You Again - 42

1.5K 60 19
                                    

Hoofdstuk 42
Pov. Rosella

Het is freaking 6 voor 3 in de avond als mijn telefoon afgaat.

Jake slaapt naast mij rustig door. Op de beeldscherm staat Jade's naam. Waarom zou ze mij zo laat nog bellen?

'Hey Jade, waarom bel je zo laat?' Gaap ik.

'Ga naar Aiden toe! Dit is noodzakelijk.' Jade's stem is paniekerig.

'Wat is er aan de hand Jade?'

'Louise zit in haar heat. Ze heeft alleen maar pijn. En ze lijkt mij niet meer te horen.' Hoor ik Jade door de telefoon met angst.

Ik ben plots klaarwakker.

'Hoezo bel je eerst Aiden niet op?' Vraag ik bezorgd. 'Hij neemt niet op.'

Ondertussen maak ik Jake naast mij wakker. 'We vertrekken gelijk naar Aiden.'

'Thanks.' Jade beëindigt het gesprek.

Jake wordt maar niet wakker. Ik schud hem wakker en fluister zijn naam. 'Jake opstaan. Dit is een noodgeval.'

'Ben je doorgelekt?'

'Nee ik was vorig week nog ongesteld. Dit is veel erger!' 'Wat?'

Jake wrijft in zijn ogen. Hij strekt zijn armen langzaam uit. 'Jake!' Roep ik. 'Ja lieverd?' Lacht hij slaperig.

'Louise zit in haar heat!'

'In haar wat?' Gaapt Jake.

'IN HAAR HEAT!' Schreeuw ik in zijn oor. Jake is gelijk klaar wakker. Hij strompeld de bed uit.

'Hoe kan ze in haar heat zitten?' Jake pakt zijn telefoon en belt Aiden op. 'Jake Aiden's telefoon staat uit.' Reageer ik en ik trek Jake onze slaapkamer uit.

'Hé, laat mij wel nog een broek pakken.'

Mijn ogen zakken naar beneden. Jake draagt alleen een boxer. Ik draag trouwens slim genoeg een normale pyjama. Ik ren de slaapkamer weer in en pak de eerste en de beste broek van de vloer.

Het is een broek van Jake. Net goed.

Jake trekt gelijk zijn broek aan.

Ik pak mijn telefoon van de nachtkastje. Ik ren snel de slaapkamer uit en onderweg pak ik Jake's arm beet en sleur hem mee.

'Pak je autosleutels!' Roep ik naar hem als we de trap zijn afgehold. Jake loopt naar het kastje naast de voordeur. 'Ik heb hem.' Hij opent de deur zodra hij snel in zijn schoenen stapt. Ik ren hem achterna op mijn pantoffels.

'Kak.' Ik struikel over de drempel, maar ik ren door zodra ik de voordeur dicht knal.

'Welke auto is het?'

'Serieus Jake? Je hebt zo veel auto's. Neem er gewoon één!' Roep ik.

'Ik weet niet welke autosleutel ik heb meegegrist.'

'De rode Ferarri.' Zeg ik als ik zijn sleutels heb afgepakt om het te bekijken in de maanlicht. Gelukkig staat de auto niet in de garage, maar letterlijk voor onze deur.

We lopen langs onze beveilingshekken en springen dan in Jake's auto. Aangezien ik de sleutels had, rij ik. Ik geef al plankgas als Jake de portier nog niet heeft gesloten.

'Arme Louise. Ze moet het nog vier en een half uur volhouden.' Mompel ik.

'Of langer als wij Aiden niet wakker krijgen.'

-
(10 minuten later)

Jake toetst de code in van Aiden's beveiligingshek. We rennen rechtstreeks naar zijn voordeur.

The Missing Wolf [Voltooid]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu