Hoofdstuk 41
Pov. Louise(3 dagen later)
Ik zoek in de grote garage naar mijn vervloekte motor. 'Hij zou hier ergens moeten zijn.' Mompel ik tegen mezelf.
Jade wou hem lenen, maar er is één probleem. Ik kan hem niet vinden.
Ik had hem een paar jaar geleden hier ergens geparkeerd. Tot ik me realiseer dat mijn motor bij mijn ouders thuis ligt.
'Jade, vergeet de motor! Hij ligt bij onze ouders thuis. We gaan met de auto naar de supermarkt.' Deel ik mee. Ik zwaai met mijn armen.
Jade en ik lopen de garage weer uit met de lege boodschappentas. 'Of we gaan in wolvenvorm.' Stelt Jade voor.
'De verliezer mag vandaag de twee verdiepingen gaan dweilen!' Zeg ik.
Vandaag werkt onze schoonmaakster Helena niet. Ze is 28 en heeft een kind. Die hier soms ook is.
'Deal! Gaan we naar de supermarkt 4 kilometer verderop?' Jade loopt al richting de voordeur met de blauwe boodschappentas in haar handen.
'Ja en we gaan via de park.' Beslis ik.
In de park komen weinig mensen. Nu het zomer is zijn er procentueel meer mensen. Maar dat maakt niet zo veel uit.
Jade verandert in haar bruine wolf. Ik volg haar voorbeeld en ga naast haar staan met mijn witte poten.
Ik heb de boodschappentas tussen mijn boven- en onderkaak vast geklemd.
We moesten vandaag alleen 2 kilo aan meeuw kopen, aangezien Jade van plan is om weer te gaan bakken.
En misschien een 2 dozijn aan eieren, 2 pakken halfvolle melk, 2 grote bussen poedersuiker, kleurstof, gist, vanille en andere vergelijkbare producten.
~Vijf.. Vier... Drie~ Tel ik af via de midlink met Jade.
Jade zet alvast een goede houding aan.
Ik doe precies hetzelfde. Geen denken aan dat ik vandaag ga dweilen.
Normaal vind ik het niet heel erg, maar vandaag wou ik een plan bedenken hoe ik Jade ga vertellen dat ze alpha wordt.
~Twee.. Één.. GO!~
Jade en ik sprinten gelijk weg. Jade is erg snel in haar wolvenvorm.
Mijn poten bewegen geluidloos over het gras heen. Jade springt op haar gemak over een 2 meter wijde sloot heen.
Ik zet een standje hoger en sprint haar voorbij. Ik steek mijn tong naar haar uit, zover het gaat als wolfzijnde.
Ik zie Jade plots een kleine afslag nemen.
En dan struikel ik over een meter dikke boomstam midden op mijn pad. Ik plof op het gras en rol over de grond heen als een op hol geslagen sneeuwbal.
Misschien moest ik mijn hoofd niet omdraaien om mijn tong uit te steken.
Karma heeft mij teruggepakt.
Jade lacht me keihard uit via de midlink. Inmiddels heeft ze een voorsprong van ongeveer 25 meter.
*Sukkel.* Midlinkt Jade naar me.
~Ik ga winnen!~ Midlink ik.
*In je dromen.* Lacht Jade.
Ik grom luid, waardoor Jade alleen maar harder moet lachen. Jade springt over een boomstam heen zonder echt op te kijken.
Dit keer let ik wel op en zet ik mijn poten af. Ik vlieg kort door de lucht en land veilig op mijn poten.
JE LEEST
The Missing Wolf [Voltooid]
Hombres LoboThe Missing Wolf Deel 1&2 voltooid ©Anonymous2606 Voltooid: 16-10-'17 Spin-off: The Clock Is Ticking Disclaimers: - Ik begon het verhaal toen ik 14 was (en 15 toen het eindigde). - Het bevat taalfouten etc. (Geen zin om te verbeteren.) - Het is cri...