138~

720 10 0
                                    

30 mei, 09:03

Ik word wakker voor de zesde keer vandaag. Heb al zoveel moeten plassen. Ik ben echt helemaal kapot. Matthy is al opgestaan en heeft alles klaar gemaakt voor vandaag. De kraamverzorgster kom namelijk. De babykamer is helemaal af, die zo mooi is geworden. Ook ben ik maar een héél klein beetje los gegaan met kleding shoppen. Echt te erg echt niet goed haha. Gelukkig zijn het wel enorm leuke kleertjes waar ik en Matthy beide van mening zijn dat ze leuk zijn.

Ik sta dan op uit bed en loop voorzichtig naar de kledingkast. Ik ben momenteel 30 weken en je kan je dan misschien wel voorstellen hoe dik ik op dit moment ben. Slapen is daardoor ook echt bijna onmogelijk. Gelukkig lukt het nog wel haha. Matthy komt dan opeens de kamer binnen lopen, waarvan ik schrik. Hij lacht en zegt:" goedemorgen schat, heb je nog oké geslapen?" Ik schut men hoofd. Hij komt naar me toegelopen en geeft me een kusje. Ik lach en zeg:" nou vandaag onze kraamverzorgster ontmoeten."

Hij zegt:" ja, maar het komt goed. Alles is netjes en de baby kamer hebben we zo veilig mogelijk gemaakt." Ik knik en zeg:" hoelaat komt ze?" Hij zegt:" tien uur, dus zometeen al." Ik knik en wrijft over men blote buikje, want moet nog kleding aan doen. Matthy zegt:" gaat het met je buik?" Ik zeg:" ja hoor!! Alleen ja het is gewoon zo apart om een kindje in je te dragen en het is soms wel lastig haha." Hij lacht en geeft me een knuffel. Ik knuffel hem terug. Dan doe ik een rokje met T-shirt aan. Het is wat wurgen, maar het lukt uiteindelijk wel.

Het is wel een zwangerschap rok en T-shirt alleen, als nog is het lastig om aan te doen. Nou goed dan doe ik men haar en make-up. Gewoon in de slaapkamer, want echt geen energie om naar boven te lopen.

Als ik klaar ben, loop ik naar beneden. Hier loop ik naar de keuken voor een smoothie. Ik pak de ingrediënten en doe dit in de mixer. Als het goed gemixt is doe ik het in een glas. Dit drink ik op, aan de eettafel.

Matthy gaat met zen laptop tegenover me zitten en werkt nog een beetje. Als het een aantal minuten voel tien is, gaat de bel al. Matthy staat op en loopt naar de deur. Hij maakt open en ik hoor dat het een vrouw is. Het is dus al de kraamverzorgster. Ik sta dan op en begroet haar. Het is een vrouw van ongeveer 30 jaar. Matthy schudt met haar de hand. Ze gaat dan bij ons aan tafel zitten.

Ze stelt zich zelf voor als Stella. In het begin maken we alleen kennis. Want ja over tien weken is ze hier wel iets meer dan een week en bij de bevalling. Dan begint ze over het protocol wat ze moet uitvoeren. Ze gaat dadelijk checken of dat het veilig is voor het meisje, informatie vertellen over wat ze allemaal gaat doen en aan ons vragen wat de behoefte is.

Eerst verteld ze over wat ze doet als kraamverzorgster. Ik en Matthy luisteren actief mee en vragen ook dingen aan haar. Dan vraagt ze aan ons wat de behoefte is. Uiteindelijk spreken we dit af 8 dagen komt ze langs om te helpen, elke dag 6 uur lang.

Is dus best wel een tijdje. Nou goed dan leid Matthy haar rond, zodat ze alles kan controleren. Ik blijf zitten, want het is toch wel een beetje te zwaar. Na een tijdje komen ze weer naar beneden. Ze zegt tegen mij:" alles ziet er netjes uit. De babykamer is helemaal veilig. Wel zou ik nog een stoel regelen voor op de kamer, want je wilt borstvoeding geven en dat kan best zwaar zijn in de nacht. En het bed van jullie moet iets hoger, maar daarvoor zijn speciale lagen die je er gewoon op kan leggen en dit slaapt misschien sowieso fijner op dit moment met je rug."

Dan geeft ze ons een kraampakket. Dit zijn spullen voor als je plotseling gaat bevalling, dat je de lakens enzz gewoon al in huis hebt voor nood. Wat best wel handig is. Na een aantal minuten gaat ze dan weer. We nemen afscheid en Matthy laat haar naar buiten. Als de deur dicht is geef ik Matthy een high five. We hebben het dus best netjes gedaan voor de eerste keer.

Gelijk kijken we op Matthy's laptop voor die matrassen. Na eventjes neuzen komen de goede tegen wat Stella tegen Matthy heeft gezegd. Matthy besteld hem ook gelijk. Overmorgen komt die binnen. Dan misschien beter slapen voor mij! Matthy zegt dan tegen me:" schat denk je dat het gaat lukken met mijn verjaardag feest?" Ik zeg:" vast wel." Hij is net 27 zoals jullie weten. Ik heb als cadeautje hem een speciaal Max Verstappen petje die limited edition is. Die laten we zeggen bijna niemand heeft.

Het bestaan van eeuwige liefde~ BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu