Hoofdstuk 7
Pov. Louise
We blijven met z'n drieën achter. Ik kijk naar Jade voor gezelschap, maar aan haar heb ik niks. Ze zit tegen een vaas te praten in de midden van de tafel.
Het alcohol is naar hoofd gestegen.
'Dus.. Hoe gaat het met je?' Vraagt Aiden aan mij. Ik trek een wenkbrauw omhoog. 'Het gaat goed met mij. En met jou?' Antwoord ik toonloos. 'Ook goed.'
'Weet je wat ook goed is? Dansende varkens!' Lacht Jade dronken. Ik veeg een verwaalde pluk haar achter mijn oren.
Ik pak mijn glas wijn beet en drink alles in een keer leeg. Jade kijkt mij lachend aan. 'Zal ik mijn haren paars verven?' Ze pakt een plukje haar beet. Jade bestudeert haar haar. 'Nee.' Antwoord ik. 'Waarom niet?' Ze kijkt me aan met puppy oogjes. 'Je gaat er spijt van krijgen Jade.' Antwoord ik. 'Okay.' Roept ze vrolijk. 'Mag ik dan jouw haren verven?' Gaat ze vrolijk verder. Ze pakt mijn haar beet.
'Nee.' Antwoord ik. 'Jammer. Mag ik dan jouw haren verven Aiden?' Jade plaats haar lippen tegen het fles wijn aan, nadat ze mijn haar heeft losgelaten. 'Misschien is het beter om te stoppen met drinken.' Aiden slikt zijn eten door.
'Wat kan er nou gebeuren.' Jade zwaait gevaarlijk met een lege fles in het rond. 'Je kan bewusteloos raken als je zo door gaat. En zwaai niet met een fles. Zometeen raak je nog iemand.' Aiden gaat met zijn linkerhand door zijn kapsel.
'Okay dan wil ik een tattoo van een kippenvleugel op mijn enkel. Gaan we naar een tattooshop?' Roept Jade. Ze legt het fles neer. 'Je bent niet goed wijs.' Mompel ik.
'Heb jij dan een tattoo Louise?' Lacht ze. Een aantal mensen kijken ons aan. 'Nee ik heb geen tattoo.' Ik leg mijn bestek neer.
'Dat is sneu. En Aiden heb jij een tattoo?'
'Ja.' 'Dat is echt cool.' Roept Jade keihard door het restaurant heen. 'Jade wil je een glas water?' Vraag ik. 'Nee doe maar wijn.' 'Je heb genoeg wijn gehad. Je zet jezelf alleen maar voor schut.' Ik laat de ober al het wijn weghalen. Zodat ze zichzelf niet meer vol kan zuipen.
'Ik zet mezelf niet voor schut. Jij wel doornroosje.' Zeurt Jade. Dit begint me echt te irriteren. 'Jade. Je gaat morgen een kater krijgen.' Waarschuw ik Jade, maar ze luistert niet naar me. Het alcohol is in haar bol gestegen.
'Hé jij viel vandaag in slaap.' Ze houdt haar handen onschuldig omhoog. Ik zucht heel diep. 'Maar Aiden sinds wanneer heb je een tattoo? Ik wil ook een tattoo. Heb jij een tattoo van een kippenvleugel?' Vraagt Jade.
'2 jaar geleden heb ik mijn tattoo gezet. Nee het is geen kippenvleugel.' Hij neemt een slok van zijn wijn. 'Hoe oud ben je eigenlijk ezel?' Hoor ik Jade zeggen. Ik begin te lachen. Een dronken Jade is echt hilarisch.
Aiden kijkt haar chagrijnig aan. 'Je spoort niet.' Snauwt hij. 'Niet zo aggresief. Vrede op aarde enzo.' Lacht Jade. 'Jij vind dit grappig?' Hij richt zijn aandacht op mij. 'Best wel.' Grijns ik.
'Sorry Aiden als ik jouw had gekwetst.' Lacht Jade. 'Maar hoe oud ben je eigenlijk?' Gaat ze verder. Aiden negeert haar vraag. 'Kom op Aiden! Gedraag je als een echte alpha en wees aardig.' Roept mijn zusje door de restaurant heen. Ze krijgt aantal geïrriteerde blikken toegeworpen. 'Ik ben 21.' Zucht Aiden. 'Ben je nu blij?'
'Ja!' Lacht Jade. 'Dus je was 19 toen je je tattoo zette? Waar heb jij je tattoo neergezet?' Vraagt ze niet nuchter. 'Ja ik was toen 19. Mijn tattoo zit op mijn rechterarm. '
'Cool. Ik denk dat je ook een tattoo moet nemen van een kippenbout op je voorhoofd. Dan word je knapper.'Jade zwaait haar haar naar achteren.
'Je ben niet nuchter.' Mompelt Aiden. 'Mag ik jouw tattoo eens zien?' Vraagt Jade. Ze staar op en plaats haar handen met een klap op de tafel. Een mevrouw kijkt haar argwanend aan. Ik hoor zeuren over de tieners van tegenwoordig.
'Dat gaat niet.' Zegt Aiden. 'Waarom niet?' 'Ik heb een pak aan.' Zegt hij op een duh-toon. 'Draag dan voortaan een jurk. Maar dat maakt niet uit. We gaan toch morgen samen naar het strand. Dan kan ik jouw tattoo ook zien. En dan kunnen we meteen gelijk ook een kippenbout op jouw voorhoofd tattooeren.' Lacht Jade. 'Gaan we morgen naar het strand?' Vraag ik niet begrijpend. 'Ja.'
Ik neem een aantal happen van mijn eten. Ik eet de laatste restjes eten op. Jade eer zwijgend haar eten op. Terwijl ik weer eens uit het raam staar. Ik zie niet zo veel mensen buiten lopen. Het is ook volle maan vandaag.
Ik hoor schuivende stoelen en gelach. Ik kijk op. 'Was het leuk?' Hoor ik Aiden vragen. 'Ja het was echt heel bijzonder.' Antwoordt zijn moeder. Ik staar verveeld naar het neppe zilveren vaas op de tafel. Hij is echt spuuglelijk. Een chique restaurant met dure gerechten, en dan een vaas van waarschijnlijk van geen eens een dollar.
Net als de kaarsen op deze tafel. 'Louise?' Ik kijk Madison vragend aan. 'Ja?' 'Ik heb een verassing voor je.' Ze laat donkerblauwe doosje zien. Ze maakt het open. Een diamanten ketting kom er te voorschijn. 'Vind je het mooi?' 'Ja hij is echt heel mooi. Bedankt.' Zeg ik verward.
Waarom geeft ze me een ketting? 'Daar hoopte ik er op. Aiden doe jij het voor haar om.' Ze heeft overduidelijk haat gevoelens. Wat heb ik misdaan om gestraft te worden?
Ze geeft Aiden het doosje. Aiden haalt de ketting uit het donkerblauwe doosje. Hij loopt om de tafel heen en gaat achter me staan. Ik zie mijn moeder grijnzen. Maar mijn vader houdt zijn blik op Aiden vast, alsof hij dit niet goedkeurt. Dit. Is. Ook. Niet. Goed. Elk nuchter persoon weet dat het verkeerd is. Behalve Jade, zij id altijd nog stomdronken.
Aiden tilt mijn bruine haren voorzichtig op. Hij leg de ketting om mijn hals. Ik voel zijn warme vingers op mijn koude huid. Als het ketting eindelijk vast zit loopt hij weer terug naar zijn eigen plaats.
'Het staat je beeldig meid.' Madison kijkt me vriendelijk aan. 'Bedankt.' Ik plak één van realistische glimlachen op mijn gezicht.
Ik pulk aan het rand van het tafellaken.
'Naar welke strand gaan we morgen?' Vraagt mijn moeder. Ze kijkt mij en Aiden grijnzend aan. Zonder het besef dat wij tweeën ex-mates zijn. Nu word het nog moeilijker om het waarheid te vertellen. Ik had het gewoon het jaren geleden moeten vertellen. Maar dan had ik mogelijk aantal vriendschappen verpest. En dat wil ik niet veroorzaken.
'Het strand in de buurt van de packhuis.' Antwoordt Daniël. 'Ow die.' Hoor ik mijn moeder zeggen. Haar heldere stem galmt door mijn hoofd. Ik voel mijn hoofd bonken.
'Ja. Aiden neem jij je mate mee?' Vraagt mam aan Aiden. 'Ja ze zou het vast enig vinden.' Hoor ik Aiden zeggen. Mijn moeder lijkt Aiden te mogen.
'Tot hoe laat blijven we hier?' Hoor ik Jade vragen. 'We blijven hier nog een tijdje.' Antwoordt Daniël.
JE LEEST
The Missing Wolf [Voltooid]
WerewolfThe Missing Wolf Deel 1&2 voltooid ©Anonymous2606 Voltooid: 16-10-'17 Spin-off: The Clock Is Ticking Disclaimers: - Ik begon het verhaal toen ik 14 was (en 15 toen het eindigde). - Het bevat taalfouten etc. (Geen zin om te verbeteren.) - Het is cri...