Hoofdstuk 28

2.3K 115 16
                                    

Hoofdstuk 28

Pov. Louise

Het granaat land voor mijn voeten. Ik twijfel geen moment en schop er zo snel mogelijk tegen aan. Het granaat raakt het hoofd van de vampier die die granaat naar me toe gooide. Het granaat ontploft net als zijn hoofd en de rest van zijn lichaam. Goed, dat ik snelle reflexen heb, anders was ik zelf ontploft. Ik kijk om me heen naar een tegenstander en zie een vampier die een wolf aanvalt. Het wolf zit te verliezen en er zitten diepe sneeën over zijn lichaam. Ik gooi mijn mes die ik had gevangen en gooi hem recht in het zijkant van het hoofd van de vampier. De vampier kijkt geschokt en valt langzaam dood neer. De wolf kijkt me dankbaar aan en rent weer weg.

(Midlink van een groepmededeling, alpha= Schuingedrukt en - -)

-Iedereen die kan komen, moet naar de westkant van de pack. We hebben versterking nodig en snel! Daar zijn de meeste vampieren. Wees alert-


Midlink de alpha naar iedereen. Ik shift en ren naar het westen van de pack. Dat gaat nog zo'n 8 minuten duren denk ik. Ik ren met de snelheid van een gemiddelde jachtluipaard. Ik weet niet waarom ik zo snel kan rennen, maar dat is al sinds ik al klein was zo.

Onderweg naar het westen heb ik 14 vampieren vermoord, door hun aan stukken te verscheuren of te onthoofden. Aangekomen in het westen kijk ik om me heen. Hier zijn de wolven overduidelijk in het minderheid. Ik val een vampier aan en bijt zijn hoofd eraf. Ik heb vandaag echt iets met vampieren onthoofden. Maar ja, het kan niet anders, het leven is eenmaal oneerlijk.

Ik shift terug naar mijn mensenvorm. Ik raap wat takken van het grond en pak een lucifer uit mijn broekzak die ik had meegenomen toen ik mijn kamer uitstormde. Ik steek de takken in brand en gooi het naar een vampier. Ja, vampieren hebben misschien de eeuwige leven maar ze kunnen niet tegen vuur. Nou ja, ze helen toch wel weer. De takken raken de vampier aan en zijn kleren vliegen gelijk in brand. Hij kijkt paniekerig en rent rondjes om dat vuur uit te krijgen. Okay misschien was dat niet slim van me om met brandende takken te gooien. Oeps... Ik zie dat hier een sloot in de buurt is. Als de vampier weer bijna langs komt rennen duw ik hem daarin. Dit had hij niet verdiend. Hij gaat een kopje onder water komt weer proestend boven.

'WAT DENK JIJ WEL OM MIJ LEVEND IN BRAND TE STEKEN! BEN JE GESTOORD OFZO?' schreeuwt hij naar me. 'Ja sorry hoor. Het is oorlog weet je. Jullie zijn ook degene die denken. Hee het is 5 uur s'ochtend, wat een mooie tijdstip om The Moonlight uit te schakelen. Ja, dat gaan we doen.' zeg ik rollend met mijn ogen. 'Je duwde me ook in een f*cking sloot!' zegt hij met een pissige stem. 'Ja, maar jij was degene die rondjes bleef rennen. Terwijl je gewoon in de sloot kon springen. Wees blij dat ik je toch daarin heb geduwd.'

Hij kijkt me pissig aan en valt me aan. Hij ramt zijn vuist in mijn buik en grijnst. Ik klap naar voren en val op op het grond. Ik herstel me weer en geef hem gewoon een bitchklap in zijn gezicht. Er zit nu een snee op zijn wang. Mooi, heel mooi. Hij kijkt me kwaad aan en wil me met zijn vuist me eer raken. Ik ontwijk het op het nippertje. Ik spring op hem af terwijl ik shift. Ik land boven op hem en grijns in mijn wolvenvorm.

Er flits een seconde angst door zijn ogen heen, maar dat is al weer weg voordat je het echt zag. 'Denk je echt dat ik bang voor een meisje? Julie meisjes zijn allemaal zwak.' zegt hij. Ik geef hem een klap met mijn klauw in zijn gezicht. Er zijn nu meer sneeën op zijn gezicht gekomen. Hij probeert me eraf te duwen, maar dat lukt hem niet. Voordat hij me neer kon steken of meppen beet ik hem in zijn nek. Ik bijt door zijn slagader heen en breek zijn nek. Zijn ogen rollen naar achteren en ik ga van het levenloze lichaam af.

Ik loop een paar stappen achteruit en grijns. Meiden zijn zwak, nou volgens mij zijn dat eerder jongens.

Ik zie de alpha met een groepje wolven. Ik ren naar hun toe en sluit bij hun aan.


(Midlink: Louise= schuingedrukt en ~~ , alpha= dikgedrukt en onderstreept)

~Hey, wat zijn de plannen?~

We kunnen beter de vampieren hier wegjagen en snel

~Oh, okay. Hoe gaan we dat doen?~

We jagen hun op en rennen in een groep als een soort pijl achter de vampieren aan

~Goed plan! Maar wat gaan we doen als hun in plaats van vluchten gaan vechten?~

Dat zien we wel

~We kunnen hun weg jagen in grote groepen. Midlink u de hele pack?~

Ja is goed


De alpha sluit de midlink.

(Midlink van de alpha naar de gehele pack, alpa= dikgedrukt en schuingedrukt)

We jagen de vampieren hier weg! Iedereen gaat in groepen werken om de vampieren te verjagen. Ga als een soort pijl achter de vampieren aan. Met de ijl bedoel ik net als Michiel de ruijter. Midden vooraan en zijkanten achteraan.


De alpha sluit de midlink met de gehele pack en draait zich om. Hij heft zijn knikt met zijn hoofd in wolvenvorm als teken dat we nu moeten beginnen. We staan als een groep bij elkaar. De alpha kijkt in het rond en begint te rennen. Wij rennen hem achterna, terwijl hij de groep lijd. Een groepje vampieren van zo'n 50 man ziet ons aankomen. De meeste wolven grommen naar de vampieren. We rennen op hun af als een soort bulldozer. Dit is een slecht plan, maar ja het is beter dan met hun monopoly te spelen ofzo. De vampieren kijken elkaar raar aan en beginnen weg te rennen.

'Die wolven sporen niet. Komen ze ons gewoon achterna alsof hun stieren zijn.' mompelt een vampier terwijl hij rent. 'Ja, net barbaren'

Okay, thank you vampires. Wat een compliment *KUCHKUCH* Ik had misschien gezegd tegen de alpha dat dit een goede plan was, maar ik had beter niet kunnen liegen. Dit gaat toch niet werken? Maar ja hij is wel de alpha van de territorium waar ik nu bevind. Betere plan hadden we niet. We rennen hun zo'n 2 minuten al achter na. De vampieren stoppen met rennen als hun leider met zo'n groepje van 900 vampieren 100 meter verderop staat. Levi....

-

The Missing Wolf [Voltooid]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu