Het was raar, de afgelopen weken waren zo snel gegaan, aangevallen door mijn geboortevolk, getrouwd met Luna en nu, nu is Luna al een week dolblij, maar ik heb maar geen idee waardoor. Ik heb al verschillende keren gevraagd wat haar zo gelukkig maakt en dan krijg ik als antwoord: 'Jij, jij maakt me gelukkig Yuka, met heel mijn hart.' En toch weet ik dat er iets anders is, iets wat ze me niet gaat vertellen, tot vanavond...
Ik loop naar Kit toe en schud hem de hand. 'Je bent echt veranderd.' zeg ik bemoedigend. Kit glimlacht blij en stapt met volle enthousiasme de boot op. Fred volgt zijn voorbeeld, nu zijn "baas" zo is durft hij het wel weer te wagen met Kit op de boot. Er wordt gewuifd door het volk en ik sta op een afstandje nog altijd een beetje overdonderd. Kit had me zoveel pijn gedaan... En nu liet ik hem gaan? Was dit goed?
Het schip verdwijnt langzaam uit het zicht en Luna slaat haar armen om mijn nek. 'Ik wil dat jij het als eerste hoort.' zegt ze. Ze trekt me mee naar onze tent en doet een klein kaarsje aan. Ze kruipt dicht tegen me aan en legt dan mijn hand op haar buik.
'Ik ben zwanger Yuka.' zegt ze plots. Ik kijk haar met volle trots aan.
'Ik wordt vader!?' schreeuw ik verbaast. Ze drukt mijn hand voor mijn mond en gebaart dat ik stil moet zijn.
'Ik wil het zo pad bekend maken aan de rest bij het kampvuur.' zegt ze. Ik knik enthousiast en kus haar op de mond.
Langzaam vallen we om en wrijf ik over haar buik. 'Dit is, dit is geweldig Luna.' fluister ik. Ze glimlacht en legt haar hand op de mijne.
'Ik hou van je Yuka.'
'Ik ook van jou Luna.' Met die woorden lopen we de tent uit richting het kampvuur. Ik hou haar stevig vast als zij de aandacht van het volk probeert te krijgen. Als het stil is begint ze met praten.
'Een paar weken geleden zijn Yuka en ik getrouwd en... En nu komt er een baby!' roept Luna enthousiast. Het volk begint te juichen en enkele jongens joelen. Ik kijk haar enkel liefdevol aan en druk een kus op haar voorhoofd.
De vader van Luna komt nu ook naar voren en omhelst ons stevig. Dan went hij zich tot mij en kijkt hij heel serieus. 'Ik wil dat je zorgt dat mijn Luna niets over komt, in deze tijd zal ze erg kwetsbaar zijn.' Ik knik instemmend.
'U kunt op mij rekenen.' Dan richt hij zich volledig op Luna en omhelst haar nog eens. Haar moeder komt nu ook aangesneld en mengt zich in de omhelzing.
'Luna, dit is geweldig!'
JE LEEST
The Indian Wolf Girl
WerewolfDit verhaal gaat over het indianen meisje Luna dat geboren wordt als de dochter van het stamhoofd van de wolven stam. Ze blijkt geen gewoon weerwolf meisje te zijn. Op jonge leeftijd ontdekt haar vader dat ze magisch krachten heeft, wat haar heel b...