Opeens komt mijn moeder de tent in en kijkt me bezorgd aan. 'Wat is er Fate? Ik zie aan je dat je je zorgen maakt en dat je vragen hebt.' zegt ze meteen. Ik zucht.
'Ik maak me gewoon zorgen over hoe het verder moet en ik vroeg me eerlijk gezegd af hoe oud ik nu ben. Volgens mij heb ik minimaal een verjaardag gemist.' zeg ik en wieg mijn broertje heen en weer. Mijn moeder kijkt me verdrietig aan en knikt. 'Dat klopt, je bent nu veertien en Dylan is inmiddels zestien. Melonie is geloof ik net dertien, maar dat weet ik niet zeker.' vertelt ze. Ik kijk haar geschrokken aan.
'Volgens mij heb dan Silvers verjaardag gemist en ook die van Sem.' Mijn moeder knikt.
'Dat klopt, maar we hebben het niet gevierd. Dat wilde ze beide niet, het was niet hetzelfde zonder jou.' vertelt ze zacht. Ik knik.
‘Hoe oud is Destin nu?' vraag ik zacht.
'Veertien maanden net als Lucy.' vertelt ze kort. Ik knik.
'Dan zijn Kai en Merian dus acht maanden geleden geboren.' Trek ik als conclusie. Ik leg Destin terug en wil de tent uit lopen, maar mijn moeder houd me tegen.
'Kai vertelde dat je Elliet wilde vermoorden voor hij Dylan wat zou doen. Hij dacht dat je spoken zag, maar ik weet wel beter. Wat is er gebeurt?' vraagt ze bezorgd. Ik schud mijn hoofd.
'Vraag het hem zelf maar, ik mag er niet over praten. Wat ik je wel kan vertellen is hoe het met Kai en Merian zit en wat Edens toekomst en verleden is.' zeg ik kalm. Ze knikt.
'Vertel maar.' zegt ze zacht.
'De tweeling is ontstaan uit mijn liefde en bezorgdheid om Alex gepaard met mijn magie. Eden is in dezelfde tijd opgegroeid als Alex en Merian, ze woonde zelfs in het zelfde dorp en eigenlijk dachten ze dat hij dood was, maar hij leefde nog en is zo dus door een van Williams vampiers in een vampier veranderd.' vertel ik, ik besluit dat het beter is om niets over zijn toekomst te vertellen. Dat gaat mijn moeder niks aan, het is iets tussen Lucy en Eden zelf, dat ik het weet is al erg genoeg, maar als het zo ver is moet ik wel even met Lucy gaan praten.Mijn moeder knikt en laat me los. Ik loop het bos in op weg naar Kit als ik opeens een idee krijg. Melonie heeft die krachten omdat Charlotte in haar zit. Dus als we Charlotte uit haar krijgen dan gaan die krachten weg en is Dylan ook niet langer in gevaar. Op enkele uitzonderingen na kan een weerwolf slecht tegen vampier gif. Charlotte is een weerwolf, maar Melonie niet dus als we Alex, Eden of een van de Millers Melonie laten bijten en in een vampier laten veranderen wordt Charlotte misschien wel vernietigd of gaat ze op zijn minst weg. Dan heeft Elliet geen reden meer om te herrijzen en is Dylan weer veilig. Melonie zou ook niks kunnen gebeuren, want we laten haar dan niet leegdrinken. Die gave heeft ze niet van zichzelf dus zou de wereld ook niet in gevaar zijn. Ik roep Elliet en leg hem mijn plan uit. Hij kijkt me bedenkelijk aan.
'Dat zou kunnen werken, maar het zou ook kunnen dat Charlotte juist sterker wordt of dat Melonie haar gave wel houd. Het zou ook kunnen dat Charlotte uit Melonie's lichaam verdwijnt en in haar oude vorm terug komt, dus het risico is te groot om het te proberen. Het spijt me Fate, maar er is geen manier om Dylans lot tegen te houden, het enige wat je kan doen is zorgen dat wij nooit de overhand krijgen.' zegt hij spijtig. Ik knik en loop mokkend verder. Ik zal een manier vinden om Dylan te redden en binnenkort zal ik een beslissing over Kit moeten nemen. Ik loop boos de grot in. Dit alles word me te veel.
JE LEEST
The Indian Wolf Girl
WerewolfDit verhaal gaat over het indianen meisje Luna dat geboren wordt als de dochter van het stamhoofd van de wolven stam. Ze blijkt geen gewoon weerwolf meisje te zijn. Op jonge leeftijd ontdekt haar vader dat ze magisch krachten heeft, wat haar heel b...