6.Bölüm

292 26 0
                                    

"Tia, doğum günü hediyesi olarak ne almak istersin?"

Hizmetçilerin kahvaltı kaselerini çıkarmasını izlerken babam bana sordu.

Dün gece çok dikkatli bir araştırma sonucunda henüz yedi yaşında olduğumu ve sekizinci yaş günüme yaklaşık bir ay kaldığımı öğrendim.

"Oyuncak ayı! Çok büyük bir oyuncak ayı, ona sahip olmak istiyorum!"

Yedi yaşındaki bir çocuğun isteyebileceği bir hediyeyi seçerek yüksek sesle bağırdım.

"Ama oyuncak bebeklerden nefret etmiyor musun?"

"Ah..."

Mahvetti.

Çocukluğumdan beri oyuncak bebeklerin insana ya da hayvana benzemesinden memnun değildim.

Geceleri hayatta olduklarını ve hareket ettiklerini hissediyorum.

Kocaman bir oyuncak ayıya sahip olmak istediğimi söyledim.

Babam bana biraz tuhafmış gibi baktı ve arkamdan ter akıyordu.

"Şimdi düşününce. Bence oyuncak bebekler iyi değil.”

“Peki ne satın almak istersin?”

"Hmm... ."

Hatırlayacak hiçbir şeyim yoktu.

Hediye olarak istediğim sakin bir yerde bir villa mı, yoksa ömür boyu parayla yaşayabileceğin bir malikane mi?1

Ama böyle bir şeyi isteyemem.

Size uygun bir kitap almanızı söylemeliyim.

O sırada babam aklına iyi bir fikir gelmiş gibi ellerini çırptı.

"Tamam! Bir ata ne dersin, Tia?"

"Ne demek istiyorsun?"

"Yaklaşık bir yaşlarında bir tayı alıp giyerseniz ve bundan sonra onu büyütürseniz, yetişkin olduğunuzda harika bir at olacaktır."

"Ne......."

Bir süre cevap veremedim ve gözlerimi kırpıştırdım.

Atlar pahalıdır.

Sahip oldukları at sayısına bağlı olarak bu, sahibinin veya sahibi olan grubun mülkünün büyüklüğünü ölçebilecek önemli bir varlıktı.

Atın fidyesi aynıydı ama daha önemlisi bakım maliyetiydi.

Eğer onları beslemeyecek ve dışkılarından kurtulmayacak olsaydınız, bu işi sizin yerinize yapacak birini işe almak zorunda kalacaktınız ve aynı zamanda bir ahıra da ihtiyacınız vardı.

Atların özgürce koşabildiği uçsuz bucaksız topraklara dair söylenecek hiçbir şey yoktu.

Ortalama soylu aile bile çocuklarına at satın alır ama bu, yetişkinliğin 18. doğum günü için mükemmel bir hediyeydi.

"Ben sadece senin yaşındayken, ilk atımı doğum günü hediyesi olarak almıştım."

Ama burası Lombardiya.

Bu tür genel ekonomik standartlar kullanılmadı.

Kendisi genellikle çok mütevazı ve nazik bir insandır, bu yüzden bazen unutuyorum ama babam da Lombardiya ailesinin bir üyesidir.

Bu düşünceyle babama baktım.

"Ha? Neden bana öyle bakıyorsun Tia?"

"Önemli bir şey değil. Ama baba, bu olduğunda tay hayır olur."

In This Life, I Will Be The Lord (NOVEL ÇEVİRİ)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin