Adil Konuşuyorum / 22

2.2K 283 454
                                    


En az 350 yorum sınırı dolarsa yeni bölüm gelir inşallah kardeşlerim.

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

Şifa hiç tereddüt etmeden dürüst bir şekilde " ben adil konuşuyorum... Sizde duydunuz adamın tepkisi zaten evi ile ilgilenmeyip devamlı olarak sosyal medya ile meşgul olmasına. Söz konusu sadece sofra değil çocuklara da bakmıyorsun diyor. Bence haklı çünkü öyle deyince kadının yüzü çok kötü bir hal aldı... Ayrıca orada ki kalabalıktan bazılarından sofra kurmak kadının görevi değil diyenler var. Erkekler çalışıp evine bakıyorsa eşinin her ihtiyacını karşılıyorsa, madem hayat müşterek o sofra ortaya konacak nokta..." dedi çayından içerek " erkekler de tabi ki yardımcı olur. Bir işi olur, çocukları ve ya kendi olur hasta olur o zaman destek olur... Sosyal medya da takılacak diye işten gelen adam yemeğini kendisi mi alacak ve ya yapacak? Bu kadar vicdansız düşünmeyin. Müşterek hayat böyle bir şey değil yanlış biliniyor... Herkeste bir hayat müşterektirdir lafı almış başını gitmiş... Şimdi yapacağım yorum biraz acımasız olabilir. Ama kimse kusura bakmasın da, adam çalışıp evine bakıyorsa ve kadın çalışmıyor ev hanımı ise o evinin işi görülecek..." deyip tabağında ki peynirden bir dilim alıp yedi.

Cevriye hanım keyifle gelini izliyordu. Cemile ve Ceylan sessiz gelinlerinin yerinde tespitleriyle birbirine
baktılar kaldılar.
Tunç şu anda şaşkındı hemde çok fazla
" seni komşumuz Bahar Hanım duymasın " deyip imalı imalı " o zaman da böyle diyebilecek misiniz?!" Dedi.

Şifa elini masada ki mis kokulu çiçeğe dokunup " derim ben kimsenin yüzüne diyemeyeceğim şeyi ardından konuşmam... Hem ben Bahar hanımın şahsına münhasır bir şey demedim ki... Bu birçok ailede yaşanan acı olaylar..." deyip elini koklayıp " bu nedir ki bilemiyorum hepten insanların şirazesi kaydı... Maalesef son zamanlarda, bu kadın yemek yapmaz, evde iş yapmaz mecburiyeti yok falan filan diyorlar ya... Erkek çocuk yetiştiren bir çok annenin de bazısı her türlü ev işini ögretiyor elinden geldiğince şahit oldum... Şimdi o kadın oğlunu sadece eşi tarafından ihtiyaçlarını karşılamak zorunda olacak bir cüzdan olarak mi yetiştiriyor... Tabii de karısını hizmetçi olarak almıyor elbette. Bunu topluma empoze etmeye çalışırken bu bakış açısında erkeklere günah değil mi?" Deyip nazik bir şekilde tebessüm ederek " iyice sapıttılar Allah sonumuzu hayr etsin... Sofra kurmak kadının görevi değil diyenler sosyal medya video çekmeyi kadının görevi yapmışlar galiba... Ha işi sosyal medyada olanlara sözüm yok işi o..." dedi.

Tunç şu anda karşısında sanki yaşı başını almış gerçek bir Anadolu kadını görüyordu. Ama bildirmeye de niyeti yoktu. Cemile ağzını kırmızı çiçekli peçeteye silip " ne yani Bahar yanlış mı yapıyor?" Dedi.

Şifa iç çekerek " dediğim gibi ben Bahar hanımın şahsını tanımıyorum... Ama önceden istemeden de olsa duyduklarımdan ve bugün olan büyük kavgalarından sonra şahit olduklarım var... Burada önemli olan konu sadece konunun Bahar Hanım olmaması değil ki Cemile abla. Genel olarak böyle bir gerçek maalesef ki var... Ahir zamanda yapabileceğimiz en büyük cihad evliliklerimize dört elle sarılmak... Biz bunu yaparsak Rabbim de zorlukları kolaylaştıracaktır... Zira dört koldan aile kurumu kuşatma altında..." dedi.

Cevriye hanım tebessüm ederek
" gelinim doğru söylüyor bende kaç defa şahit oldum aynı şekilde... Bahar işin dozunu kaçırmış... Bana kaynanası da kaç defa dert yandı. Ne yapayım Cevriye diye sordu. Tamam girsin eğlensin sosyal medyada da ama dozunda olmalı... Tövbe Estağfurullah, gizlenecek herşey açıkta, camlara perde koy, sonra evinin içini sosyal medyada millete, sapığına, zihniyeti bozuğuna, tanımadığın kişilere peşkeş çek... İnanılır gibi değil... Allah'tan korkmayan, kuldan utanmayan insandan herşey beklenir... Sonra çocuklar problemli derler, oldu canım at suçu günahı olmayan sübyanlara... Biz büyükler problemli olduğumuz için çocuklar doğru bir örnek göremiyor malesef... " dedi.

Sabrı Sükut 8. Seri ( Esaret Hayat )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin