Beneden zitten Kai en Jax op ons te wachten. 'Zullen we gaan?' vraagt Kai enthousiast. Sofie kijkt ons enthousiast aan en knikt vrolijk. Blijkbaar wil ze ook mee. Ik knik.
'We gaan naar het strand.' zeg ik blij en kijk Dylan aan. Hij glimlacht en ik neem hem mee naar buiten.
'Dylan, we gaan eerst een stuk door het bos. We gaan rennen dus klim maar op mijn rug en hou je goed vast.' zeg ik lachend en verander in een wolf. Dylan kijkt me bang aan en Sofie gaat naast hem staan.
'Niet bang zijn het is leuk. Er kan je niks gebeuren, Fate zal heel voorzichtig zijn en Kai en Jax zijn er ook bij.' zegt ze rustig en legt haar hand op zijn wang. Nu kijkt Dylan haar bang aan en ik verander terug.
'Nico! Dylan raakt in paniek!' Binnen drie tellen staat Nico naast me en Dylan begint weer rustiger te worden. Hij wil zich tegen een boom laten zakken, maar beseft niet dat die naast een doorstruik staat. Als hij zijn arm open snijd spring ik bovenop Nico, die er al op af wilde gaan.
'Nico nee!' roep ik en probeer hem op de grond te houden.
Helaas is hij te sterk en gooit me van zich af. Dylan duikt ineen van angst en net als ik denk dat ik hem kwijt zal raken duikt Jackson op. Hij kijkt Nico woest aan en gromt naar hem. Nico heeft geen controle over zichzelf en vliegt op Dylan af. Jackson haalt hem tegen de grond. Jacksons zwarte haren staan recht overeind en hij begint naar Nico te grommen. Rachel komt naar me toe gerent kijkt me geschrokken aan.
'Wat is er gebeurt?' vraagt ze bang.
'Nico heeft zojuist onze de belangrijkste wet overtreden. Hij probeerde Dylan iets te doen en dat maakt Jackson woest. Als Dylan iets was gebeurt, dan was ik ontspoord en had zelfs Nico me niet meer rustig gekregen.' vertel ik met een bleek gezicht. Rachel kijkt angstig naar de grote zwarte wolf, bang dat haar partner wat zou gebeuren. Ik herken dat gevoel en besluit in te grijpen. Niemand komt aan mijn vrienden en Nico kan er niks aan doen. Hij kan zich nou eenmaal niet beheersen.
'Jackson laat hem gaan! Nico kan er niks aan doen! Hij kan zich niet goed beheersen als hij bloed ziet!' roep ik fel. Jackson negeert me en wil uit halen, maar ik hou hem tegen.
'Nee!' roep ik en blaas Jackson weg. Nico schiet overeind en wil op Dylan afrennen. Snel hou ik hem tegen. Ik sla mijn armen om hem heen en hou hem goed vast. Dit keer kan ik hem wel houden en voel de magie door mijn lichaam stromen.
'Rachel breng hem naar binnen voor hij Dylan wat doet.' zeg ik snel en Rachel pakt hem over. Owen komt haar helpen en samen brengen ze Nico naar binnen. Ik zucht en loop naar Dylan.
Liefdevol sla ik mijn armen om hem heen en heel zijn wonden. Ook zorg ik dat zijn kleren niet langer onder het bloed zitten en kijk hem aan. 'Ssst, stil maar Dylan. Nico is binnen, hij zal je niks doen. Hij wilde je echt geen pijn doen, maar heeft zichzelf niet onder controle. Als hij bloed ziet word hij gewoon helemaal gek en toen jij jezelf sneed kon hij zich niet beheersen.' vertel ik rustig en neem hem in mijn armen. Hij klampt zich aan me vast en ik kijk hem bezorgd aan.
'Kan je je Eden nog herinneren?' vraag ik zacht. Dylan knikt.
'Nou de Millers zijn ook vampiers en de meeste hebben een gave. Nico kan emoties voelen en mensen rustig maken, Casey leest gedachten en Rachel ziet wat mensen besluiten en doen op dit moment. Sofie is een halfbloed en kan haar of andermans gedachten laten zien aan anderen. Dat werkt het beste als ze je aanraakt. Zeker als het de eerste keer is. Je ziet niet alleen de gedachtes van die persoon, je voelt ook hun emoties. Sofie wilde je haar plezier laten beleven zodat je niet meer bang bent.' vertel ik en Sofie komt bij ons staan.
JE LEEST
The Indian Wolf Girl
WerewolfDit verhaal gaat over het indianen meisje Luna dat geboren wordt als de dochter van het stamhoofd van de wolven stam. Ze blijkt geen gewoon weerwolf meisje te zijn. Op jonge leeftijd ontdekt haar vader dat ze magisch krachten heeft, wat haar heel b...