Hoofdstuk 24
Pov. Louise
Geloofd Aiden serieus Kate in plaats van mij?
Dat verbaast me eigenlijk me niet echt. Het is best logisch dat hij haar geloofd. Ik heb daarvoor zelfs een formule bedacht:
Klootzak Aiden+ Slet Kate = Meest vreselijkste koppel ooit.
Geniaal 2 verkeerde mensen die een relatie opbouwen.
'Hoe noem je me?' zegt Aiden terwijl hij zijn handen tot vuisten balt. 'Dat je een mislukte garnaal ben en de grootste klootzak die er bestaat?' zegt Kelly. Ze heeft wel een grote mond tegen haar alpha. Ze weet dat hij haar zo kan verbannen uit de pack. Soms moet je wel de waarheid vertellen met risico's op dingen zoals verbanningschap. Waarheid is soms hard. Aiden is gewoon een mislukte garnaal en een klootzak.
Aiden staat op en loopt met zwarte ogen naar Kelly. Die word snel boos. 'Waag het om me ooit zo te noemen of er zullen consequenties volgen.' zegt hij een alpha-toon. Kelly probeert niet kwaad maar aardig naar Aiden te kijken, wat grandioos mislukt. 'Ja, alpha Aiden' zegt ze. 'Goed, we gaan weer verder met het gesprek. Kelly, Louise vertel jullie maar nu jullie verhaal.' zegt alpha Daniël. 'Nou kijk ik kwam Kate tegen in de woonkamer van deze packhuis. We kregen min of meer een discussie. En Kate sloeg me in mijn gezicht, omdat ik haar soort van ook beledigde. Dat u het weet, zij begon. Niet ik, maar zij wou me daarna een vuist in mijn gezicht rammen. Maar louise hield haar gelukkig oprijd tegen' 'En nadat ik haar tegen hield, kregen we helaas een kort discussie. Iets over mates, luna's en jaloezie. Vlak na de discussie ramde Kate een vuist in mijn gezicht. Ik ging me daarna verdedigen, want ja zij lokte het uit. Ze had ook kunnen verwachten dat ze misschien gewond zou raken.'zeg ik. 'Juist ja, en een moordpoging? Wij zouden dat nooit doen, want wij hoeven niet perse een belangrijke rang of iets dergelijks. Kate volgens mij wou jij vroeger graag luna worden. Als ik me niet heb vergist' zegt Kelly terwijl ze een wenkbrauw optrekt. 'Grijp je kans Kate, dit gebeurd maar eenmalig. Je mag Aiden hebben als mate en de rol als luna.' zeg ik. 'Niet dat je een goede luna ga worden'
'Okay damens, Kate heb jij nog iets te zeggen? Aiden jij ook?' 'Ja alpha, hun verhaal klopt gewoon niet. Wat verklaard dan die mes in mijn kamer? En ik weet echt heel zeker dat ik hun hadden gezien in mijn kamer. En Louise, ik zal zeker beter dan jou zijn in een rol als luna.' zegt Kate. Terwijl ze een likje haar om haar vinger wind. Ik rol met mijn ogen naar Kate en zucht. 'Ik kan gewoon zien dat je liegt Kate. Als je altijd liegt zit je altijd aan je haar, je stem en je blik.' zegt Kelly. 'Wie zegt dat jij niet liegt Kelly?' zegt Kate arrogant. 'Ik lieg nooit over belachelijke dingen zoals een zelfverzonnen moord. Misschien moet je wat zaagsel ik je grote kop van je. Dan heb je tenminste wat betere hersencellen, want je verzint echt te veel onzin.' 'Ik vertel echt geen onzin en btw jullie zijn gewoon jaloers omdat ik super knap ben. Haat me niet omdat ik mooi ben.' Zegt Kate. 'Het gaat eigenlijk om de binnenkant en niet de buitenkant, maar goed hoe lang wil je dit vol houden over die leugen? Een week, 4 maanden, paar jaar of voor altijd?' zegt Kelly terwijl ze een stap naar voren zet naar Kate. 'Kijk schatje, dit is geen leugen. Jullie zijn gewoon jaloers omdat jullie geen mate hebben.' zegt Kate. 'Jij hebt zelf ook geen mate, anders zat je niet aan Aiden vast geplakt.' zeg ik droogjes. 'En je mate heeft je afgewezen omdat je ene ongelofelijke heks was.' 'Het boeit me niet wat jullie zeggen. Ik houd van Aiden en hij van mij. Het gaat me ook niet om de titel als luna. En Kelly hoe gaat het met Justin' zegt Kate met fake glimlach. Kelly gezicht betrekt en haar ogen beginnen te glinsteren. Er rollen tranen over haar wangen. 'IK HOOP VOOR JE DAT JE LEVEND WORD OPGEGETEN' schreeuwt Kelly tegen haar en ze geeft Kate een bitchklap. Wat ze echt heeft verdiend. Kate kijkt haar met grote ogen aan en begint nep te janken. Ze besteld zich in Aidens armen en begint nu hard te janken. '*Sniksnik* Die f*cking bitch sloeg me. Alpha dit kan toch niet?' 'We gaan deze gesprek verder voeren als de oorlog voorbij is. En tot nu gedragen jullie normaal tegen elkaar, begrepen?. Als één van jullie zich niet gedraagt heeft diegene hele grote problemen. En nu mogen jullie gaan' zegt de alpha met een blik wantrouwende blik naar Kelly. We knikken en lopen naar de deur. 'Louise, ik moet jouw nog apart spreken en jij ook Aiden.' Ik loop weer terug en ga op een stoel zitten.
De deur word dicht gedaan door 1 van de bewakers. 'Over de oorlog, Louise heb jij al je gaves
al of moet je wachten op je 18e verjaardag?' 'Ik kan eigenlijk tot nu veranderen met mijn kleren. Ik ben sneller en sterker dan de gemiddelde alpha. En die water en dat soort dingen kan ik nog steeds niet. Ik denk dat dat ook nooit gaat gebeuren.' 'Okay, goed om te weten.' zegt de alpha. Ik knik en zwijg. 'Ik wil wel over jullie mate-band bespreken. Hoe gaat het eigenlijk met jullie relatie?' zegt de alpha. Serieus? Ik wil niet onbeleefd zijn, maar waren die posters, filmpje en die soort van ruzie niet duidelijk genoeg? 'Welke relatie?' zeg ik. 'Jullie zijn mates' 'Afgewezen' 'Dat is nog niet officieel gedaan.' zegt de alpha. Daar heeft hij wel een punt in, want Aiden had alleen maar geschreeuwd bij het afwijzing. Hij gebruikte niet eens onze volledige namen. 'Dan kunnen we het toch officieel doen?' 'Jullie moeten wel daar goed over nadenken. Jullie zijn niets voor niets mates.' zegt hij. Ik knik en Aiden staart maar voor zich uit. 'Jullie kunnen nu gaan' zegt de alpha. Ik sta op en loop naar de deur. Ik maak de deur open en loop weg naar de cellen. Waar waarschijnlijk Kelly is vast gehouden. Een bewaker loopt naar me toe. 'Bent u louise?' 'Eh.. Ja?' 'Meekomen jij.' En hij pakt mijn polsen naar achteren en doet daar handboeien om. En bij mijn enkel een rare enkelband. Hij sleurt me mee naar de kerkers met paar andere bewakers.
'Waarom nemen jullie mij mee?' 'Orders van luna Kate' 'Zij is niet eens officieel een luna. Je weet echt niet wie ik ben hè' 'Volgens de zoon van de alpha word ze de luna. En wees stil ja.' En de bewakers duwen me naar een verdieping lager dan de begane grond. We lopen, nou meer hun lopen naar één van de lege cellen en dumpen me naar daarin.
Waarom zit ik hier in een cel zonder een goede reden?
Ik loop rondjes en verken de cel. Het 2,5m bij 4 m gok ik. De tralies zijn helaas gemaakt van zilver en deze cel heeft best veel sloten. Ik kijk naar één van de ramen met tralies waar je naar je buren kan zien. Links van me is de cel leeg en rechts van me is er een persoon die onder haar dekens ligt.
Ik loop naar mijn bed die echt helemaal versleten is. Maar dat is niet de grootste probleem nu. Die bewakers hebben mijn handboeien niet eens los gemaakt. Ik laat mijn nagels groeien, maar het werkt niet? Okay, weird. Ik probeer het nog een keer, maar dat mislukt. Fijn, echt heel fijn en nu heb ik ook nog honger.
JE LEEST
The Missing Wolf [Voltooid]
WerewolfThe Missing Wolf Deel 1&2 voltooid ©Anonymous2606 Voltooid: 16-10-'17 Spin-off: The Clock Is Ticking Disclaimers: - Ik begon het verhaal toen ik 14 was (en 15 toen het eindigde). - Het bevat taalfouten etc. (Geen zin om te verbeteren.) - Het is cri...