Hoofdstuk 44

1.7K 89 5
                                    

Hoofdstuk 44

Pov. Louise

'Nu alle groepsleiders compleet zijn kunnen we eindelijk beginnen. Met een beetje tijdsvertraging.' De alpha kijkt diegene naast me een beetje teleurgesteld aan.

'Ik ga het kort houden wegens het tijdvertraging. Iedereen weet inmiddels waar ze moeten verzamelen. Hiervoor hebben we jullie ruim op tijd geïnformeerd. Als je het alsnog niet weet midlink je je groepsleider. Bij je groep informeert je groepsleider de aanval. Jullie vertrekken daarmee ook gelijk naar jullie afgesproken locatie.' Gaat hij met een bloedserieuze toon verder. Iedereen knikt en loopt weg naar zijn of haar groep.

Ik verlaat het podium met mijn groep. We konden inprincipe ook op het podium blijven staan, maar dat is niet belangrijk.

We staan inmiddels gewoon voor het packhuis. 'Okay guys, nou ik ben jullie groepsleider zoals jullie weten. Wij vechten op dezelfde locatie als de groepen A, B en C, alleen wij moeten Levi uitschakelen. Groepen A en C gaan min of meer eerder vertrekken. Dat houdt in dat we samen met groep B vertrekken.' Ik kijk mijn groep bemoedigend aan.

Iedereen kijkt me te serieus aan. 'Het is volgens mij handiger als we allemaal indezelfde vorm vechten. Willen jullie liever in wolven- of mensenvorm? En hebben jullie je wapens al?' Ga ik verder. Ja, ik weet dat Hayden, Maredith, Ian en Jason vampieren zijn.

'Mensenvorm.' Zeggen een paar. 'Mensenvorm dus.' Bevestig ik. Ik kijk naar links en kijk naar groep B. Groep B wordt geleidt door Jake, Hunter en dat ene misluke kwal. Ik zie dat groep A en C al vertrokken zijn. 'Laten we gaan.' Lucy kijkt met een serieuze gezicht naar ons. We lopen in een rechte lijn naar groep C. We sluiten ons soort van aan bij het groep. 'Ik denk dat we naar voren moeten en niet achteraan. We moeten wat plannen bespreken met de groepsleiders.' Zeg ik op een griezelige toon. 'Okay wat was dat?' Ik kijk een beetje geschrokken om me heen. Het klonk alsof ik autoriteit uitstraalde. Mijn groep loopt naar voren en ik loop hun achterna.

Ik ga bij mijn groep staan en kijk alsof ik kalm aan mijn kaart bekijk die in mijn broekzak zat. En van binnen raak ik in de stress. Ik klonk daarnet best streng en akelig.

Okay niet stressen. Dat moet ik pas doen als het echt moet. Okay dat klonk niet erg logisch..

Ik zucht diep en vouw mijn kaart. Ik doe het kaart in mijn broekzak en loop naar Jake. Ik tik hem aan. 'Wanneer gaan we vertrekken?' Vraag ik aan hem. 'Over 5 minuten als het goed is.' 'Okay tha-' 'Uhg Jake, waar is Aiden?' Kate onderbreekt me. 'Zoek het zelf maar eens uit.' Zeg ik chagrijnig. Kate kijkt me bitchy aan. 'Weet je wat ik niet snap? Hoe jij leider ben van groep X! Dat hoort een geweldig persoon zoals Aiden te zijn en niet een lelijk iemand zoals jij.' Ze gooit haar lange vlecht naar achteren. 'Argh Aiden had jouw moeten afwijzen en niet jij.' Gaat ze irritant verder. Ik rol met mijn ogen en wil weglopen. Ik ga geen energie verspillen aan haar gezeik.

Er loopt iemand me achterna. 'Dus wat ik niet snap is waarom Aiden jouw niet veel eerder afwees. Dat had hij veel eerder moeten doen.' Zegt ze geërgerd. Kalm aan Louise, kalm aan. Breek haar neus niet of haar nek. Ik kan dit, ik kan dit.

'Maar hoe kan jij zijn mate zijn. Ik bedoel was. Je bent geen eens goed genoeg voor hem. Je bent lelijk, dom en je kledingstyle is erg verschrikkelijk. Kijk naar mij, ik ben perfect.' Kan ze haar klep dicht houden? Wat heeft ze? Moet ze me jaloers maken ofzo?

Ik loop weer terug waar ik eerst stond. En natuurlijk volgt Kate me. Waarom volgt ze me überhaupt. 'Kan je stoppen met mij te volgen! Ik ben je moeder niet.' Snauw ik naar haar. Ik heb hier echt geen zin in.

Ze kijkt me arrogant aan. 'Niet zo onbeschoft toen tegen mij. Ik ben wel de toekomstige luna.' Zegt ze voldaan van zichzelf. 'Jij een luna?' Lach ik nep. 'Erg grappig, dit gaat helemaal goed komen met het pack.' Ga ik lachend verder. 'Jouw pack is al jarenlang zo wat dood. Mijn pack daarintegen niet.' Reageert ze terug.

Argh wie heeft dat kind op aarde gezet?

Ik negeer haar en draai me naar links, zonder op te letten. Ik bots vol op tegen iemand aan. 'Sorry. Ik lette niet op.' Ik kijk diegene aan. 'Ow hey Louise.' 'Hey' Ik kijk hem awkward aan.

'Ik bedoel maar jouw pack is al jaren gebroken. Veel succes met het opbouwen van je pack.' Hoor ik achter me. Ik draai me een om en kijk haar chagrijnig aan. 'Moet jij niet met Aiden zoenen ofzo?' Ik kijk haar geïrriteerd aan. Heeft ze geen leven? 'Aw ben je jaloers?' Ze kijkt me grijnzend aan. 'Waarom zou ik jaloers zijn?' Ik kijk haar fronsend aan. 'We moeten gaan.' Roept Jesse naar me. Ik negeer hem en kijk Kate arrogant aan. 'Maar ja ik snap niet waarom Aiden niet de leider is van groep X.' Gaat Kate verder en ze loopt weg. Ik zucht diep en loop de groep achterna. Sommige gaan in wolvenvorm en de andere weer in mensenvorm. Ik loop nu ergens in het midden. Ik kijk om me heen. Ik zie mijn groep helemaal vooraan lopen. Ik ren zo snel mogelijk langs mensen en wolven heen. Ik stop met rennen en ik loop weer als ik op 5 meter afstand ben van mijn groep.

Ik heb echt geen zin om met iemand te praten. Ik zie dat Ian en Jason een gesprek houden. Tja bijna iedereen heeft een gesprek met iemand. Mijn blonde haren vallen voor mijn gezicht door het wind. Misschien is het handig om een staart te maken. Ik maak een paardenstaart in mijn haar met het elastiek om mijn pols. Mijn haar word laatste tijd steeds bruiner. Ik krijg steeds meer bruine plukjes haar. Het kan eenmaal niet anders.

The Missing Wolf [Voltooid]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu