Rabini'yle birkaç kez karşılaştım.
Tabii şimdi değil ama önceki hayatımda.
O zamanlar olağanüstü güzelliğe sahip, iyice bakıma alınmış güzel bir kadındı, ancak ondan hala on yaş küçük olan İmparatoriçe, gerçekten gözleri fal taşı gibi açılmış güzel bir insandı.
Ama aynı zamanda göründüğü kadar soğuk bir köşe de vardı.
"Gallahan Lombardiya, değil mi?"
Rabini yavaşça bir elini babama uzattı.
Eğer kadınların İmparatorluk selamları Shananet'le geçen sefer çalıştığım gibiyse, erkeklerin selamları da iki farklı şekildeydi.
Birincisi, aynı şekilde el ile kalbe yakın bir şekilde eğilin ve kraliyet ailesinin elini çekerek alnına koyun.
Tabii ikinci yöntem biraz daha kibardı.
Artık selamlaşmada nadiren kullanılan bir selamlama yöntemi
İmparatoriçe elini doğrudan tutmadı ve babam bir süre ona bakıp alnına koydu.
Ben de merhaba demek için babamın peşinden gittim ama İmparatoriçe bana bakmıyordu.
Hafifçe kapalı gözlerle babama bakarken tuhaf bir zafer duygusu hissediyor gibiydi.
"Akşam yemeğine davet ettiğim misafir vagonunu gördüm, gördüm, ne oldu?"
İmparatoriçe iki şövalyeye bakarak sordu.
"Peki, bu......."
Tabii ki, kelime karıştı.
İmparatoriçe arabamızın zorla kontrol edilmesi emrini verdi ve onun adına özür dileme sahnesi yine İmparatoriçe tarafından yapıldı.
Rabini'nin onlara bakan gözleri özellikle soğuktu.
"Bunu burada yapma, içeri girelim. Misafirleri sokakta tutmak kibarlık değil."
Bunu söyleyen İmparatoriçe arkasını döndü ve yürümeye başladı.
Beş ya da altı hizmetçi onu takip etti.
Babam bir süre sert bir yüzle baktı, sonra bakışlarımı hissedip arkasına baktı.
"Biz de gidelim mi Tia?"
Bunun gibi bir sürü düşünce olmalı.
Babam bana elini uzattığında güldü.
* * *
İmparatoriçe'nin bizi yönlendirdiği yer, İmparatoriçe'nin sarayında akşam yemekleri için özel olarak yapılmış bir yemekhaneydi.
Rabini, ağını yönetmek için her ay yaklaşık on misafiri çağırıyordu, ancak çoğu zaman İmparator da onunla birlikteydi, bu nedenle İmparatoriçe'nin soylular arasındaki yemeği, katılmak istedikleri önemli bir etkinlikti.
Ancak babamla birlikte içeri adım attığımızda bugünkü yemeğin duyduklarımızdan farklı olduğunu fark ettik.
Uzun masada sadece beş kişilik sofra takımı vardı.
"Bugün sadece Lombardiya'yı davet ettim. Kutlayacak bir şeyimiz var, değil mi?"
İmparatoriçe iri gözlerini nazikçe katlayarak güldü.Çok güzeldi ama onda hiçbir güzellik hissetmedim.
Aksine, bana sadece İkinci Prens'in perişan görünümü hatırlatıldığından rahatsız oldum.
"Bu bir onurdur."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
In This Life, I Will Be The Lord (NOVEL ÇEVİRİ)
FantasiaFlorentia, imparatorluğun en zengin ailesinin gayri meşru çocuğu olarak reenkarnasyona uğradı. Gelecekte her şeyin yolunda gideceğini düşünüyordu. Ancak babası vefat etmiş, akrabaları onu kapı eşiğinde bırakmış ve gurur duyduğu şerefli ailesi tama...