"Doğum gününün tek içeriğini korumak için buradayım."
"Neden hepsi aynı...."
Yakınmış gibi anlatıyorum.
Ama bunu söyleyemedim, bu yüzden büyükbabama baktım.
Büyükbabam onu aradı mı?
Ama sürpriz büyükbabamla aynıydı.
"Prensin bu yere gelmesi oldukça şaşırtıcı."
En oğlu öldüğünde ve bu köşkten sonlandığında Astana sanki bir daha adım atmayacakmış gibi her türlü haylazlıkla geri dönmüştü.
Ama sen doğum günü partime böyle bir gülümsemeyle geldin.
İlk Prens'in bu yıl henüz iki yaşında olduğu sıradan bir çocuk değil.
Belki Astana önerdiden daha fazla erimez.
"O gün saraya geri döndüm ve annem tarafından çok azarlandım. Bugün yine özür işareti olarak doğrudan Florentia'ya doğum günü hediyesi verdi ve gelmemi söyledi."
İmparatoriçe'nin yapması gereken şeyin bu olmasını bekliyordum ama yine de şaşırtıcıydı.
Eğer ölen ve birlikte yaşayamayan kendi oğluysa, Prens'in gururunu bastırır ve özür diler.
Aynı zamanda pek çok soylunun önünde de açık.
İmparatoriçe'nin sosyal çevresi üzerinde sıkı bir kontrolü olsaydı, doğum günü partime bu kadar çok insanın katılacağını bilemezdim.
"Anlıyorum."
Büyükbaba uzun bir şey söylemedi.
Ama yapabilirdim.
Geçen sefer Prens'e çok sinir bozucu ve şımarık bir köpek yavrusu gibi baktı ve dedemin gözleri tetikteydi.
"Doğum günün kutlu olsun, Florentia."
Astana öyle deyip elindeki küçük mücevher kutusunu çıkardı.
Yaklaşık iki avucumun toplam büyüklüğünde kara bir kutuydu.
Ah, onu almak istemiyorum.
İçinde bomba falan yok mu?
Açmadan önce kontrol etmek istiyorum.
Bütün bunların dışında Prensin verdiği malları da almak istemiyorum.
Ancak artık bu ziyafet salonundaki herkes odaklanmış olduğundan, onu almaktan başka seçenek yoktur.
Ben tereddüt ederken, sanki büyükbabamın bunu alması sorun değilmiş gibi hafifçe başını salladı.
Sonunda Astana’dan bir mücevher kutusu alıp açtım.
Tabii ki açarken biraz ürktüm.
"Ah-ah!"
"Sonuçta, İmparatorluk zenginliği...... ."
Kapak açılır açılmaz çevrede patlayıcı tepkiler oluştu.
Prensin verdiği doğum günü hediyesi bir kolyeydi.
Bir yetişkinin parmağı, yeterince iyi görünen bir yakutun etrafındaki minik topazla çevrelenmiş gibi görünüyor.
"Annem halletti. Nasıl, güzel mi?"
Astana öyle dedi ama içindeki gizli anlam şuydu: 'Nasıl pahalı görünüyor?' Yakındı.
Soyluların her biri İmparatoriçe'nin bana değerli bir şey verdiğini söyleyerek mırıldandı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
In This Life, I Will Be The Lord (NOVEL ÇEVİRİ)
FantasyFlorentia, imparatorluğun en zengin ailesinin gayri meşru çocuğu olarak reenkarnasyona uğradı. Gelecekte her şeyin yolunda gideceğini düşünüyordu. Ancak babası vefat etmiş, akrabaları onu kapı eşiğinde bırakmış ve gurur duyduğu şerefli ailesi tama...