Hoofdstuk 37

2.4K 104 28
                                    

Hoofdstuk 37

Pov. Louise

'Dus. Heb je niets uit te leggen.' Lucy wiebelt met haar wenkbrauwen. 'We weten heus wel dat jij en Jake saampjes een diner hadden.' Grijns ik. Hoe we dit allemaal weten? Lucy had zin in een softijsje en aangezien ze hier geen softijsjesmachine hadden gingen we naar een ijsjeswinkel. We liepen langs een chique en exclusieve restaurant. En weet je wie we toevallig zagen? De tortelduifjs genaamd Jake en Rosella.

Rose lijkt steeds meer op een tomaat. 'W-wat?' Stottert ze. 'W-we hadden geen date.' Mompelt ze verder. 'We hadden alleen gezegt dat je een diner had, maar een date kan ook.' Grijns ik. 'Klopt dat Rosie?' Lucy zegt ze grijnzend.

Rose begint te stamelen. 'Hoe weten jullie dit allemaal?' 'Wat doet er nou toe. Jullie zaten anders wel heel de tijd de blozen.' Gilt Lucy te enthousiast. 'En dat Jake een mooie ring gaf op het einde. Ben je al verloofd Rosie?' Gaat ze enthousiast verder en wiebelt met haar wenkbrauwen. 'Domme koe, niet te veel vertellen.' En ik gooi popcorn naar Lucy toe. 'Wacht zaten jullie ons heel de tijd te bespieden?' En nu begint Rosella te grijnzen. 'Hé niet van onderwerp veranderen mevrouw Jackson.' 'Wat Jackson? Luus je spoort echt niet.' 'Wat? Jij hebt een verlovingsring.' Lucy haalt haar schouders op.

'Wat nee dit is een kado! Geen verlovingsring.' Mompelt Rosella. 'Maar nu jullie allebei zo veel weten over mijn date. Hebben jullie ons bespied?' Vraagt ze. 'Ehmm....'

THROWBACK GISTER AVOND

'Waarom hebben ze overal snoepwinkels maar geen ijswinkels?' Mompelt Lucy. Ze schopt tegen een steentje aan en loopt stug door. We lopen over een grote plein heen. Dit lijkt me wel een heel chique gedeelte van de stad. Laten we zeggen heel chique. Overal zag je peperdure winkels em restaurants. We stonden daar midden op de plein rond te kijken. 'Ze zullen hier zeker geen softijsjes verkopen.' 'Nee dat lijkt me logisch. Je kan niet naar een restaurant gaan en een chique softijsje bestellen.'  'Wel sorbetjes.' 'Je moet dan wel eerst een heel diner bestellen. ' 'Pff die obers willen alleen maar geld en fooi.' Mompelt ze.

We lopen langs wat winkels en restaurants. Lucy kijkt soms naar de etalages. Er kwamen ook soms mensen (wolven) naar ons toe om ons aan te gapen. Lucy vertelde dat ze dat deden vanwege dat we van The Silver Moon kwamen. Ook omdat we een belangrijke rang hadden.

'Ik begin honger te krijgen.' Zeurt Lucy. 'Ja we lopen al een anderhalf uur rond voor een ijsjeszaak.' Mompel ik. 'Kom we gaan naar een restaurant.' En Lucy pakt mijn arm vast en wilt me naar een restauarnt sleuren. Ik knal tegen lantaarnpaal aan aangezien Lucy gestopt is met rennen. 'Auw.' 'Stil.' Fluisterd ze en ze duwt me onder de struiken. Lucy kijkt over de struikjes heen en kijkt naar een chique restaurant binnen. 'Wat is er?' Vraag ik de rare blikken ontwijkend van mensen. Het is helemaal niet raar om 2 tieners te zien achter de bosjes die naar een restaurant binnen zitten te gluren. Dit is voorkomen normaal.

'Rose en Jake op 9 uur.' 'Rose en Jake op de watte?' 'De tortelduifjes zitten de daten in de restaurant voor ons.' 'Ow.' 'Ja.'

Jake en Rosella zitten blozend hun eten te eten. Rosella draagt een chique champagne-kleurige jurk. En Jake draagt een zwart pak met toevallig met een stropdas. Zijn stropdas heeft dezelfde kleur als Rosella's jurk. Te toevallig naar mijn woorden. 'Echt toevallig dat Jake dezelfde kleur stropdas heeft als Rosella's jurk.' Mompel ik. 'Ja en waarom vertelde die stiekemerd niet dat ze een date had.' 'Ze zien er best schattig samen uit.' 'Ja dat moet ik wel toegeven, alleen liefde vind ik niks.' Zegt Lucy. 'Ja dat is het zeker.' Zucht ik. Lucy gaat verder de bosjes in en pak een tak met bladeren om zichzelf te camoufleren. Kan dit nog genãnter? 'Dat gaat niet werken Lucy.' 'Jawel heb je een verrekijker?' 'Sorry een watte?' 'Een verrekijker.' Mompelt Lucy alsof het de normaalste zaal ter wereld is om mensen te bespioneren. Ik rol demostrief met mijn ogen. 'Are you kidding me! Mensen kijken al raar naar ons. Dit is een beetje heel erg opvallend.'

The Missing Wolf [Voltooid]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu