Mijn ouders knuffelen me uitbundig. Maar het enige wat nu ik echt wil doen is in Yuka's armen liggen en naar de verhalen luisteren van mijn volk. Ik wil mijn broer een knuffel geven en Olivia vertellen dat ze tante wordt. Als mijn ouders me eindelijk los laten kijkt Hunter me trots aan. 'Mijn zusje wordt moeder.' Lachend kijk ik hem aan.
'Jij word oom.' Daarna richt ik me op Olivia.
'Jij word tante Olivia.' Olivia kijkt me blij aan, maar toch ook weer niet. Ik loop naar haar toe.
'Wil jij helpen met de babykamer?' fluister ik in haar oor. Haar ogen beginnen te schitteren.
'Mag dat?'
'Tuurlijk.' Ik kijk haar glimlachend aan en Olivia vliegt me om de hals. Als ze me weer los laat loop ik weer naar Yuka en geef ik hem een lief kusje op zijn neus. Yuka glimlacht naar me en gaat weer zitten. Ik kruip in zijn armen en luister naar de verhalen terwijl ik langzaam in slaap dompel.
Een paar maanden later...
'Het is een meisje.' zegt mijn moeder trots. De bevalling was zwaar, maar eindelijk kan ik mijn kindje dan in mijn armen sluiten. Mijn moeder geeft me mijn kindje en ik kijk liefdevol naar mijn kleine meid.
'Ze lijkt sprekend op Yuka.' Yuka geeft me een kus op mijn wang.
'Hoe gaan we haar noemen?' Ik kijk naar mijn kleine meid. Ze lach naar me.
'Fate.' Mijn moeder kijkt me goedkeurend aan.
'Mooie naam.' Yuka knik glimlachend.
'Zal ik je vader, Hunter en Olivia binnen laten?' vraagt mijn moeder. Ik knik.
'Graag mam.'
Zodra mijn moeder ze roept komt Olivia meteen binnen stormen. Ze rent meteen op me af. 'Wat is het een jongen of een meisje?' vraagt ze opgewonden. Ik glimlach zwak. De bevalling heeft me uit geput.
'Je hebt een nichtje Olivia.' Hunter kijkt me trots aan.
'Hoe heet ze?'
'Fate.' zegt Yuka trots en houd mijn hand vast. Mijn vader reikt zijn hand naar Fate die rustig op mijn borst ligt te slapen. Hij pakt haar op en Fate begint te huilen.
Opeens begint het buiten te stormen. Geschrokken kijkt mijn vader naar buiten. 'Geef Fate maar aan haar vader.' zeg ik rustig. Mijn vader geeft Fate aan Yuka en ze stopt meteen met huilen. Lachend kijkt ze Yuka aan.
'Ah wat schattig ze vind Yuka lief.' roept Olivia uit. Ik glimlach.
'Dat heeft ze dan van mij.' zeg ik lachend en geef Yuka voorzichtig een kus.
'Dat is denk ik niet het enige wat ze van jou heeft Luna. Als jij vroeger moest huilen begon het ook te stormen, alleen dan veel erger.' Elliet verschijnt naast me.
'Fate heeft magie alleen dan minder sterk en zij zal wel moeten leren hoe ze het moet gebruiken. Let goed op en weet wat ik heb gezegd. Vele gevaren wachten nog op jullie.' fluister hij in mijn oor en verdwijnt weer.
JE LEEST
The Indian Wolf Girl
WerewolfDit verhaal gaat over het indianen meisje Luna dat geboren wordt als de dochter van het stamhoofd van de wolven stam. Ze blijkt geen gewoon weerwolf meisje te zijn. Op jonge leeftijd ontdekt haar vader dat ze magisch krachten heeft, wat haar heel b...