033 × scena XVIII część III

143 17 14
                                    

lute and eagle

- 🍁 -

Renjun spędzał wieczór z Jaeminem w ogrodzie. Leżeli na trawie, niedaleko klombów z kwiatami matki starszego, wpatrując się w ciemne tło nieba, na którym pojawiało się coraz więcej jasnych ciał niebieskich, które miały nieść światło dla zbłąkanych dusz późnej godziny. 

Nieśmiałe uśmiechy malowały się na ich młodych twarzach, kiedy przypadkowo spojrzeli na siebie w tym samym momencie i kiedy zupełnie niecelowo ich dłonie się dotknęły. 

Jaemin czuł się przy nim inaczej. Zawsze był otwarty, jednak przy starszym wszystko było jakby poziom wyżej i doprawdy coś podobnego czuł jedynie przy Jeno. Za to Renjun sam nie potrafił opisać tego, co działo się w jego organizmie. 

- Spójrz, gwiazdozbiór Lutni - odezwał się młodszy, wskazując palcem konstelację. 

- Naprawdę to lubisz - Huang uśmiechnął się. - Słyszałeś baśń o pasterzu i tkającej księżniczce? - spojrzał na towarzysza, a kiedy ten pokiwał przecząco głową, zaczął opowiadać. - Niulang był silnym i pracowitym chłopcem. Żył w biedzie, z dala od miasta z siostrą i bratem. Jego rodzice zmarli kiedy był dzieckiem. Rodzeństwo nie traktowało go najlepiej, dlatego postanowił opuścić rodzinny dom ze swoim przyjacielem, którym był wół. Niulang nie wiedział, że owy wół był starożytnym bogiem, który przez nieposłuszeństwo Panu Niebios, czyli Nefrytowemu Cesarzowi, został zmuszony do życia na Ziemi pod zwierzęcą postacią. Pewnego dnia wół wziął Niulanga nad zacienione jezioro, gdzie kąpały się niebiańskie księżniczki. Jedna z nich, której na imię było Zinu, była tkającą księżniczką i bardzo mu się spodobała. Księżniczka odwzajemniła miłość Niulanga i wkrótce para pobrała się, a po dwóch latach urodziła im się dwójka dzieci. Kiedy Nefrytowy Cesarz dowiedział się o małżeństwie jego córki, wpadł w wielki gniew. Prawo zabraniało małżeństwa niebiańskich istot ze zwykłymi śmiertelnikami. Nakazał swojej żonie, cesarzowej Wang, aby zabrała Zinu z ziemskiego świata i umieściła na niebie. Tak też pani Niebios uczyniła. Niulang wpadł w rozpacz, gdy zorientował się, że jego żona zniknęła. Widząc wielki smutek swego Pana, wół powiedział mu, aby wykonał obuwie z jego skóry. Wkrótce życzliwe zwierze zmarło, a Niulang wykonał buty , tak jak doradził mu wół. Zabrał ze sobą dzieci i zaczął w cudownych butach gonić Cesarzową, która porwała mu ukochaną żonę. Widząc, że Niulang był bardzo blisko, wyjęła grzebień ze swoich włosów i zaczęła czesać po całym niebie, aby go zatrzymać. W ten sposób powstała niebiańska rzeka nazywana Drogą Mleczną. Teraz małżonkowie zostali na trwałe rozdzieleni, nie mogąc przekroczyć potężnego gwiezdnego potoku. Młoda księżniczka była niepocieszona. Gdy wszystkie sroki z całych Chin dowiedziały się o nieszczęściu młodej pary, postanowiły działać. Utworzyły nad Drogą Mleczną potężny most, dzięki czemu Zinu z Niulangiem mogli się spotkać - Jaemin słuchał starszego z faktycznym zaciekawianiem, a jego buzia była cały czas otwarta. - Dlatego gwiazdozbiór Łabędzia, nazywany przez Chińczyków Sroką, znajduje się pomiędzy konstelacją Lutni, z gwiazdą Wega, którą symbolizuje Zinu i konstelacją Orła, w której gwiazda Altair utożsamiana jest z Niulangiem - dodał, wskazując poszczególne gwiazdy i konstelacje, a Koreańczyk posłusznie podążał wzrokiem za jego palcem. - Nefrytowy Cesarz w chwili wzruszenia, pozwolił parze spotykać się raz w roku. Spotkanie może odbyć się siódmego dnia siódmego miesiąca księżycowego, wtedy w Chinach odbywa się festiwal Qi Xi, uważany jako święto miłości. 

- Woah - wydobyło się z ust ślicznego chłopca w berecie i spojrzał na Renjuna. Ich skrzyżowany wzrok wywołał u Chińczyka przyjemny dreszcz, który ponownie ułożył się na plecach, jednak zamiast gwieździstego nieba zauważył twarz młodszego.

- 🍁 -

a/n: nie wiem co to za rozdział, ale lubię astronomię. 

i z góry mówię, że jutro może nie być rozdziału.

19/08/11

˚habromania˚ ᶻᶜˡ⁺ᵖʲˢOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz