"....Baba?"
Yirmili yaşlarının sonlarında, kahverengi parlaklığındaki bir adamın kitabını okuyabildiğini gördüm.
"...Baba-, hayır... Baba?"
Benimkine benzeyen yeşil gözler bana baktı.
"Sorun ne, Tia?"
Açıkça hatırladığım sesi olup olmadığımda tüylerim diken diken oldu.
Hayır, bu gerçek mi?
Kitapların kokusu ve kalıcılığının ambiyansı, ölmeden önceki bir hatıra sayılmayacak kadar netti.
Gözlerimi birkaç kez kırpıştırarak durumu anlamaya çalıştım.
Bir arabanın çarpması sonucu ölmeyi beklerken neden herhangi bir zamanda bire malikanenin şarjında duruyorum?
Kitaplık neden bu kadar büyük ve masa neden bu kadar yüksek?
"Tia?"
En son ne zaman birisi beni bu kadar sevgiyle aradı?
Tanıdık yeşil gözlere baktığımda ağlayacakmışım gibi hissettim.
Anılarımda hatırladığım genç adam babamdı.
“Tia, iyi misin?”
Neler olduğunu bilmiyorum ama önce buradan çıkmam lazım.
"Bir dakika bekle. Sorun şu ki, odama gidebilir miyim?”
Başını yana yatıran babam, rahatlamış bir şekilde gözlerini kapatırken bana başıyla selam verdi.
"Evet yapabilirsin. Seninle gelmemi ister misin?"
“H-hayır! Tek başıma gidebilirim!
“Haha. Bugün daha enerjiksin. O halde lütfen dikkatli gidin.”
"Evet. Pekâlâ, hemen döneceğim. Bir süre burada kal!”
Bunu deyip koşmaya başladım.
Koşarken kütüphaneye baktığımda eski görünümünü korumuş gibi görünüyordu.
Ben kütüphaneci olmadan önce de orada olan ve onu verimli bir şekilde değiştiren görünümdü bu.
Bu garip! Gerçekten tuhaf!
Kütüphaneden dışarı çıktığımda tanıdık ama tanımadığım bir koridor beni karşıladı.
Odam çok uzaktaydı, bu yüzden kapısı açık olduğundan rastgele bir odaya girdim.
Tek kişilik yatağın ve sade mobilyaların bulunduğu oda sanki kimseye ait değilmiş gibi görünüyordu.
Misafir odası olduğunu sanıyordum ama şu anda bunun bir önemi yoktu.
Konaktaki boş odaları saymak imkansızdı, o kadar ki neredeyse bir köye benziyordu.
"Ayna! Evet, ayna!”
Şans eseri odanın köşesine yerleştirilmiş bir boy aynası bulmayı başardım.
O kadar da uzak görünmüyordu. Ama tuhaf bir şekilde, ona ulaşmak için birkaç adım atmak zorunda kaldım.
Aynanın karşısına geçtiğim anda bunun nedenini anlayabildim.
“Neden bu kadar küçüğüm?!”
Vücudum gülünç derecede küçüktü ve bir yetişkinin boyuna uyacak şekilde yapılmış boy aynasının üçte birini bile doldurmuyordu.
Aşağıya baktığımda akçaağaç yapraklarına benzeyen iki küçük el, bebek karnı ve minik bir çift ayak görebiliyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
In This Life, I Will Be The Lord (NOVEL ÇEVİRİ)
FantasyFlorentia, imparatorluğun en zengin ailesinin gayri meşru çocuğu olarak reenkarnasyona uğradı. Gelecekte her şeyin yolunda gideceğini düşünüyordu. Ancak babası vefat etmiş, akrabaları onu kapı eşiğinde bırakmış ve gurur duyduğu şerefli ailesi tama...