500 yorum sınırı dolarsa yeni bölüm gelir inşallah...Satır arası yorumlarını merak ediyorum inşallah...
☘️☘️☘️☘️
Arkadaşlar biraz sohbet edelim istedim. Tek tek cevap vermek zor oluyor ama okuyorum. Zorunlu olanlara hemen dönüyorum ama...
Geçen bölümün bazılarına " Böyle aşklar... Karı ve koca ilişkileri var mı yazarım..?" Tarzlarında yorumlar geldi. Bazen özelden de güzel mesajlar yazanlar oluyor. Ama rica ediyorum erkek ismi görünce ne instagramdan nede buradan kabul etmiyorum...! Buradan direkt olarak engelliyorum. Ben Elhamdülillah Müslüman bir hanımım dikkat edin lütfen.
Belki kadındır ama billemem ve riske giremem. Ve yine uyarayım ki Allah için erkekler varsa şayet özel olarak yazmayın istemiyorum vebalim olur...
Ama yorumdan merak edilen varsa herkese açık bir şekilde yazın uygun üslupla. Benim bu platformda olduğumu zaten kocam ve çocuklarım, annem babam, kardeşlerim... biliyorlar. Gizli saklı değil. Bende zaten gereken bir şey olursa eşime söylüyorum zaten kendide fırsat buldukça okuyor bölümlerimi.😊Gelelim merak edilene. Arkadaşlarım niçin böyle aşk ve evlilik olmasın?!
** Aşk ve sevgi dediğimiz olay günümüzde dışı süslü püslü ama içi boş bir meta haline gelmiş durumda. Artık herkes birbirine aşığım vaziyette ama iki gün sonra öldürecek kıvamda... Herkes herkesi seviyor ama kimse kimseyi bağrına basmıyor saygı ve edep yok, vefa yok, sabır yok en acısıda güven ve sadakat yok... Diller durmadan ' seviyorum' diyor ama gönüller hiç oralı bile değil ki, sadece sözcükte kalıyor... Hissedilemiyor bile.Aşk çok ucuzladı ne yazık ki... Kapış kapış satılıyor ama alanın elinde patlıyor infilak ediyor, yakıp yıkıyor adeta...! Neden?! Niçin?! Çünkü kullanmasını bilen yok...! Sözüm herkese değil vardır yine dürüst temiz sevenler. Ama çok afedersiniz aşkı sadece tende arar oldular hemde haram ve zina yolu ile. Utanarak diyorum ki birde " göster ama elletme..." safsatası ortaya çıkmış... Ne yani her haltı ye afedersin sadece bir ( o ) kalsın. Anlayan anladı. Bumu ?! Dinimizde böyle birşey mi var ?! Namahrem ateşten gömlek hemde fena bir ateş Allah korusun.
Hz Hatice annemiz dulmuş ama iffeti ile nam salmış ve Peygamberimizin biriciği olmuş... Umarım dediğim nettir.
Eskiden bir kıza öğretilen " kocana götüreceğin en güzel ve değerli çeyizin iffetin..." diye öğretilirdi. Erkeklerde buna bakardı istisnalar hariçtir belki ama geneli böyleydi. Erkeğe de edeple durması, kendisinin de anası bacısı olduğu tembih edilirdi.Eski aşklar nasıl yaşanırdı hiç düşündünüz mü kardeşlerim?!
Eskiden her şey derinlerde edeple, asil bir şekilde, naif yaşanırdı. Kadın da erkek de sabırlıydı ve manidar, akıllı, ahlaka uygun adımlar atarlardı.
Eskiden aşklar sadece gözlerde yaşanırdı oda kaçamak bakışlarla ve edeple. Eskiden utanarak ve kaçamak bakışarak sevmek vardı. Dokunmadan, koklamadan sevmek vardı... Öylece uzaktan uzağa. Hiç konuşmadan. Ama vuslata etmenin hayalini kurmak vardı.Gelelim evlilik kısmına. Vuslata erince de, eşlerin herşeyden önce saygıları vardı. Sabırlıydı eşler... Kadın kadınlığını, erkek erkekliğini ve görevlerini bilirdi. Aile mahremiyeti vardı. Ne olursa olsun çok ciddi bir durum yoksa karı ve koca arasında kalırdı. Çocuklar bile sıkı sıkıya telbihlenir öyle yetiştirilirdi. Ufak tefek kavgaları olsada karı ve kocalar aynı yatağı paylaşıp, kızgın ve kırgın olsalar bile sabah hiçbir görev ihmale uğramadan aile hayatları ve düzenleri devam ediyordu... Dosta düşmana karşı daima birbirine destek olurlardı.
Aza kanaat vardı.Eskiden daha çok kıymet bilinirdi. Gün geçtikce insanlar hayatın ve çağın getirilerine ayak uydurduğu icin sevginin ve eş olmanın ne kadar güzel ve özel bir sey olduğunu unutuyor... Ve teknolojinin çağında herkes isteğine ulaşa biliyor... Eskiden bir mendil, bir yazma bile yetiyordu seven sevdigine versin diye. Simdi pahalı hediyeler bekleniyor. Özel organizasyonlar bekleniyor aşkını söylemek için bile.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sabrı Sükut 8. Seri ( Esaret Hayat )
SpiritualNOT:ÇALINTI VEYA EN UFAK BİR KOPYALAMA DURUMUMDA AVUKAT KUZENİM VE ABLAM TARAFINDAN GEREKEN TÜM YASAL İŞLEMLER YAPILACAKTIR... KURGUMUN HİÇ BİR KURUM VEYA KURULUŞLA ASLA VE ASLA EN KÜÇÜK BİR İLGİSİ YOKTUR TAMAMEN HAYALİDİR... 19 yasında ki Şifa kı...