Hoofdstuk 26
Pov. Louise
De bewakers openen de deur van het cel. Het meisje loopt naar binnen en kijkt de bewakers dankbaar aan. Ze bekijkt mijn cel en moet een beetje glimlachen van de clowns tekening. En richt dan weer de aandacht op mij. 'Hey, ik ben Rosella, de bèta.' Ze duwt een meisje met blond haar en blauwe ogen naar voren. 'En dit is Lucy, de gamma' gaat ze vrolijk verder. 'Eh.. Hoi ik ben Louise' zeg ik. 'Dat wisten we eigenlijk al, we waren al jaren op zoek naar je.'zegt Rosella. Ik knik. 'Hoezo waren jullie eigenlijk op zoek naar me?' 'Jij bent onze alpha. De hele alpha-familie is spoorloos of vermoord, alpha Alex was onze laatste alpha. Hij had verder geen kinderen en zijn mate is vermoord. En jij bent nu de enige die gevonden is van de alpha-familie.' zegt Lucy. 'Maar waarom zit je eigenlijk in de kerker?' 'Nou, dat weet ik dus niet. Ik en Kelly, de persoon die hier ook in de cel zit, zitten hier zonder een echt logische reden.' zeg ik maar. Ik merk dat Kelly een kwade blik naar Kate toe werp. Kate geeft haar zo'n bitchy blik terug.
'Dat is apart, maar goed we zijn erg blij dat we je hebben gevonden.' gaat ze verder. 'Zullen we weer naar boven gaan? Met de vergadering?' zegt Lucy. 'Ja, dat kunnen we meteen doen, als jullie het prettig vinden.' zegt alpha Daniël. Lucy en Rosella werpen me een vragende blik. 'Ja dat is prima, maar dan komen Kelly en de vier vampieren die links van deze cel zitten mee.' 'Waarom?' vraagt iemand, waarvan ik de naam wel weet, maar geen zin in diegene heb. 'Hun zijn betrouwbaar en dat zie ik. Hun willen helpen met de oorlog.' zeg ik. Paar mensen knikken en lopen uit mijn cel. De bewakers maken de cel van de vampieren open. De vampieren, Hayden, Maredith, Jason en Ian lopen naast mij en kelly. Sommige mensen kijken met wantrouwende blikken naar de vampieren, op zich snap ik het. Het zijn wel onze natuurlijke vijanden, maar niet iedereen is slecht toch?
We lopen de trap op met de hele groep. Een bewaker ziet ons en opent de grote vergaderzaal. Iedereen gaat ergens zitten. Ik zit naast Kelly, Lucy en de vampieren zitten achter ons. Rosella gaat naast Jake zitten terwijl ze elkaar blozend aankijken. Hun zijn zeker mates, ze worden later vast gelukkig. Ik ga forever alone blijven, jeey. Kelly begint een gesprek met Hayden en Maredith. Ik staar maar naar de vergaderzaal. Ik kijk naar boven naar zo'n grote kroonluchter van diamanten. De diamanten klingelen door de lucht. Het geeft een rustgevend sfeer. Ik kijk weer naar voren en begint te grijnzen als ik de grote scherm zie. Dat waren echt de leukste en de slechtste tijden in deze pack.
'De vergadering kan beginnen.' zegt Lucy. iedereen die aan het kletsen waren vallen gelijk stil. 'Goed, nu we eindelijk een alpha hebben kunnen we nu gemakkelijker de vergadering onderhandelen.' zegt Rosella. Alpha Daniël knikt en gaat ook spreken. 'Nu we eindelijk compleet zijn, kunnen we gelijk weer beginnen waar we net waren'
Ik werp Lucy een vragende blik.
(Midlink Lucy en Louise. Lucy= schuingedrukt en onderstreept. Louise= ~ en schuingedrukt)
We waren alleen bij de opening gebleven
~ Thanks~
No problem
Ze sluit de midlink af en ik concentreer me weer op de vergadering. 'Wij willen jullie, The Silver Moon Pack, hulp bij de oorlog. Zonder jullie hulp zijn we verloren en zullen er velen hun geliefden verliezen.'gaat de alpha verder. 'Wij willen jullie wel helpen met de oorlog' zeg ik kort. 'Goed, dan kunnen we beginnen met de plannen. Wij hebben al oorlogsplannen bedacht, maar die zijn meer een verdedigingstechnieken en aanvalstechnieken. De verdedigingstechnieken bestaat uit 5 linies. De sterkste wolven met veel ervaring met vechten staan in de 1e linie(buitenste). In de 2e linie staan de wolven met met minder ervaring. 3e linie is de zelfde verhaal. In de 4e staan de jongere wolven en de sterkste wolven. 5e linie zijn de normale wolven. Iedereen doet mee met de verdediging behalve kinderen onder de 16 en bejaarden. Mensen van 16, 17 en 18 mogen alleen meevechten als ze goed getraind zijn. Het is niet verplicht, dat geld ook voor mensen van 14, 15 en 55 of hoger. Als je 14 en 15 ben en je wilt meevechten moet je wel goed afgetraind zijn. Hebben jullie nog ideeën?'zegt de alpha.
'We kunnen in groepen gaan aanvallen bij The Black Blood. Elk groep bestaat uit minstens 30 wolven en maximaal 200 wolven. Elk groep is ongeveer even sterk en heeft een leider, zodat het makkelijker gaat. Er komen 20 groepen van 150 tot en met 250 wolven. Zij vechten op het front, met wapens of in wolvenvorm. Zij zijn 1 van de sterkste groepen. En er komen 12 groepen van 100 tot 150 wolven die met de andere 20 groepen mee vechten met wapens of in wolvenvorm. Voor de zekerheid zullen er 6 groepen van 75 wolven verdedigen de schuilkelders waar de mensen die niet mee mogen of niet kunnen vechten verscholen zitten. Ze verdedigen min of meer de pack en vechten niet in de front. Een groot deel van de bewakers gaan natuurlijk mee vechten in groepen en een deel zit natuurlijk ook in de verdediging als we weg zijn. Om te vechten op het front bij de vampieren. 3 groepen van ongeveer 50 wolven vallen de kasteel van Levi aan. Zij zullen de kasteel aanvallen. En groep van 20 wolven gaat Levi uitschakelen. Vragen?' zeg ik. Sommige mensen kijken me raar aan, omdat ik al een aanvalsplan heb bedacht in een paar seconden. Maar ik ben best wel goed in aanvallen bedenken en uitvoeren. Niemand stelt een vraag en de alpha begint het woord. 'Dat is een uitstekend plan.' Iedereen stemt daar in toe.
Na een vergadering van 3 uur begint sommige van ons suf te worden. We hadden het over mogelijke verassingsaanvallen, verraders, geheime wapens die de vampieren misschien hadden en welke wapens we zouden gebruiken. We hadden toegestemd dat we geweren, pijl en bogen, speren, messen werpen gebruiken. Gassen gebruiken we niet, omdat we dat niet bij beide packs het niet over beschikken. Tanks zijn gelukkig wel van toepassing. Er worden zo'n 10 tanks ingezet. The Moonlight had maar 3 tanks en The Silver Moon Pack maar 7 tanks. 3 van de 10 tanks word gebruikt bij de 3 groepen die de kasteel aanvallen. En wie bij welke groep horen. The Silver Moon Pack regelt paar duizend wolven die mee gaan vechten. De groepen die de kasteel zullen aanvallen worden door paar van ons geleid. Groep A word geleid door de Gamma van The Moonlight Pack. Groep B word geleid door Lucy (mijn gamma). Groep C door Aiden, Jake, Hunter. Helaas zit Kate ook in 1 van de 3 teams die de kasteel aanvallen. We hadden zelf een speciale team van 10 mensen geregeld. Die ook bij het aanval van de kasteel zouden zijn. In die speciale team zitten Rosella, Maredith (goede vampier), Jason (ook een goede vampier), Kelly (ze schijnt 1 van de beste vechters te zijn), Jill (zij is de zusje van Hunter en ook 1 van de beste vechters) en 4 andere mensen, waarvan ik hun namen ben vergeten. Gelukkig staat dat wel genoteerd op mijn blaadje. En ik leid die speciale groep.
Gelukkig is de vergadering nu afgelopen. Iedereen loopt de vergaderzaal uit. De vergadering verliep best wel soepel en iedereen was met elkaar eens. Rosella, Lucy, Kelly, Meredith, Hayden en ik lopen gezamenlijk naar de parkwoonkamer. Het raam waar ik Kate doorheen heb gegooid is al vervangen.
Kelly zit in een stoel net als Rosella. Maredith zit op de leuning van het bank. Ik zit naast Lucy, die tussen mij en Hayden zit op het bank. We zaten daar een paar uur te kletsen over van alles en nog wat. Meredith heeft verkering met Jason voordat hun vampieren waren. Ze hebben al zo'n 120 jaar verkering. Ze hebben echt een geweldig liefdesleven. En blijkbaar is Rosella de mate van Jake. Hoe geweldig is dat? Rosella zat heel de tijd te blozen toen ze dat ons vertelde. Lucy heeft haar mate nog niet gevonden, maar dat vind ze gelukkig niet heel erg. Hayden vertelde dat Ian en zij hele goede vrienden waren. Maredith zat haar telkens te onderbreken en te zeggen dat ze stiekem verliefd op elkaar zijn en niet wouden toegeven. Kelly vertelde aan de rest over haar mate Justin (die helaas dood is). De anderen hadden wel medelijden met haar, maar Kelly zegt dat het leven eenmaal oneerlijk is. Ze vind het wel erg dat haar mate overleden is, maar dat ze vaak afleidingen zoekt om niet meer aan dat verdrietige moment te denken. De rest weten ook dat Aiden mijn mate is. We hadden vooral gelachen en gepraat over koetjes en kalfjes.
JE LEEST
The Missing Wolf [Voltooid]
WerewolfThe Missing Wolf Deel 1&2 voltooid ©Anonymous2606 Voltooid: 16-10-'17 Spin-off: The Clock Is Ticking Disclaimers: - Ik begon het verhaal toen ik 14 was (en 15 toen het eindigde). - Het bevat taalfouten etc. (Geen zin om te verbeteren.) - Het is cri...