Dijitalin Kesit

2.1K 190 95
                                    

Bu kesitte duygularınızı ve düşüncelerinizi çok merak ediyorum. Aslında daha atmayacaktım bölümle birlikte atacaktım ama atmak istedim. Bu bölüm bayağı bir uzun olacak. Bekleyin bu bölümün önü de sonu da bomba... Belki iki part halinde atarım bilemiyorum nasip olursa...

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

Şifa kaşlarını kaldırıp " Dijitalin ve sosyal platformların çocuklar üzerindeki etkisini konuşuyoruz ama yetişkinler üzerindeki etkisi de hiç az değildir. Siz belki duymadınız ama ben bu eve geldim geleli her sabah erkenden bahçeye çıkar yan tarafa bitişik olan duvarın dibinde ki palmiye ağacının altına oturuyordum. Ve o adam her sabah " yeter artık bıktım sabah, akşam, gece gündüz demeden sosyal medyalarda canlı yayın açıyorsun... Çocuklara bakmıyorsun... Doğru dürüst evde iş yapmıyorsun... Ne kahvaltı ne akşam yemeği koyuyorsun doğru dürüst önüme... Öğlen zaten gelmiyorum... Yemek yapsanda çoğunda, git kendin koy ye diyordun ya da masaya koyup yüzüme dahi bakmıyorsun... Ailecek bir yemeğimiz bile yok doğru dürüst... Güler yüzün yok... Bumu aile hayatı bumu mutlu yuva? Neyini eksik koyuyorum? Sabahtan akşama kadar çalışıp çabalayıp ailemi kimseye muhtaç etmemek için uğraşıp duruyorum... Senden tek isteğim çocuklarımıza bakman, akşam eve gelince de iki lokma ailecek yemek yiyip sohbet etmek... Gerektiği yerde ev işlerinde de yardım ettim ama yine aynısın? Ne yapayım ben seninle...diye defalarca duydum.

Tunç şaşkın bir şekilde başını sallayarak
" sen bir kadın olarak hemcinsini mi suçluyorsun?" Dedi tostunu ısırdı.

Şifa hiç tereddüt etmeden " ben adil konuşuyorum... Sizde duydunuz
adamın tepkisi zaten evi ile ilgilenmeyip devamlı olarak sosyal medya ile meşgul olmasına. Söz konusu sadece sofra değil çocuklara da bakmıyorsun diyor. Bence haklı çünkü öyle deyince kadının yüzü çok kötü bir hal aldı... Ayrıca orada ki kalabalıktan bazılarından sofra kurmak kadının görevi değil diyenler var. Erkekler çalışıp evine bakıyorsa eşinin her ihtiyacını karşılıyorsa, madem hayat müşterek o sofra ortaya konacak nokta..." dedi çayından içerek " erkekler de tabi ki yardımcı olur. Bir işi olur, çocukları ve ya kendi olur hasta olur o zaman destek olur... Sosyal medya da takılacak diye işten gelen adam yemeğini kendisi mi alacak ve ya yapacak? Bu kadar vicdansız düşünmeyin. Müşterek hayat böyle bir şey değil yanlış biliniyor... Herkeste bir hayat müşterektirdir lafı almış başını gitmiş... Şimdi yapacağım yorum biraz acımasız olabilir. Ama kimse kusura bakmasın da, adam çalışıp evine bakıyorsa ve kadın çalışmıyor ev hanımı ise o evinin işi görülecek..." deyip  tabağında ki peynirden bir dilim alıp yedi.

Cevriye hanım keyifle gelini izliyordu.
Tunç şu anda şaşkındı hemde çok fazla
" seni komşumuz Bahar Hanım duymasın " deyip imalı imalı " o zaman da böyle diyebilecek misiniz?!" Dedi.

Şifa elini masada ki mis kokulu çiçeğe dokunup " derim ben kimsenin yüzüne diyemeyeceğim şeyi ardından konuşmam... Hem ben Bahar hanımın şahsına münhasır bir şey demedim ki... Bu birçok ailede yaşanan acı olaylar..." deyip elini koklayıp " bu nedir ki bilemiyorum hepten insanların şirazesi kaydı... Maalesef son zamanlarda, bu kadın yemek yapmaz, evde iş yapmaz mecburiyeti yok falan filan diyorlar ya... Erkek çocuk yetiştiren bir çok annenin de bazısı her türlü ev işini ögretiyor elinden geldiğince şahit oldum... Şimdi o kadın oğlunu sadece eşi tarafından ihtiyaçlarını karşılamak zorunda olacak bir cüzdan olarak mi yetiştiriyor... Tabii de karısını hizmetçi olarak almıyor elbette. Bunu topluma empoze etmeye çalışırken bu bakış açısında erkeklere günah değil mi?" Deyip nazik bir şekilde tebessüm ederek " iyice sapıttılar Allah sonumuzu hayr etsin... Sofra kurmak kadının görevi değil diyenler sosyal medya video çekmeyi kadının görevi yapmışlar galiba... Ha işi sosyal medyada olanlara sözüm yok işi o..." dedi.

Sabrı Sükut 8. Seri ( Esaret Hayat )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin