Çok Eşlilik/ 55

2.8K 315 553
                                    


En az 500 yorum sınırı dolarsa yeni bölüm gelir inşallah. ..

Bu bölüm satır aralarında yorumlarınızı bekliyorum inşallah merakta ediyorum.

İşte bizim güzel dinimiz doğru anlaşılsa, doğru yaşansa ne kadarda güzel değil mi? İnsan hakları konusunda ne kadar da ince detaylı... Ve daha neler neler.. .😔

Yazım yanlışı vardır bölümleri düzenleme fırsatım olmuyor...

🪷🪷🪷🪷🪷🪷🪷

Şifa şu anda çok kızgındı, kıskançlık krizine giren bir yaralı kadındı. Şeytan vesvesesini verdikçe veriyor ateşini daha da harlıyordu. Ama gördüğü kadarıyla karşında İslamı yanlış bilen iki tane kazanılması gereken insan vardı. Emri bil maruf her Müslümana farz değil miydi. Derin bir nefes alarak ve kendini sakin kalmaya zorlayarak
" benim dinim de çok eşlilik bir emir değil ruhsattır. Ve hem Rabbim hem Peygamber Efendimiz tek eşlilik konusunu üstüne basa basa tavsiye etmiş...
' Eğer (kendileriyle evlendiğiniz takdir de) yetimlerin haklarına riayet edememekten korkarsanız beğendiğiniz (veya size helâl olan) kadınlardan ikişer, üçer, dörder alın. Haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın; yahut da sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır.' Bildirmiştir (Nisa, 4/3)' te." Dedi.

Rose başını sallayarak " ülkenizde gördüm... Kuma olan kadınlar resmen çökmüştü... Bu çok zalimce... Resmen erkekler göklere çıkarılmış kadınlar da acılara gark edilmiş... Hem sizin Peygamberiniz de çok eşlilik yapmış..." dedi üzgün bir şekilde.

Şifa'da biliyordu bunları elbette ama bu konu ile temiz Dinimizi ve Peygamber Efendimizi zedelenmez diye düşündüğü için " sevgili Rose şimdi ben sana bu konunun en başından anlatayım bak bakalım Peygamber Efendimizin çok eşliliği nasıl olmuş... Ve aslında Rabbim İslamda kadına nasıl değerler vermiş..." deyip vakar tavrıyla " öncelikle şunu belirtmek isterim ki İslam dininde normal şartlarda çok eşliligin olmadığını, çok eşliliğin ancak olağanüstü koşullarda ve kamu otoritesinin kararıyla, hep birlikte uygulanacak özel bir durum olduğu da Nisa suresinden anlıyoruz... Fakat bu gün bu şartların çok eşliliğin yerine getirilmesi için hiçbir sebep yoktur..." dedi kocasına bakıp.

Tunç karısının gözlerine bakıp dikkatle dinliyordu. Şifa başını Rose'ye yan dönüp " Peygamber Efendimizin çok eşliliği ise Kuranı Kerimimde ki Nisa suresinde belirtilen genel hükümler dışında bazı kişiye özel ayrıcalıkların hepsi belirtilmiş. Yani Peygamber Efendimizin çok eşliliği özel görevlerine dayanmaktadır. Ki bunu kendisi de bildirmiş bizlere..." dedi.

Suyundan bir yudum alıp hüzünlü sesiyle " halbuki kendilerini yakından ilgilendirdiği hâlde malesef biz Müslümanlar bu konuda iyi araştırma yapmamışız... Yeterli ve doğru bilgiye sahip olamamışızdır ve senin gibi Dinimizi bilmeyen insanlara iyi örnek olamamışızdır..." deyip dayanamayıp
" ne acı değil mi Rose?" Dedi.

Joe şaşkınca dinliyordu " ama Rose bizim böyle anlamamız bizim suçumuz mu?" Dedi.

Şifa, usturuplu tavrıyla " size suçlusunuz demedim ki bay Joe. Suç biz Müslümanların... Ayıp bizlerin..." dedi karşında ki iki kardeşi iyice şaşırtacak kabullenmesi ile.

Şifa başını önüne eğerek " öncelikle şunu belirtmek isterim ki Dininde ki bu durum İslamı tanıtmak ve anlatmak gayreti içinde olan her kişi için büyük önem arz etmektedir. Mevlamın izni ve yardımıyla ben de bu önemli konunun iç yüzünü beşeri özelliklerimiz dahilinde, dilim döndüğünce anlatmayı ve sizleri doğru bilgilerle aydınlatmayı üzerime borç bilirim... Şimdi öncelikle Peygamber Efendimizin gençliğine ve bekarlığına içinde yaşadığı o cahiliye dönemine bakalım.
Peygamberimiz, erkeklerin 12-14 yaşları arasında ergenliğe eriştiği yani her anlamda erkek sayıldığı, bir iklimde doğup büyümüştür. O dönemde çevresinde zinanın, fuhşun yaygın olmasına, iffetsizliğin kol gezmesine rağmen Peygamber Efendimiz gayet temiz ve edepli bir yaşam sürmüş daima... Peygamberimizin tüm bu özellikleri, doğulu-batılı tüm tarihçiler ve araştırmacılar tarafından da leke kondurulmadan kabul edilmiştir..." dedi gururla.

Sabrı Sükut 8. Seri ( Esaret Hayat )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin