Helemaal beneden, kan je een foto zien van Xavier. (Maar dan als 17-jarige.)
Pov. Aiden, 15 jaar later. (37 jaar, oud mens...)Future
'Pap, waarom was je op je vierde op Halloween als een wc-rol verkleed?' Nathan legt een oude fotoboek op de salontafel. Hoe komt mijn 14 jaar oude zoon aan mijn fotoboek?
Mijn ogen vernauwen zich.
Louise.
'Heeft je moeder dit aan je gegeven?' Snuif ik. Louise en ik hadden gisteren samen de zolder opgeruimd. De zolder was een joekel. Ze had me beloofd om dit niet aan Nathan of Avery te laten zien. Vooral niet aan Avery, zij zou me keihard uitlachen. Zo vader zo dochter.
'Ja, maar waarom wc-papier?'
'Je moeder was verkleed als een pompoen toen ze 4 was. Door haar eigen kostuum rolde ze in een sloot. Het was trouwens een mummie-kostuum.' Verdedig ik mezelf. Mijn kinderfoto's waren minder erg dan die van Louise.
Okay veel foto's van haar waren schattig. Maar ik was schattiger. Grapje.
'Haar kostuum was nog cool. Serieus pap? Wc-papier met blauwe hondjes?'
'Deze gesprek had ik met je moeder ook 15 jaar geleden gehad. Ik hoef het niet nog een keer aan te horen.' Ik gris de fotoboek van de salontafel en verberg het veilig achter mijn rug.
Nathan rolt met zijn ogen.
'Zonder die avond, was jij er niet! Wees blij dat ik het zonder condoom deed!'
Nathan moet blij zijn dat hij gezond en wel voor mijn neus staat.
Avery maakt een verstikkend geluid. Nathan en ik draaien onze hoofden richting de woonkamerdeur.
'Ieuww.' Kokhalsend rent mijn 12-jarige dochter de woonkamer uit.
'Pap waarom vertel je dit?'
'Zoon. Moest je niet 5 minuten geleden al vertrokken zijn voor je date met je mate Claire?'
Nathan trekt een pokerface. Ik weet zeker dat hij zijn date is vergeten. Ik ga hem in iedergeval niet redden van mijn beste vriend Hunter. Hij houdt veel van zijn dochter Claire.
'De date was gisteren.'
Of toch niet.
'Heb je het wel veilig gedaan? Ik zie er nog veel te goed uit om als grootvader te worden bestempeld.'
Ik wil niet opscheppen, maar ik zie er nog best goed uit voor mijn leeftijd. Louise ook. Zij lijkt pas 30 jaar oud in plaats 37.
Ik heb al 37 jaar lang vele aanbidsters gehad, maar Louise blijft mijn grote liefde.
'Pap ik ben veertien! Mam had tegen me gezegt dat ik niet de player moest uithangen, zoals wat jij vroeger deed.'
Zijn innerlijk heeft hij duidelijk van Louise geërfd.
Maar de looks van mij. Behalve zijn blonde haar, dat heeft hij van Louise's moeder. En zijn helder blauwe ogen van Louise zelf. Geloof me, ik weet dat helder blauwe ogen heel mooi zijn.
Louise's en Nathan's ogen zijn alleen blauw. Geen tintje grijs of groen zoals de meeste mensen. Letterlijk helder blauw.
Ik wist nog dat ik jaloers was op Louise's eerste schooldag. Jongens vonden haar hot. Ze vonden bovendien haar ogen heel mooi. Mijn jaloersie was die dag zo groot.
JE LEEST
The Missing Wolf [Voltooid]
Hombres LoboThe Missing Wolf Deel 1&2 voltooid ©Anonymous2606 Voltooid: 16-10-'17 Spin-off: The Clock Is Ticking Disclaimers: - Ik begon het verhaal toen ik 14 was (en 15 toen het eindigde). - Het bevat taalfouten etc. (Geen zin om te verbeteren.) - Het is cri...