You again - 2

1.8K 82 9
                                    

(Foto -> Jade)

Hoofdstuk 2

Pov. Louise

'Heb je alles al ingepakt?' 'Ik ben ermee bezig.' Ik pak random T-Shirts en broeken uit mijn inloopkast.

'Je moet ook jurken mee nemen. Voor de vergaderingen en niet te vergeten de bruiloft.' Zegt Lucy. 'Komt in orde.' Mompel ik.

'En vergeet geen hakken mee te nemen.' Herinnert Jade me. 'Ja het komt wel goed.' Zucht ik. 'Sieraden.' 'Ik ga me best doen.' Zeg ik tegen Lucy. 'Make-up?'

'Moet dat serieus?'

'Ja.' 'Ik haat mijn leven.'

'Neem ook je zwemspullen mee.' Lucy kijkt me glimlachend aan. 'Hoezo moet ik dat mee nemen?' 'Je weet het maar nooit.'

-

'Louise help!' Justin komt op me afrennen. 'Wat heb je gedaan Justin?' Lach ik.

'Een meisje denkt dat ik haar vriendin ben. Terwijl dat absoluut niet zo is. Help me!' Legt Justin uit. 'Fuck ze staat daar.' Zijn ogen worden groot.

'Je heb het goed voor elkaar gekregen.' Lach ik. 'Pleas help me. Ze heeft me gezien!' Ik duw Justin achter een balk.

Het meisje komt op me afrennen. 'Hey Allison. Heb je Justin zien langskomen?' 'Hij ging die kant op.' Ik kijk naar links. 'Thanks.' Ze rent weg op haar naaldhakken.

Justin komt achter een balk vandaan. 'Is ze weg?' 'Ja de kust is veilig.' Zeg ik. 'Fijn.' Justin haalt zijn hand door zijn kapsel heen.

'Hoezo denkt ze dat ze jouw vriendin is?' Vraag ik. 'We gingen naar bed meer niet.' Antwoord Justin. 'Vandaar.' Ik schud lachend mijn hoofd.

'Kom we gaan eten in de packkeuken. Ariana denkt waarschijnlijk dat ik hier niet meer ben.'

We lopen samen een verdieping naar beneden. Hij opent de deur. De packkeuken is gigantisch. Je heb ook een soort restaurant restaurant naast de packkeuken. Zonder een muur ertussen.

We gaan samen aan een tafel zitten. Een serveester komt gelijk naar ons toe lopen. 'Wat willen jullie bestellen?' Zegt ze beleefd. '2 pizza salami graag.' Bestelt Justin. 'Komt in orde.' De serveester loopt weg.

'Lukt het jullie al met het probleem met dat bèta gedoe?' Vraagt Justin. 'Niet echt. Rose's vader heeft ons al verteld dat we dit moeten oplossen. We zijn al bijna 3 jaar verder en nog steeds niet kunnen we een vervanger vinden.' Zucht ik.

'Lukt het echt niet?' 'Lucy en ik hadden ook een tijdje over nagedacht of jij bèta wilt worden. Alleen wisten we niet of je de taken wou overnemen.' Zeg ik. 'Lijkt het jouw wel wat om bèta te worden?' Vraag ik aan Justin. Ik kijk hem aan.

'Ik weet niet.' Hij kijkt me fronsend aan. 'Jullie hebben meerdere problemen niet waar?' Vervolgt hij.

'Ja. De raadsleden klagen dat Lucy haar mate nog niet heeft gevonden. Ze kan er niks aan doen. En ze verwachten van mij een opvolger. Ander willen ze dat Jade mijn positie overneemt. En ik weet dat Jade absoluut geen alpha wilt zijn. Dat had ze de raadsleden ook duidelijk gemaakt.' Leg ik aan Justin uit.

'Jade is toch al opgeleid om alpha taken te kunnen uitvoeren? Of heb ik het mis.'

'Jade is inderdaad al opgeleid. Maar zij heeft haar mate nog niet gevonden. Dus de raadsleden kunnen haar ook niet meer dwingen om alpha te worden.' Glimlach ik. Justin legt een pizza voor mijn neus neer. 'Bedankt.' Hij knipoogt naar de serveester. De jonge serveester loopt met een rood hoofd weg.

'Moesten jullie niet eigenlijk een bal regelen voor Jade's 18e verjaardag? Waar veel packleden van verschillende packs zou komen?' Justin neemt een hap van zijn pizza.

'Ja eigenlijk wel. Het bal moest al ergens in januari zijn plaatsgevonden.' 'Het is nu eind april.'

'Weet ik. Jade wou geen bal voor haar 18e verjaardag. Ze wou het liever met vrienden en familie haar verjaardag vieren. Dan een saaie bal waar mensen chique zijn verkleed. Ze weet dat de bal er toch aankomt. Waarschijnlijk ergens in mei of juni.' Geef ik toe.

'Jij heb ook geen bal gehad. Jouw bal komt nog.' Grijnst Justin. 'Ik ben 20 jaar. Ten slotte is die bal bedoeld voor om je mate makkelijker te vinden. En het is traditie voor je 18e verjaardag.' Zeg ik.

'Traditie is traditie. Jouw bal gaat er ooit nog komen.' Hij pakt een nieuwe pizzapunt.

'Het is ook bedoeld om je mate te vinden.' Zucht ik. 'Je wilt echt geen bal voor je verjaardag hè?' 'Dat heb je goed begrepen Justin.' Grijns ik.

'Waarom hebben we een belachelijke grote balzaal als er nooit een bal word gehouden?' Zucht Justin.

'Balzalen bedoel je.'

'Dat kan ook.'

'Hoe ga jij de andere problemen oplossen?' Vraagt Justin. 'Ik heb werkelijk geen idee. Zulke problemen kan je niet in 3 tellen oplossen.'

'Er is altijd een oplossing.'

'Maar deze niet.'

'Heb jij ook zin in de bruiloft van Jake en Rosella?' 'Ja best wel en jij?'

'Ja dan zie ik eindelijk onze oude vrienden weer. Skypen is okay. Maar je ziet ze niet in het echt.'

'Ja. Denk je dat ze ons zijn vergeten.' Zeg ik. 'Hopelijk niet.' Justin eet zijn laatste pizzapunt op. Terwijl ik niks heb gegeten. 'Hier.' Ik pak een pizzapunt van het bord en schuif de bord naar Justin toe. 'Heb je geen honger?' 'Nee.'

Ik neem een hap van mijn pizzapunt. 'Oh juist! Jij gaat ook mee met de vergadering bij The Moonlight net als Julian en Jade.' Vertel ik. 'Is de vergadering voor of na het bruiloft?' Vraagt Justin.

'Twee dagen erna.' Ik kijk naar mijn pizzapunt. 'Moet ik een pak aan of een smoking?' Vraagt hij. 'Het maakt niet zo veel uit. Doe maar een pak.'

'Stropdas of een strik?' 'Een stropdas.' Bedenk ik. 'Dit valt nog reuze mee. Die vergadering. Ik hoorde van Lucy dat jij er moeilijk over deed met jouw jurk.' Grijnst Justin. 'Ik weet niet of jij het al wist, maar jij moet ook van die zakenschoenen aan doen.' Ik tover een onschuldige lach op mijn gezicht.

'Zegt degene die niet met naaldhakken kan omgaan.' Hij wiebelt met zijn wenkbrauwen. 'Het is tenminste beter dan van die gladde bowlingbal schoenen.' Verdedig ik mezelf.

'Touché.'

The Missing Wolf [Voltooid]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu