zegt ze:" hee Sjulie!! Hoe is het met je??" Ik zeg ook op een lieve manier:" goed! Met jou?" Zara zegt:" met mij ook goehh! Maar hoe is het met Mattyyy?" Hiervoor liep ze sowieso naar kan toe. Matthy reageert:" met met haar het top!" Dan opeens gaat Zara naast Matthy lopen. Ik zucht en kijk een beetje rond. Hoef dit gesprek niet aan te horen.
Alleen Matthy trekt me met zijn hand terug. Zara is opeens weg. Hij zegt:" nou die Zara is echt gestoord." Ik moet lachen om zijn reactie. Maar goed in de binnen tuin krijgen we een expositie te zien die ze met een doek eraf halen.
Na ja al de mensen zijn helemaal hyped terwijl ik denk van: 'Wat is dit?' Voor de vorm kijken we wat er allemaal staat. Tijdens dat kom ik nog allemaal oud klasgenoten tegen. Ze maken met me allemaal een praatje. Wat ben ik dan blij dat de ceremonie nu is afgelopen. Zo geef ik Sophie en Stefan nog een knuffel. Dan lopen Matthy en ik naar de uitgang.
Tijdens het wandelen door de school vertel ik hem nog verhalen wat ik allemaal heb gedaan. Als we bij de auto aankomen, ga ik in de bijrijdersstoel zitten. Dan rijdt Matthy weer aan naar huis. Ik maak weer een insta story en zet muziek op.
Zachtjes zing ik mee op de muziek. Matthy zit helemaal gefocust op de weg te letten. In men hoofd denk ik alleen maar na over het zwanger zijn. Bedoel door de verhalen die Dee heeft verteld ben ik toch wel iets banger ofzo.
Dit is ook wel de reden dat ik het nog aan niemand echt wil vertellen. Ik denk wel aan Dee. Beide zijn we hier echt altijd al over aan het kletsen en zij vertelde het wel de hele tijd. Voor Matthy's vrienden houden we het wel echt geheim. Die zitten op YouTube echt de hele dag dus alles wat je zegt kan zo opgepikt worden perongelijk. Dat wil ik dus gewoon echt niet en Matthy is daar volledig mee eens.
Maar zwanger zijn vind ik ook wel gewoon privé, net zoals relaties alleen dat is gewoon onmogelijk. Matthy en ik zijn er volledig mee eens dat het kind niet in de video's of insta story's gaat komen. Dus niet uitbuiten voor views. Wil dat gewoon niet dat dadelijk allemaal dingen op internet staat van hem of haar waar we uiteindelijk spijt van krijgen. Ook moet het kind zelf kiezen of dat hij of zij online op Social media wilt zijn.
Maar ja ik denk dat je dat wel begrijpt als je in de zelfde voeten als mij staat. Als we thuis aankomen, besluit ik om lekker een joggingspak aan te doen. Zo ren ik naar boven en doe ik dat aan. Ook doe ik men haar in een knot. Zo loop ik weer naar beneden.
Overmorgen is het weer 5 december en gaan we naar Stefan! Hier gaan we Sinterklaas vieren. Dit is zijn een na laatste jaar dat hij het nog niet gaat weten. Volgend jaar is er dan als het goed is nog een kleine bij:). Word wel moeilijk hoor om het geheim te gaan houden. Daar moet ik wel eerlijk in zijn. Bedoel men zusje is bezig met een hele studie over zwangere vrouwen voor gynaecoloog dus dat word de grootste uitdaging.
Nou ja Toby is er ook weer bij. Kathy en hem hebben nog steeds met elkaar. Snap niet hoe ze het vol kunnen houden. Wel heb ik weer zin om Julia te gaan zienn. Nou goed Matthy en ik beginnen dan met samen eten te koken. We besluiten om aardappelen met boontjes en slavinkjes te eten. Zo pak ik de aardappelen en leg ik die in de pan en laat ik ze komen. Matthy bakt de slavinkjes en de boontjes.
Tijdens het wachten zit ik op de aanrecht. Terwijl de slavinkjes aan het sudderen zijn, staat Matthy tussen men benen. Hij zegt dan echt op de liefste manier:" ik ben echt heel blij met je.." Ik zeg:" ik ook met jou.." Dan geef ik hem een kusje op zen mond. Van de week gaan we ook naar Abu Dhabii. Daar heb ik wel zin inn.
Waar ik wel bang voor ben is dat ik dan last ga hebben van zwangerschap symptomen. Bedoel dat zijn er enorm en als ik dan vijf a zes weken ben komen die ter voorschijn. En laten we zeggen dat op dat moment er veel Nederlanders zijn in Abu Dhabi. Na ja, ik wil zo graag dus ga er ook gewoon voor.
Als alles klaar is scheppen we op en gaan we aan tafel zitten. Samen kletsen we dan nog over een aantal dingen. Ook wel echte gesprekken met diepe inhoud. Dit kan ik met Matthy echt als de beste. Dan als we gegeten hebben vraagt Matthy of dat het erg is dat hij dadelijk een video gaat opnemen. Ik zeg dat het gewoon mag. Zo ruimt hij nog wel mee op met opruimen, maar daarna is hij weg gan loso.
Ik besluit om lekker in bad te gaan. Zo stil mogelijk loop ik naar boven en pak ik wat schone ondergoed en kleding. Dit neem ik naar zolder. In de badkamer zet ik dan de kraan vol open. Met men hand voel ik of dat het de juiste temperatuur is. Als ik die heb gevonden gooi ik er een zeepje in. Doe dit de geur vanille kaneel. Ook steek ik dan kaarsjes aan. Even wat sfeer erin brengen.
Dan als het bad voor de helft vol zit ga ik erin. Ook maar ik nog even een story met bericht als: even genieten 🖤. Ik geniet helemaal. Laat men spieren ontspannen en denk na over de toekomst. Nu gaat er zoveel veranderen. Kijk ik wil wel alles gewoon delen op Instagram op men story's. Denk dat mensen dat leuk vinden om te lezen en anders word ik volgespamt met allemaal vragen over dat onderwerp. Plus ik denk dat ik daardoor meer zelfvertrouwen ga krijgen over men lichaam.
Ga niet dingen posten zoals de echo foto's of dat soort dingen. Wel bijvoorbeeld de cravings die je krijgt, de symptomen, leuke en minder leuke dingen enzz. Maar waar ik ook zin in heb hoe mijn ouders en Matthy's ouders gaan reageren als we ze het vertellen. Bedoel na dat gesprek met mam over een kind krijgen weet ik dat ze dol blij zou zijn. Wel zal ze denken dat het vroeg is maar goed ben ookal weer bijna 25 en Matthy is al 26.
Maar wat ik wel jammer vind, is dat ik nu sowieso niet naar men opa kan in Spanje. Men opa is doodziek en het is nu niet meer besmettelijk alleen ja hij is nog wel doodziek. Eerst zij oma dat het al helemaal niet verstandig is en nu denk ik dat als ik daarheen wil dat ik niet eens mag van men ouders en Matthy. Maar goed hopen dat de doktoren er iets aan kunnen doen en dat hij geen pijn meer heeft. Dat is natuurlijk het aller belangrijkste.
Na ja ik denk nog helemaal na over dingen. Als het water koud begint te worden stap ik eruit en laat ik het water weglopen. Heb er echt lang ingezeten. Zo droog ik me af en doe ik men kleren aan. Mijn haar doe ik in de handdoek. Zo loop ik naar beneden. Hier plof ik op de bank en kijk ik wat op men telefoon. Het is al tien uur geweest. Eigenlijk ben ik best al moe. Eerst drink ik nog een glas water, daarna loop ik weer naar zolder zo stil mogelijk. Dan poets ik daar men tanden en smeer ik geen crèmetjes op me gezicht.
De reden dat ik dat dat niet doe, is dat ik nu moet opletten voor stoffen die in crèmetjes zitten. Ik doe dan mijn haar uit de handdoek en kam er door heen. Dit doe ik dan in een knot. Het is nog wel nat, maar prima om mee in te slapen. Zo loop ik naar de slaapkamer en ga ik in bed liggen. Leg nog wel men telefoon aan het stroom en ga ik goed liggen. Ik sluit dan men ogen.
Gelijk hoor ik dan de deur open gaan die ik dicht had gedaan. Matthy komt de kamer in en begint zich uit te kleden. Hij doet weer zijn prachtige Boomer pyjama aan. Ik reageer er niet om, ben gewoon super moe. Dan hoor ik hem de kamer verlaten naar zolder. Ik ga nog even goed liggen onder de dekens. Nu kan ik nog genieten zonder last te hebben van me rug haha.
Na een aantal minuten voel ik dat Matthy ik bed komt liggen. Hij fluistert nog:" welterustenn schat.." Ik ga tegen hem aanliggen en mompel wat. Alleen ja dan val ik gelijk in slaap~
JE LEEST
Het bestaan van eeuwige liefde~ Bankzitters
Genç KurguVerhaal gaat over Sjulie de Kemps. Ze werkt bij de radio en is al best bekend. Haar leven gaat veel veranderen, maar hoe? Dit verhaal bevat smut! Lees de delen op volgorde van nummer! Wattpad heeft iets fouts gedaan🤍 Het is al hersteld! Deel twee...