Hoofdstuk 11
Pov. Louise
'Wat gaan wij doen?' Jill eet haar laatste restjes eten op. 'Geen idee.' Ik staar naar mijn lege bord. 'Ik weet niet wat jullie gaan doen, maar ik ga naar het dansvloer met Xavier.' Lucy loopt samen met Xavier naar het dansvloer.
'Luus een peuter van één jaar kan niet schuifelen.' Roept Julian. Maar dan zien wij hoe Lucy Xavier optild en rondjes draait. Xavier lacht keihard terwijl hij in het rond word gedraaid. 'Als ze hem per ongeluk los laat vermoed ik dat hij tegen een muur wordt aangeknald.' Zeg ik als ik zie dat Xavier nog steeds word rondgedraaid. 'Of Xavier geeft over Lucy heen.' Lacht Jade.
Ik zie dat Noah en zijn mate lachend naar Lucy en Xavier kijken. Zij lijken er geen probleem mee te hebben. En Xavier zit altijd nog te gillen van plezier.
'Dan ga ik met Zoey dansen.' Jill loopt weg naar een peuter van 2 jaar. Het meisje die van Justin het boeket kreeg. Het meisje is het zusje van Daphne. Daphne is het nichtje van Jake.
Jill laat haar dansen met het boeket. Het lijkt alsof het meisje zit te schuifelen met een boeket. Echt hilarisch. 'Tja en wat gaan wij doen?' Lacht Jade. 'In iedergeval geen peuters rond laten draaien in het lucht.' Stelt Julian vast. 'Dan word het drinken.' Juich ik en ik grijp naar een fles wijn. Jade pakt hem weer uit mijn handen. 'Of niet.' Zeg ik als Jade het het fles uit mijn zicht houd.
'Kom we gaan naar het dansvloer.' Ze duwt ons zowat uit onze stoelen. Julian moppert voor zich uit. 'Niet zo mopperen Juliaatje. Kom dansen.' Jade pakt Julians hand beet en sleep hem letterlijk naar de dansvloer. Hunter en ik lachen ons dood.
Maar karma moest het weer verpesten. Niet veel later werden wij beide ook naar het dansvloer gesleept door Jake en Rosella. Ik zie Julian en Jade samen tegenover elkaar te.... Ik heb geen idee wat ze doen. Jade zeurt tegen hem dat hij moet leren dansen. En Julian moppert weer dat het niet nodig is. Tot ze zegt dat hij op haar bal het eerste dans moet doen.
Rosella kijkt ons beide plots duivels aan. 'Jullie gaan wel dansen hè?' Ze houdt Jake's hand vast. 'We blijven liever staan.' Zeg ik zelfverzekerd. 'Wat willen jullie dan gaan doen?' Grijnst Jake. 'Ehm.. Daar heb je een punt in. Ik denk dat we het plafond kunnen bewonderen. Het is echt een prachtige kunstwerk. Al die details. Schitterend. De architect heeft mooie werk opgeleverd net als de bouwvakkers. Ze verdienen een award. Moet je de sierlijke krullen zien.' Ik kijk zogenaamd geïnterreseerd naar het hele hoge plafond boven mij. 'En de kristallen kroonluchters. Het schitterd prachtig als er licht op valt.' Ik staar heel geboeid naar de kristallen.
'Dit bedoelde ik eigenlijk niet.' Jake krabt ongemakkelijk over zijn nek. 'Laat mij het werk doen. Ik weet precies hoe je dit aanpakt.' Rosella stoot Jake aan met haar elleboog. 'Jullie gaan geen plafonds bewonderen, maar vrolijk mee dansen net als iedereen.'
'Nee dankje.' Zegt Hunter. 'Jullie zijn echt moeilijk. Plan Lunter mag niet door jullie twee falen.' Roept Rosella.
'Lunter?' Vraag ik niet begrijpend. 'Wie of wat is dat?'
En nu begint Rosella weer duivels te grijnzen. Ik heb hier al een hele slechte gevoel erbij. 'Dat is Hunter en Louise samen. Lunter! Beste shipname ever.' Ze klapt in haar handen.
'Je kan goed geheimen bewaren sweetheart.' Rosella duwt Jake lachend weg. 'Waarom Lunter? Staat dat voor Lucy en Hunter? Want dat klinkt niet slecht.' Bedenk ik. 'Nee mafkees je heb het goed gehoord. Het staat voor jou en Hunter.' En dan duwt ze me grijzend tegen mijn rug aan, waardoor ik tegen Hunter aanbotst. Ik hoor iets fluisteren tegen Jake over de ontkenningsfase.
'Hebben jullie twee dit bedacht?' Hunter kijkt hun beide één voor één aan. Dit lijkt net een detective serie. Hunter en ik zijn de detectives en Rose en Jake de slechteriken. Alleen er mist nog een bureaulamp, tafel en stoelen. Dan is het helemaal compleet.
JE LEEST
The Missing Wolf [Voltooid]
WerewolfThe Missing Wolf Deel 1&2 voltooid ©Anonymous2606 Voltooid: 16-10-'17 Spin-off: The Clock Is Ticking Disclaimers: - Ik begon het verhaal toen ik 14 was (en 15 toen het eindigde). - Het bevat taalfouten etc. (Geen zin om te verbeteren.) - Het is cri...