Hoofdstuk 9
Pov. Louise
(Bruiloft Rose&Jake.)
'Dit zijn jullie plaatsen.' Zegt Jill. We knikken en gaan op onze plekken zitten. Ik ga naast een meisje/vrouw zitten met roze haar.
'Waar is Lucy.' Vraag ik aan Justin. 'Ze heeft een andere plek toegewezen, omdat zij alles goed wilt filmen.' Legt hij uit. 'Logisch.'
Justin gaat naast mij zitten. We zitten ergens vooraan het grote zaal. Alles is hier mooi versierd. Xavier werd uitgekozen door Rosella als bruidsjongen. Waarschijnlijk omdat er geen jonge hele jongen kinderen waren. Hij krijgt de eer om de ringen vast te houden. En omdat er geen andere jonge kinderen waren, moest Jade bruidsmeisje zijn. Zij mag vrolijk achter de bruid en bruidegom lopen om rosenbladeren in het rond te gooien.
Dat moet voor Jade heel gênant zijn. Maar zij is niet de enigste slachtoffer. Een 18- jarige nichtje (Blair) van Jake moet ook bloemen strooien.
'Ben jij het Louise?' Het roze-harige vrouw kijkt mij aan. Nu pas herken ik haar. 'Summer?' Mijn ogen worden groot. We hebben elkaar 6 of 7 jaar niet gezien.
'Je bent het echt. Alleen jouw haren zijn bruiner geworden.' Roept Summer blij. 'Jij verft nog steeds jouw haren zo te zien.' Zeg ik. 'Ben jij zijn mate?' Vraagt ze zodra ze Justin ziet. 'Nee dat is mijn bèta.' Zeg ik.
'Ben jij een alpha? Ik wist het!' Ze strijkt een roze pluk achter haar oren. 'Je wist het al?' Ik kijk haar niet begrijpend aan. 'Ik had 7 jaar geleden al een voorgevoel dat je een alpha was. Je kon toen ook al vechten als een echte alpha.' Vertelt Summer. Summer trekt Justin's aandacht. 'Hey hoe heet je?' Summer laat haar ogen over Justin heen glijden. Ze is voor geen steek veranderd. Summer was altijd bezig met jongens.
'Justin. En jij?' 'Summer.' 'Je heb leuk haar.' 'Bedankt jij ook.' Lacht Summer. 'Verf jij altijd nog je eigen haren?' Vraag ik. Summer heeft echt talent als het over mode gaat en vooral over kapsels.
'Ja nog steeds.' Zegt ze. 'Best knap gedaan.' Justin knikt naar haar roze haar. 'Experimenteer je vaker met je haar?' Vraagt Justin nieuwsgierig. 'Ik verf alleen mijn haar.' 'Dus geen bobs of deathhawks bijvoorbeeld?' Justin gaat met zijn hand door zijn donkere haar. 'Nee alleen verfen.'
Nadat Summer haar zin zei, horen we plots muziek. Typisch bruiloft muziek. Het onmisbare toon, en dan openen de poorten achter ons in de zaal.
Jake staat al voorin de zaal te wachten op zijn bruid met een doods gelukkige glimlach op zijn gezicht. Al gauw zie ik Rosella samen met haar vader naar voren lopen. Rosella draagt een mooi versierde bruidsjurk.
Al gauw zie ik Xavier met zijn blonde krulletjes. Hij huppelt Rose achterna in zijn zwarte pakje met een blauwe vlinderdas. Xavier zwaait gevaarlijk met het kussen. Gelukkig zijn de ringen vastgebonden aan het kussentje, anders mochten we een lange zoektocht beginnen.
En dan zie ik 2 meisjes bloemen strooien. Zij hoefden tot hun geluk geen witte jurken aan, maar eerlijk is eerlijk. Het ziet er niet uit dat hun bloemen zitten te strooien. Ze lopen ons langzaam voorbij. Ze zijn bijna bij de altaar. Blair en Jade lopen de voorste rij net voorbij.
De vader van Rosella legt haar hand in de hand van Jake. De vader van Rosella geeft haar een kus op haar voorhoofd en zegt daarna iets tegen Jake. De moeder van Jake zit overigens naast Justin. Haar man loopt naar haar toe en gaat naast haar zitten.
JE LEEST
The Missing Wolf [Voltooid]
WerewolfThe Missing Wolf Deel 1&2 voltooid ©Anonymous2606 Voltooid: 16-10-'17 Spin-off: The Clock Is Ticking Disclaimers: - Ik begon het verhaal toen ik 14 was (en 15 toen het eindigde). - Het bevat taalfouten etc. (Geen zin om te verbeteren.) - Het is cri...