You Again - 15

1.7K 80 16
                                    

Hoofdstuk 15

Pov. Louise

Ik heb gisteren mijn moeder diep teleurgesteld. En nu zit ik in mijn eentje aan een picknicktafel, terwijl de anderen gaan kanoën. Ik heb ondertussen 2 cupcakes naar binnen gewerkt.

Één dat heb ik verdiend. Twee omdat ik mijn moeder diep heb teleursteld omdat ik misschien te keer ging tegen haar beste vriendin's zoon. Drie ik ga niet kanoën.

Julian is ook meegegaan op mijn vaders verzoek. En Julian heeft het uitnodiging blij aangenomen. En nu besef ik dat ik de enigste persoon ben hier die single is. In eerste instantie dacht ik dat ik mezelf kon zuipen met alcohol.

Er was tot mijn grootste ergenis geen alcohol, maar alleen zelfgemaakte limonade van Kate. Ik weet niet wat ze ermee gedaan heeft maar ik ga het in iedergeval niet drinken. Het eten lijkt mij het veiligst op dit moment.

Ik begin aan de koekjes. Ik weet niet wat er mee is gebeurd. Want de koekjes kan je amper eten. Je kan ze geen eens door midden breken. Ik smijt het koekje in het water. Hij zinkt al gauw naar de bodem.

Ik bekijk het picknickmand goed en zie al gauw op de bodem 2 verpakkingen met marsmellows. De marsmellows zijn voor het kampvuur van vanavond.

Ik zie de anderen plezier hebben tijdens het kanoën. Alleen dat vest die ze aan hebben ziet er echt grappig uit. Ik snij een plakje cake af. Het is een vanille cake, maar er zit een roze hartje in de binnenkant van het cake.

Ik hoop dat dit net zo heerlijk is als het smaakt. En tot mijn grote verbazing is hij best lekker! Ik pak een ander plakje cake nadat ik het plakje heb opgegeten en zie dat er een donkerblauwe bloemenvorm in zit. Het roze hartje was gewoon kleurstof, dan zal deze ook van kleurstof zijn. Ik breek de helft van het plakje door midden. Ik bijt aan het blauwe gedeelte. Bosbessen.

Waarom is deze van bosbessen en de ander gewoon kleurstof? Jade is allergisch voor bosbessen realiseer ik me daarnet. Dat is het! Kate weet dat Jade allergisch is voor bosbessen. Maar haar zo ziek te laten maken is best laag.

Het is gewoon toeval denk ik. Kate kon bosbessen lekker vinden en heeft dat in de cake gedaan. Ze kan toch niet zo erg laag zijn om Jade het cake te geven. Jade heeft ten slotte haar nooit iets aangedaan. Ik wel. Zoals paar jaar geleden toen ik Kate door het raam heen gooide. Hehe.

Na een anderhalf uur alleen zitten komen de rest weer aanlopen. Ze pakken allemaal een handdoek en gaan kletsend aan tafel zitten. Terwijl ik ondertussen kotsmisselijk ben van het eten. Jade wilt een plakje cake pakken waar de bosbessen in zaten. 'Daar zitten bosbessen in.' Waarschuw ik haar en geef haar het plakje met het roze hartje erin.

Jade glimlacht dankbaar en eet het plakje cake. 'Ik wist wel dat je mijn gebakken lekker vond. Het is ook natuurlijk vers gebakken.' Hoor ik Kate zeggen. Ik negeer haar en ga zwijgend verder met mezelf misselijk te maken.

'Is het zo lekker?' Lacht Kate. Ik pak zwijgend het eerste en beste gebak. Het chocolade cupcake smaakt nog redelijk. Het is niet erg bijzonder ofzo. Van wie heeft ze leren bakken? Ze mag best een kookboek gebruiken. Sommige cupcakes die normaal goddelijk zijn smaken bij haar smerig. En ik kan het weten. Ik heb alles daarnet geproefd, behalve het limonade. Die vertrouw ik al helemaal niet.

Ik pak mijn werktelefoon erbij.

Whatsapp gesprek Allison en Jill.

Jill: Hey hoe gaat het daar?

Ik: Slecht.

Jill: Is het zo erg?

Ik: Ja de gebakken van Kate zijn niet erg smakelijk.

The Missing Wolf [Voltooid]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu