Als Kai in paniek aan komt rennen kijk ik hem geschrokken aan. Hij veranderd snel terug en begint te praten zonder zelfs maar aan te kleden. 'Fate heeft en raar voorgevoel en ik moest jullie gaan halen.' Meteen veranderen Yuka en ik in een wolf en staan we klaar om weg te rennen. Ook Hunter en Olivia staan al klaar. Al snel is de rest ook veranderd en rennen we weg. Samen met Kai en Eden rennen Yuka en ik aan kop. Gevolgd door Hunter en Olivia en daar achter Silver en Sem. We rennen Fate's geur achterna en ik ruik al snel iets bekends.
'De vampier van de vorige keer is terug!' zeg ik woest in gedachten. Als Merian of een van de andere mijn kleine meisje iets heeft aangedaan zal ik niet rusten tot hij of zij dood is! Ik volg de geur naar de rivier.
'Ze is de rivier over! De vampier is daar ook!' roep ik naar mijn soortgenoten en vrienden.
'Laten we dan eerst langs de Millers gaan, we kunnen beter met te veel zijn dan met te weinig. Misschien is deze vampier niet alleen en de Millers weten waartoe ze in staat zijn.' roept Hunter terug.
'Goed plan.' Antwoord ik en spring de rivier over. In een rechte lijn ren ik naar het huis van de Millers en Casey en zijn gezin komen net aanlopen.
Casey roep de rest. Zeg ik via gedachten.
Casey rent naar binnen en komt nog geen seconde later terug met de rest. We zijn Fate kwijt, ze is hier ergens net als een vijandige vampier. Geef dat door aan Samuel en help ons alsjeblieft met zoeken. Casey herhaalt mijn woorden en Allison kijkt me geschrokken aan.
'We hebben haar net nog gezien. Ze is in het open veld. Ze zei dat ze naar de wolken lag te kijken.' Ik knik en we rennen naar het open veld. Wat we daar aantreffen is voor ons allemaal een schok. Alex en Fate liggen zoenend in het veld. Bij de meesten wekt dit woede op en bij anderen verbazing. We veranderen terug en ik zorg dat iedereen weer kleren aan heeft, daarna ik kijk mijn dochter verbaast aan.
'Alex! Laat mijn dochter met rust!' roept Yuka boos zodra hij veranderd is. Fate kijkt geschrokken op en kijkt van Yuka naar mij. Ze weet dat ze haar magie nu niet kan gebruiken en kruipt nog dichter tegen Alex aan. Daarna kijkt ze geschrokken rond.
'Ze was net nog alleen.' zegt Allison zachtjes en ik weet al precies wat er is gebeurt. Fate had Alex onzichtbaar gemaakt toen Allison, Casey en Sofie haar hadden gezien. Ze vinden elkaar leuk. Alex was dus de vampier die de vorige keer in ons gebied was, Fate heeft hem toen ontdekt en ze zijn aan de praat geraakt.
'Wat doen jullie hier?' vraag Fate bang en haalt me uit mijn gedachten.
'Kai zei dat je een raar voorgevoel had, dus kwamen we je zoeken.' zegt Silver die verbaast naar zijn zusje kijkt.
'Fate, ga bij die vampier weg zodat ik hem aan stukken kan scheuren.' zegt Jackson woest. Fate en Alex kijken hem geschrokken aan.
'Maar hij heeft toch niks verkeerd gedaan?' probeert Fate met een onschuldig stemmetje.
'Hij hoort van jou af te blijven Fate.' zegt Jackson boos en stapt dreigend naar voren.
'En jij blijft van hem af.' bijt ze hem toe, terwijl ze vastberaden blijft zitten. Verbaast kijk ik haar aan. Net als de rest van ons. Fate is nog nooit tegen Jackson in gegaan. Dat heeft ze überhaupt nog nooit gedaan, bij geen van ons.
'Hunter je denkt toch niet...' zeg ik zachtjes tegen mijn broer.
Ik denk dat ze op hem is ingeprent. antwoord Hunter via gedachten. De rest negeert me en Jackson kijkt Alex alleen nog maar bozer aan.
'Je hebt haar gehersenspoeld vampiertuig!' roept hij boos en springt op Alex af. In zijn sprong verander hij een wolf. Dat had hij duidelijk niet moeten doen, want er verschijn een schild om Alex heen en Fate veranderd ook. Ze spring op Jackson af en de twee belanden vechtend op de grond. Voor Hunter en ik iets kunnen doen schieten Kai en Jax al naar voren trekken Jackson van Fate af.
Fate sprint naar Alex toe en begint rondjes om hem heen te lopen. Ze wil hem duidelijk verdedigen en dat is ook wel nodig, want Kai en Jax kunnen Jackson maar net houden. Er valt duidelijk niet met hem te praten nu.
We moeten wat doen Hunter.
Mee eens, maar wat?
We moeten de leiding overnemen. Jij brengt samen met Jaxs en Jacksons roedel Jackson hier weg. Ik probeer met de Millers en de rest van de familie Fate te kalmeren. Ik heb het nog maar net gezegd of Fate is al naar Alex gerent.
Neeee! Ik ren op mijn dochter af, maar voor ik haar kan bereiken is ze al weg geflitst. Ik was hier al bang voor. Hunter en ik waren te laat me ons plan.
De woede overspoelt me en ik ren op Jackson af. 'Stomme idioot, door jou ben ik mijn dochter kwijt!'
'Die vampier heeft iets me haar gedaan.'
'Nee idioot, hij is haar inprent en dat betekent dat ze alles zal doen om hem te beschermen! Wanneer leer je nou eens eerst me iemand te praten voor je aanvalt?! Want om die reden ben ik mijn dochter nu kwijt!' Schreeuw ik, terwijl ik steeds bozer word. Al snel begint het te stormen en mijn broer rent op me af.
'Rustig Luna straks vernietig je nog dit hele bos! We vinden Fate wel. Dat beloof ik!'
Langzaam word ik weer rustig. 'Hoe? Met magie kunnen we haar niet vinden en door te flitsen kan ze nu overal zijn.' Een traan rolt over mijn wang bij die woorden. Mijn broer slaat zijn armen om me heen.
'Je moet sterk zijn zusje. We zijn haar al eerder kwijt geweest en je moederinstinct heeft haar toen gevonden. We zullen gewoon alle plekken af gaan waar ze kan zijn en daarbij doen we onze eigen tijd als laatste, ik heb namelijk geen zin om vader tegen te komen.' zegt Hunter rustig. Ik knik.
'Oké dan gaan we nu meteen.' Mijn broer schud zijn hoofd.
'Om zoveel mensen te vervoeren kost te veel kracht. We gaan morgen.' zegt mijn broer serieus.
'Oké, goed dan. Kai? Eden? Gaan jullie ook mee? Fate heeft een goede band met jullie en ik kan jullie hulp goed gebruiken.' De jongens knikken en langzaam lopen we terug naar huis.
'Ik kan niet geloven dat we nog een dag moeten wachten Yuka. Door Jacksons fout zijn we onze dochter kwijt. Hij kwam te dreigend over.' Yuka knikt.
'Soms zou ik willen dat ze geen magie had, dan was alles nu een stuk makkelijker geweest.' zegt Yuka zachtjes.
JE LEEST
The Indian Wolf Girl
WerewolfDit verhaal gaat over het indianen meisje Luna dat geboren wordt als de dochter van het stamhoofd van de wolven stam. Ze blijkt geen gewoon weerwolf meisje te zijn. Op jonge leeftijd ontdekt haar vader dat ze magisch krachten heeft, wat haar heel b...