Hoofdstuk 1
Pov. Louise
Ik ben Louise. Ik ben 17 jaar en ik woon sinds kort in een nieuw appartement in de Verenigde Staten. Mijn ouders heb ik eerlijk gezegd nooit gekend. Ik weet daarom ook niet of ze überhaupt nog leven. Ik ben opgevoed door Vanessa tot mijn 6e levensjaar. Vanessa had me gevonden ergens diep in het bos. Vanessa zelf is ook een rogue. Tjaa.. Ik hoorde niet bij een pack, want ik was min of meer gevonden in een bos.
Mijn innerlijke wolf heet Alexis. Mijn wolf is wit met blauwe ogen. In mijn mensenvorm heb ik lang stijl blond haar en blauwe ogen. In mijn haar komen steeds meer bruine plukken. Echt bijzonder is het niet.
=
Ik sta om 7 uur s'morgens op. Ik loop naar mijn kledingkast en haal een setje kleren eruit. Ik loop daarmee naar de badkamer en neem snel een douche. Nadat ik klaar ben met douchen, kleed ik me aan en ga ik natuurlijk mijn tanden poetsen. Ik doe geen make-up op. Het is tijdverspilling en meer voor feestjes. Ik ga nooit naar feestjes en daarmee houd mijn collectie met geen make-up ermee op.
Ik eet snel een boterham en neem een appel mee van het aanrecht. Ik pak snel mijn zwarte rugtas met mijn zware boeken naar buiten. Ze hadden mijn bedenk vorig week afgeleverd. Dat is opzicht best fijn.
Ik loop naar mijn gitzwarte motor en rij naar mijn nieuwe school. Het voordeel van mijn nieuwe school is dat het een school is voor weerwolven en geen mensen.
Toen ik op mijn nieuwe school aankwam keken mensen me raar aan. En zo te ruiken komen ze allemaal van verschillende packs.
Ik parkeer snel mijn motor en zet hem op slot. Ik loop snel naar het school, de blikken negerend. Ik loop over een plein heen waar veel mensen zijn. Overal zie je groepjes. Sommige groepen staren me aan, alsof ik een parasiet ben. De één staart me gewoon aan en de ander kijkt me echt met een vriendelijke blik aan. Proef de sarcasme. Het lijkt wel alsof ik niet echt welkom ben.
Ik rol met mijn ogen loop de trap op voordat ik bij de voordeur aankom. Ik duw de grote deuren open en loop naar binnen richting de balie. Het vrouw achter de balie merkt me op. 'Hey, ik ben nieuw hier.' 'Hallo. Hoe heet je en in welke klas zit je?' 'Ik sta als het goed is ingeschreven als Louise Baker en ik zit in A6D.' Baker is niet mijn echte achternaam, maar die van Vanessa. Ik word Louise genoemd, maar ik heb geen idee hoe ik echt zou hebben geheten.
'Ja ik zie het. Hier is jouw rooster, de plattegrond en je code voor locker 748. Als het goed is heb je ook je boeken al ontvangen of is dat niet het geval?' Ze kijkt me aan door haar kleine bril. "Ik heb mijn boeken al.' Antwoord ik beleefd. 'Dat is goed, een fijne dag verder nog.' 'Hetzelfde.'
Ik loop de trappen op met de plattegrond in mijn handen. Zo te zien moet ik naar de 1e etage. ls ik mijn locker heb gevonden ben ik opgelucht, alleen er staan een drietal meiden ervoor. Ik schraap mijn keel. 'Mag ik erlangs?' Zei ik tegen een platina blonde meisje. 'Wat zei je?' Ze kijkt me arrogant aan. 'Of ik erlangs mocht?' zeg ik met een neppe glimlach op mijn gezicht geplakt.
'Wat doe jij hier op deze school?' 'Misschien zit ik op deze school?' 'Dit is geen school voor rogues.'
'Leuk voor je.' Ik duw haar opzij en toets de code in. 'O my god, you didn't.' Ik kijk opzij en ik kijk een bruinharige meisje aan. Ik rol met mijn ogen en negeer hun. Ik leg mijn motorhelm in mijn locker. 'Negeer je me?' 'Zie je aan me dat ik zin heb in een gesprek met je.' Ik trek mijn wenkbrauw omhoog. 'Waarom draag je geen make-up. Dat is echt lelijk.' Ze zwaait haar haren naar achteren.
'Maar wij moeten eens gaan lieverd, we willen namelijk geen roggebacillen.' Het bruinharige meisje loopt weg met haar twee vriendinnen richting een groep jongens. En zo te zien zijn zij best populair.
Ik sluit mijn locker en bekijk mijn rooster. Ik moet naar lokaal A018. Dat is op de begane grond. Nu moet ik weer helemaal naar beneden lopen, geweldig. Ik loop langs het groepje waar de meiden erbij staan. Ik loop de trap af en uiteindelijk na een paar minuutjes vind ik het juiste lokaal. Het is moeilijker dan het lijkt in deze gigantische schoolgebouw.
Ik loop naar binnen en neem een plaats achterin het lokaal. Ik dumps mijn geschiedenis boeken en mijn etui op tafel.
'Kelly zullen we daar gaan zitten?' De blonde meisje van daarnet kijkt haar bruinharige vriendin aan. Ik zucht en kijk uit het raam.
'Okay iedereen, zoals jullie hebben gemerkt hebben we een nieuwe leerling in de klas.' Begint de leraar. 'Wil je jezelf voorstellen Louise?' Bedankt meneer, ik mag je nu al. Ik sta zuchtend op en kijk in de klas. 'Ik ben Louise en ik ben 17 jaar. Ik woon opmezelf en ik ben een rogue zoals jullie al weten.' 'Zijn er nog vragen voor Louise?' Zegt mijn docent door de klas heen. Bedankt meneer, bedankt.
'Ja ik heb een vraag. Waarom lieten ze jouw toe op deze school? Deze school is alleen voor leden van packs en geen rogues zoals jij.' zegt de bruinharige bitch met een nadruk op het laatste woord. Ik rol met mijn ogen. 'Sophie wees eens aardig.' mompelt de docent. Sophie houd haar grote mond dicht en pakt haar make-up-doosje.
Nadat het les eindelijk voorbij was liep ik richting de aula. Ik had hierna wiskunde, wat opzicht best mee viel. Ik neem plaats aan een lege tafel. Ik zat daar nog geen minuut of iemand schreeuwde naar me.
JE LEEST
The Missing Wolf [Voltooid]
LobisomemThe Missing Wolf Deel 1&2 voltooid ©Anonymous2606 Voltooid: 16-10-'17 Spin-off: The Clock Is Ticking Disclaimers: - Ik begon het verhaal toen ik 14 was (en 15 toen het eindigde). - Het bevat taalfouten etc. (Geen zin om te verbeteren.) - Het is cri...