"Ne......."

385 51 12
                                    

Nikon nk. Aamulla
Heräsin vaimennettuihin ähkinnän ääniin. Otin tyynyn pääni alta ja heitin sen Ollia ja Aleksia päin, jonka jälkeen jompikumpi heistä heitti sen takaisin minua päin. "Anna meiä nukkuu." Kuulin Aleksin sanovan väsyneellä äänellä. Nousin ylös ja katsoin pariskuntaa sohvalla, eli ääni ei tullut heistä. "Niko ja Joonas, pääkii." Aleksi sanoi. "Se ei olla me." Sanoin. "No ketä sit?" Aleksi kysyi. Nousin ylös patjalta ja yritin paikantaa äänen lähteen, jolloin tajusin että se kuului Tommin huoneesta.

Kävelin lähemmäs huoneen ovea ja ääni kuului voimakkaammin. Aloin nauramaan. "Mikä on noi hauskaa?" Aleksi kysyi. Näytin kädellä että mustahiuksinen poika kävelisi lähemmäs. Hän nousi ylös sohvalta ja käveli luokseni. "Kuuntele." Sanoin hiljaa. "Eiks Joel nuku tuol?" Hän kysyi hiljaa. Nyökkäsin. "Mitä te teette?" Kuulin Joonaksen kysyvän. Laitoin etusormen huulilleni, merkiksi että Joonas olisi hiljaa. Hetken päästä huoneessa hiljeni. "Ne tais lopettaa." Alekis sanoi hiljaa. Lähdimme pois ovelta. Menin Joonaksen viereen makaamaan ja Aleksi meni Ollin viereen.

Huoneen ovi avautui ja Tommi käveli pois sieltä, sulkien oven perässään. Nousin ylös, esittäen että olisin juuri herännyt. "Huomenta." Sanoin, mistä Tommi säpsähti hiukan. "Huomenta." Hän sanoi. "Mä meen käymää nopee suihkus ja teen sit aamupalaa." Hän sanoi ja lähti vessaan. Käänsin pääni Aleksiin. "Mennää röökil toho ulos." Hän sanoi. Nyökkäsin. Nousimme ylös, kävelimme eteiseen laittamaan kenkiä jaökaan, jonka jälkeen lähdimme ulos.

Ulos päästyämme, sytytimme tupakkamme. "Ne nussi iha varmasti." Aleksi sanoi, viitaten Tommiin ja Joeliin. "Niinpä. Mut ei sanota mitää, jos ne ei haluu viel kertoo, ni esitetää ettei tiietä." Sanoin ja Aleksi nyökkäsi.

Joonaksen nk.
Nousin ylös patjalta ja kävelin keittiöön. Otin tiskikaapista lasin ja täytin sen sitten vedellä, ja join sen sitten tyhjäksi. Laitoin lasin tiskipöydälle ja kävelin sitten takaisin olohuoneeseen. "Tiiäks sä mihi Ale meni?" Kuulin Ollin kysyvän. "Se meni Nikon kaa röökil." Vastasin. Olli vain hymähti. "Onha sul ja Alel kaikki hyvi?" Kysyin ja istuin sohvalle. "On." Olli vastasi. "Hyvä." Sanoin.
》《》《》《》《》《》《
Sanoja: 310

Why me? 》Niko x Joonas《VALMISWhere stories live. Discover now