Bab 83

146 19 0
                                    

“J-Jungk-kook. .”

Aku cuba memanggilnya dengan payah. Mata aku terpejam celik berulang kali bila pernafasan aku seakan-akan tersekat. Dada aku naik turun dengan galaknya. Aku tak boleh bernafas, seperti ada batu yang menyekat laluan pernafasan aku. Bila aku mencuba untuk menahannya, seluruh tubuh aku pula yang terasa mengejang.

Tangan aku yang menggigil menggenggam cadar tilam dengan kuat. Air mata mengalir dengan sendirinya tanpa dipinta padahal aku tidak menangis. Sumpah aku rasa seperti hendak mati.

“Jungk-kook. .t-tolong.”

Aku kembali memejamkan mata, masih mencuba untuk menenangkan diri. Tidak lama kemudian, terasa tangan aku dipegang lantas bahu aku digoyangkan sedikit. Sayup-sayup pada pendengaran aku suara Jungkook sedang memanggil aku.

Perlahan aku membuka mata yang basah dengan air mata. Aku melihat Jungkook kini berada di hadapan aku dengan wajahnya yang penuh kerisauan. “Sayang kenapa? Bagitahu saya. Ada apa?”

“S-saya tak boleh b-bernafas.” Ujar aku berbata-bata, lantas aku menangis tanpa sebab.

“Bertenang, bernafas perlahan.” Jungkook bergerak pantas menekan punat pemberitahuan untuk memanggil doktor ke mari. Dalam pada itu, tangannya yang menggenggam tangan aku langsung tidak terlepas.

Entah kenapa, sedaya upaya aku bernafas namun semakin lama aku semakin kelemasan. Bagaikan tiada oksigen yang diterima masuk ke dalam badan aku. Dengan itu, Jungkook pegang kedua belah pipi aku. Talakan wajah aku padanya.

“Sayang bernafas perlahan, awak boleh lakukannya. Tarik hembus, tarik hembus,” Dia cuba melakokannya di depan aku supaya aku dapat mengikutnya. Aku cuba tapi tak boleh. Pernafasan aku seakan berhenti berfungsi lantas penglihatan aku makin berpinar. “Doktor cepatlah!!”

Aku melihat beberapa orang berpakaian putih berpusu masuk menghampiri aku. Dan Jungkook perlahan melepaskan pegangannya pada aku. Aku lihat dia menangis.

“Saya ada di sini.” Bibirnya bergerak memberitahu aku.

Lalu mata aku terpejam dengan sendirinya.

*****

Eternal Love ✔Where stories live. Discover now