Hoofdstuk 30
Pov. Louise
Ik ren achter Lucy aan. Lucy is een bruine wolf met een paar blonde plukjes erdoor heen. We zijn samen met Justin gaan jagen. Dit is onze wekelijkse uitje.
Lucy remt af waardoor ik ook af ga remmen. Justin komt naast ons gelopen. Justin is een zwarte wolf. We hadden net op 2 herten gejaagd en 1 konijn.
We zijn nu weer terug bij onze verzamelpunt in de buurt van een meertje ergens midden in het bos. Ik ga liggen en sluit mijn ogen. Ik voel het wind door mijn witte vacht heen waaien. Ik heb de witte kleur van mijn moeder. Jade heeft weer de bruine kleur van mijn vader geërfd.
*Ga je slapen tijdens ons wekelijkse jacht?* midlinkt Lucy.
~Nee ik zit te dansen.~
Ik open mijn rechteroog.
Lucy rolt met haar ogen zover het kan als in wolfzijnde. Van binnen grinnik ik. Ik sluit mijn ogen en val in slaap.
-
'We gaan winkelen vandaag.'
'Nee ik wil slapen.'
'Vorig maand deed je daar niet moeilijk over om te gaan winkelen.'
'Ik was alleen meegegaan omdat ik een kado moest halen voor Xavier.' Ik trek mijn deken over mijn gezicht heen. Het deken beschermd mij van het licht en voor Lucy. 'Je had ook kleren gekocht toen wij gingen winkelen.'
'Dat was omdat jij mij dwong.' Al het deken vliegt uit het niets van mijn bed af. 'Hé! Ik lag net zo heerlijk te slapen!'
'Na het ontbijt ging je weer slapen. Het is 9 uur in de ochtend! Het word 40 graden en jij gaat slapen? Heb eens een keer lol.' Lucy duwt me hardhandig van mijn bed af. Ik kom met een luide bonk met mijn gezicht op de vloer.
Ik blijf roerloos liggen op het koude bloer. Als het aan mij ligt lig ik hier de komende uren nog op mijn kamervloer.
'Dan maar zo.'
-
'Nee! Ik heb al genoeg jurken gepast! Ik ben er klaar mee.' Roep ik vanuit de paskamer. De ene keer lag je nog heerlijk op je vloer te tukken en de andere moment zat je oppeens in Lucy's auto onderweg naar de winkelcentrum ver weg van de packhuis. Ik weet niet waar we nu precies bevinden. Lucy wou het niet tegen mij zeggen.
Lucy had overigens geen moeite mee om mij uit het niets te ontvoeren met een zak over mijn hoofd. Alleen deze idioot had niet rekening gehouden dat ik geen spullen bij de hand had. Zoals geld en telefoon. En nu zit ik opgesloten in een paskamer met een boel kledingstukken.
'Schiet eens een beetje op! Anders gaan we naar een beautysalon.' Dreigt Lucy. Ik hoor haar lachen. 'Ik heb geen geld bij me. Dus hoe ga ik dit betalen? Met lucht? En ik heb schoenen nodig! Je liet mij geen schoenen aantrekken. Mijn blauwe sokken zijn dood.' Zeg ik. Ik bonk met mijn handen op de deur van de paskamer, waar ik al 15 minuten niet meer ben uitgekomen.
Ik had geen zin om de deur open te maken. Het jurk die ik nu aan heb is.. Hoe ga ik het goed omschrijven?
Het jurk is Kate-ig.
'Komt wel goed. Deze winkel heeft zoveel schoenen. Wij gaan minstends 4 paar schoenen halen.' Ik haal de deur van het slot af en loop naar buiten. Lucy bekijkt kritisch het jurk. 'Te bloot.'
'Jij heb de kleren in mijn handen geduwd.' Lucy duwt mij de paskamer weer binnen. Ik trek het jurk weer uit en pak de bovenste jurk van het berg. Alle kleding die ik heb gepast laat ik op de grond liggen. En de kleding die goedgekeurd is door Lucy heeft zij in handen. Als ik hem niet leuk vind, moet ik hem alsnog kopen.
JE LEEST
The Missing Wolf [Voltooid]
WerewolfThe Missing Wolf Deel 1&2 voltooid ©Anonymous2606 Voltooid: 16-10-'17 Spin-off: The Clock Is Ticking Disclaimers: - Ik begon het verhaal toen ik 14 was (en 15 toen het eindigde). - Het bevat taalfouten etc. (Geen zin om te verbeteren.) - Het is cri...