Samen met Hunter spring ik over de rivier. Meteen worden we opgewacht door een groep weerwolven. 'Wat doen jullie hier?!' vraagt de leider. We veranderen terug.
'Ik ben prinses Luna en dit is mijn broer Hunter. We komen van een plek hier ver vandaan. In ons eigen dorp kunnen we niet meer wonen, omdat mijn zoontje daar gevaar liep. Met magie heb ik ons hier gebracht. Op zoek naar een nieuwe stam.' vertel ik in het kort. Iedereen verandert terug en zijn tot onze verbazing spiernaakt. Met open mond staren ze ons aan.
'Uhm moeten jullie geen kleren aandoen?' vraagt Hunter ongemakkelijk. De alfa ontwaakt uit zijn trans en iedereen schiet de bosjes in. Als ze terugkomen hebben ze tenminste een broek aan.
'Sorry voor het staren, maar we ontmoeten niet iedere dag een legende.' verontschuldigd de alfa zich Nu. We kijken hem verbaast aan.
'Hou kunnen we een legende zijn? We leven in dezelfde tijd.' vraag ik verward. Een van de weerwolven stapt naar voren.
'De legenden luid: Heel lang geleden kreeg een stamhoofd van een wolvenroedel een dochtertje. Dit was geen gewoon kind. Ze bezat magie en haar vader wilde haar beschermen. Dat is helaas niet gelukt en ze werd ontvoerd, maar kwam ook weer terug. Ze had haar inprent gevonden en samen kregen ze een dochtertje. Zij bezat ook magie, maar ongecontroleerd. Alles ging goed tot er een onbekende jongen in hun gebied kwam. Deze had invloed op het meisje. Ze deed alles om hem te beschermen en verliet haar stam. Ze leek wel bezeten door deze jongen. Toen haar vader hem wilde doden om de stam te beschermen heeft het meisje hun weg geflitst met magie. Samen met haar gezin en haar broer verliet ze haar thuis om de onbekende jongen te beschermen. Niemand heeft ze ooit nog terug gezien ondanks dat het hele dorp ze heeft gezocht. Ze hebben de hele wereld afgereisd op zoek naar de kinderen van het stamhoofd. Maar niemand heeft ze ooit nog gezien.'
Verbluft kijken we de roedel aan. 'Zou het kunnen dat...'
'Ik denk het wel Hunter. Het zou alles verklaren, die vreemde dingen in dat huis en de aparte gebouwen.' antwoord ik mijn tweelingbroer.
'Wat is er verder met onze stam gebeurt?' vraagt Hunter aan de roedel.
'De stam viel uit een en iedereen ging zijn eigen weg. Enkele bleven, zij kregen kinderen en daar zijn wij nakomelingen van.' vertelt een weerwolf. Ik kijk naar de grond.
'Ik denk dat we maar beter kunnen gaan Hunter.' zeg ik zachtjes. De jongste weerwolf stapt nu naar voren.
‘Waarom zouden jullie?' vraagt hij verbaast.
'We hebben onze stam uit een gedreven. Waarom zouden we hier dan nog blijven?' zegt Hunter zachtjes.
'Maar jullie zochten toch een roedel?' vraagt de jonge weerwolf nu.
'Dat klopt, maar we zijn hier denk ik niet welkom. Dus zoeken we wel verder.' De alfa stap nu naar voren.
'Dat zijn jullie wel. Onze voorouders waren het niet eens met wat uw vader heeft gedaan, maar ze zijn voor uw moeder gebleven. Samen met uw moeder hoopte ze dat jullie ooit terug zouden keren. Jullie zijn de ware leiders van het volk Prinses Luna.'
Ik glimlach. 'Fijn om te horen dat we mogen blijven. Onze namen ken je al, maar wie zijn jullie?' De alfa stapt naar voren.
'Ik ben Jackson en dit zijn Scott, Ethan, Jonah, Leoz Calie, Jax en Seth.' We knikken.
'Luna moet je ze niet over Eden vertellen?' fluistert Hunter. Ik knik.
'Jackson?'
'Ja, Luna?'
'We hebben tijdelijk een vampier in ons gezin opgenomen. Hij walgt van het drinken van mensenbloed. Daarom stapt hij over op dierenbloed. Het probleem is dat geen thuis heeft. We hebben hem beloofd dat hij tot die tijd bij ons mag wonen. Is dat een probleem? Hij zou echt geen vlieg kwaad doen.' Jackson peinst.
'Goed dan, maar tijdelijk en hou hem uit onze buurt. Want als hij iemand aanvalt is hij er geweest.' Ik knik en loop op Jackson af. Ik sla mij armen om hem heen.
'Bedankt Jackson. We gaan meteen de rest halen en maak je om een huis maar geen zorgen. Ik heb magie.' zeg ik vrolijk en ren naar de rivier met mijn broer op de hielen.
JE LEEST
The Indian Wolf Girl
WerewolfDit verhaal gaat over het indianen meisje Luna dat geboren wordt als de dochter van het stamhoofd van de wolven stam. Ze blijkt geen gewoon weerwolf meisje te zijn. Op jonge leeftijd ontdekt haar vader dat ze magisch krachten heeft, wat haar heel b...