Hoofdstuk 50

1.7K 83 4
                                    

Hoofdstuk 50

Pov. Louise

'Ja dat willen we graag. Wij komen er zo meteen aan. Waar moeten we komen?' Vraagt de luna. 'Kunnen we in de vergaderzaal?' 'Wil je de grote of de kleine?'

'Kleine.' 'Die ene met 125 plaatsen of die van 80?' 'Doe maar 125 plaatsen.' Antwoord ik.

'Okay dat regelen we dat. Wanneer zien we elkaar?' Vraagt ze. 'Over 3 kwartier?' Ik kijk haar vragend aan. 'Ja is goed. We zien jullie daar.' Zegt ze. Er heerst daarna een korte stilte.

'Ik moet maar eens gaan.' Ik kijk een beetje awkward. Is het niet gênant als je net binnen kwam tussen een ruzie? 'Doei.' 'Bye.'

Ik zwaai naar hun en sluit daarna de deur zachtjes dicht. Je weet het maar nooit.

Ik loop langzaam door de gangen heen en de trappen op. De gangen zijn best mooi gedecoreerd. Hier en daar zijn er moderne meubilair geplaatst. Zwart en wit meubilair. De gangen zelfs zijn meestal wit of zwart.

Als ik ooit een huis neem wil ik een zwart, wit, zilvere accenten. Maar het is onwaarschijnlijk dat ik een huis koop.

Ik haal mijn sleutels uit mijn broekzak. Ik open het deur van mijn kamer. Als ik de deur open kijken Rosella en Lucy op.

'Hey is het gelukt?' Lucy komt van mijn bureaustoel af. 'Ja het is gelukt.' Antwoord ik. 'Wanneer komen ze?' 'Over drie kwartier.'

'Mooi dan kunnen wij de tussentijd koekjes bakken.' Lucy kijkt met een enthousiaste blik.

'Kan jij wel bakken?' Rosella kijkt haar aan. 'Natuurlijk kan ik bakken.' 'Dus voordat we hier kwamen had jij niet die verbrande koekjed gebakken?' 'Wat nee. Het waren gewoon zwarte koekjes.' Lucy kijkt verontwaardigd. 'En waarom waren ze zwart?'

'Ik heb zwarte kleurstof gebruikt.' 'Ze waren keihard. Je kon geen eens breken.' Lucy kijkt alsof ze een hartaanval heeft. 'Je heb gewoon geen spieren om een koekje door midden te breken.'

'Geef gewoon toe dat de koekjes verbrand waren.'

'Nooit.'

-

(spoed vergadering)

'Onze plan voor het gevecht bij de front gaat als volgt.' Rosella kijkt iedereen in de grote vergaderzaal neutraal aan. Ze pakt de afstandsbediening van de biemer om de dia's te laten zien. 'Als eerste hebben wij de plannen drastisch veranderd. De plan die we daarvoor hadden was niet bepaald practies. Wij hebben onze bondgenoten kunnen overhalen om jullie ook te gaan helpen.' Rosella klikt op een knopje van de afstandsbediening.

'Op de dia is te zien dat The Silver Moon en The Ice Worriors samen totaal 1.450.000 van onze mensen beschikbaar stellen voor de front. Wij hebben besloten dat jullie minstens 1.200.000 mensen van jullie moeten beschikbaar moeten stellen voor de front. Jullie hebben hier geen keus in, sterker nog het is verplicht. Bij de front zetten wij The Moonlight 40 tanks in. The Ice Worriors hebben via telefonisch gesprek besloten om 45 tanks beschikbaar te stellen. Jullie hebben hier ook geen keuze in, want jullie moeten namelijk 90 tanks beschikbaar stellen. Deze 175 tanks worden op de front ingeschakeld.-' 'Jullie kunnen niet zomaar de baas gaan spelen en met geweren rondlopen als de maffia. Dit accepteren wij niet.' Schreeuwt een man in de veertig. 

'Haal hem hier weg.' Zeg ik tegen de bewaker. De man wordt protesterend weggesleept uit de vergaderzaal.

'En we dulden geen tegenspraak. Jullie willen toch de beste voor jullie pack?' Lucy kijkt hun stuk voor stuk dodelijk aan.  Zo kan het ook. 

'Jullie zijn 17 en 18. Waarom zouden we naar jullie luisteren? Jullie zijn nog kinderen, geen volwassenen. Hoe kunnen jullie weten wat de beste is voor onze pack.' snauwt iemand in de zaal. 'Rosella en ik hebben al ruim veel meegemaakt in de 2 jaar waar wij verplicht onze taken vervroegd moesten doen. We hadden in die 2 jaar vele grote gevechten meegemaakt. En weet je. Waarom wil je naar kinderen luisteren die in de laatste 2 jaar 27 grote gevechten hebben gewonnen met weinig verliezen?' Lucy geef hem een dodelijke blik. Als blikken konden doden, lag hij nu morsdood op de grond zonder ledematen. 

'Bovendien hebben wij een totaal andere bestuur dan jullie. De hele bèta en de gamma-familie moeten mee helpen met het bestuur. Maar Lucy is de gamma van de pack en ik de bèta. Ik kan je nog veel meer belangrijke details over het bestuur geven, maar daar staan we hier niet voor.' Vervolgt Rosella Lucy.

'Ik was bij de tanks gebleven. In totaal mobiliseren wij met z'n drieën 175 tanks voor het gevecht op de front. Over de wapens deel ik zometeen aan iedereen een blaadje erover. En dat geld ook voor de aanvalsteams bij de aanval van de vampierenkoning. Bij de verdediging hebben wij een aantal dingen besloten.-' 'Jullie zeiden dat wij mee mochten beslissen? Hoe zit dat?' Onderbreekt een vrouw Rosella. 'Geen tegenspraak. Laat mij ook verdomme eerst uitspreken.' Rosella zucht heel diep. De vrouw met de blonde haar kijkt verontwaardigd.

'Dus wij hebben bij de verdedigingsplan een aantal dingen besloten. Jullie regelen minstens 310.000 man voor de verdediging. Wij regelen met The Ice Worriors samen totaal 280.000 man. Er is vooral sterke verdediging bij jullie pakhuis, woonwijken van jullie packleden en andere belangrijke plekken. Hier krijgen jullie ook een blaadje erover. Jullie mogen zelf bepalen over de schuilkelders, verdedigingsmiddelen en dat soort dingen. Het staat allemaal op het blaadje die ik jullie ga uitdelen.' Eindigt Rosella haar gedeelte.

'En jullie moeten voor volgende week komen met jullie plannen over de schuilkelders en andere dergelijke dingen. Wij moeten in vedergeval dit allemaal hebben geregeld in 6 weken. De aanval word dus uitgesteld. Maar in de tussentijd gaan wij had werken. Dus geen feestjes en dat soort ongein. En hiermee maak ik nu een einde aan de spoedvergadering. Morgen arriveert The Ice Worriors en dan houden we een vergadering met de belangrijkste leden. The alpha, bèta, gamma familie en de belangrijkste officieren. De vergadering is morgen om 6 uur s'middags.'

Lucy en Rosella lopen van een soort podium af. Lucy stuurt iedereen weg, terwijl Rosella aan iedereen de nodige papieren geeft.




The Missing Wolf [Voltooid]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu