Hoofdstuk 14
Pov. Louise
Nu kijk ik beter. Hij bekijkt nu foto's waar ik in de badkamer sta met een nerveuze blik. Op een paar andere foto's zie je dat een klein gedeelte van een rechtehelft niet in een staart zitten en de rest wel. Het ziet er echt belachelijk uit.
En natuurlijk als Aiden de foto ziet waar ik de plukken die los zaten eraf knipt gaat hij dood van het lachen. Alsof ik dit ook vrijwillig deed, mijn plukken eraf knippen en dan eraf scheren.
Het word er niet beter op als hij ziet dat ik de korte plukjes eraf scheer. Zijn gelach kan je in de hele huis nu horen. De anderen kijken nu zijn kant op. Ze kijken echt zo van: What The Fuck lach je?
'Gaat het?' Mijn moeder loopt naar Aiden toe. Aiden veegt een traan weg. Hij probeert te praten maar barst al gauw weer in lachen uit. Mag ik deze gast hier meppen met een deegroller? Een keukenmes is ook goed. Hoe scherper hoe beter.
Aiden wijst naar de foto's op de grond. Voordat ik het af kan pakken heeft mijn moeder het al opgeraapt. Ze denkt zeker dat ik gestoord ben. 'Dit komt perfect uit. Er zit een USB-stick bij.' Aiden pakt de lichtroze USB-stick die ik van Summer had gekregen. Ik wil het net als de foto's afpakken, maar hij houdt het pesterig omhoog. Zodat ik er niet bij kan. Het is niet zo dat ik klein ben. Aiden is gewoon te lang. Ik ben 1 meter 78.
'Staat er een filmpje op?' Kate komt heupwiegend aanlopen. Wat heeft ze met heupwiegen? Ze is een levensechte barbiepop.
'Nee.' Snauw ik naar haar. Maar het heeft geen zin, want op de USB staat op koeienletters geschreven "Videos" met den grote smiley erop. Voor de mensen die het willen weten. Summer heeft dat opgeschreven.
'Leuk filmpjes. Mogen we ze bekijken.' Kate probeert een engel na te doen. Mijn moeder kijkt mij aan. Terwijl ik haar wanhopig aankijkt. Ik zie Kate smeken om de USB bij Aiden. Hij geeft haar de USB en rent gelijk weg naar haar laptop op de tafel een paar meter verderop.
Ik wil haar achterna rennen, maar iemand grijpt aan mijn pols. 'Is het zo erg?' Vraagt mijn moeder. 'Ja!' Roep ik in paniek. 'Het kan niet zo erg zijn.' Probeert mam mij gerust te stellen. En dan hoor ik Kate leihard lachen als een kameel.
Aantal andere mensen lopen naar haar toe om te zien wat er aan de hand is. Ik vang een glimp op hoe ik mijn blouse uit doe zodat hij niet onder de haren kwam te zitten. Ik had onder de blouse een zwarte hemd aan. Ik zie dat Jade een poging waagt om de video te laten stoppen, maar ze word hardhandig aan de kant geduwd door Kate. Julian helpt Jade met opstaan.
Je ziet dat ik chagrijnig mijn haren aan de juiste kant kam. Meer dan de helft van mijn haren komen in een paardenstaart terecht. En de overige gedeelte hangt los langs mijn rechterschouder. Mijn vader draait zich gelijk naar mij om als hij ziet dat ik op de video trillend een schaar pak.
En dan zie ik dat ik mijn lange plukken eraf knip. Die afgeknipt moest worden. Er blijft iets van 3 cm over. Kate gaat uit haar dak als ze ziet dat ik mopperend een scheermachine pak. Ik scheer de plukken eraf omdat ik toch niet meer terug kan.
Je ziet als ik in de camera kijk mijn ogen zwart zijn in plaats van blauw.
Ik sta nog steeds in de grond genageld als het filmpje voorbij is. Ik loop chagrijnig de zolder uit. Ik had voorgenomen dat dit een mooie dag gaat worden. En het is nu al rampzalig geworden.
Flashback Ca. 7 jaar eerder. Louise-> 14 jr.
'Louise je heb de weddenschap verloren.' Roept Summer mij achterna. Ze grijpt naar mijn pols. 'Je heb dit keer verloren Louise. Ik had gelijk dat Owen de 300 meter haalde.' Summer's gelach galmt door de woonkamer heen. Ik kijk haar mopperend aan. 'Louise ik had vorig keer verloren. Ik moest toen een week lang in een belachelijke prinsessenjurk naar school!' Probeert Summer me te overtuigen.
JE LEEST
The Missing Wolf [Voltooid]
WerewolfThe Missing Wolf Deel 1&2 voltooid ©Anonymous2606 Voltooid: 16-10-'17 Spin-off: The Clock Is Ticking Disclaimers: - Ik begon het verhaal toen ik 14 was (en 15 toen het eindigde). - Het bevat taalfouten etc. (Geen zin om te verbeteren.) - Het is cri...