Ik zit in een kleine kooi. Olivia, mijn zusje, zit naast me. Ik hou haar stevig vast. Ik ben al in dit gevangenenkamp voor zolang als ik me herinner. Als peuter ben ik opgegroeid op deze plaats, zonder ouders, en zorgend voor Olivia. Ik heb nooit durven ontsnappen, bang om nog meer te verliezen, maar daar zal een einde aan komen. Kwaad schop ik een steen tegen een ijzeren paal van de kooi. 'Hey! Hou daar is mee op!' roept de man die tegen de kooi aan geleund staat. Hij kijkt me spottend aan.
'Moet je jou nou zien zitten.'
'Jij bent toch geen echte man! We moeten jou trainen, dat moeten we doen met jou!' zegt hij. Hij staat op en opent de kleine deur van de kooit. Met een ruk trekt hij me er uit. Olivia opent geschokt haar ogen en rijkt naar mijn hand.
'Yuka!' schreeuwt ze. Zo snel als ze kan kruipt ze naar de deur van het kooitje. Met een klap wordt deze dicht geslagen.
'Yuka gaat even voor ons werken.' zegt de man.
Hij pakt me bij mijn riem vast en sleurt me mee, vermoedelijk naar het werkkamp, waar de sterkste gevangenen zorgen voor het aandrijven van de 'watervoorziening' zoals ze dat noemen.
'Wat dacht je ervan weer eens wat rondjes te lopen?' Lacht hij, terwijl hij een soort tuig om mijn lichaam bindt. Hij klikt het tuig aan een groot rad en slaat vervolgens met een zweep op mijn been.
'Lopen jongen!' beveelt hij. Zonder aarzelen doe ik wat de man zegt, eerder had ik wel eens geweigerd, ik sprak tegen en rukte het tuig van mijn lichaam maar... Ik denk terug aan het gezicht van Olivia die tientallen keren werd geslagen met de zweep, die voor mij bedoeld was. Het deed me zoveel pijn om dat te zien, meer dan het trekken van het rad. Er wordt nog eens op mijn been geslagen waarop ik met een snellere pas vooruit been.
'Goed zo jongen, nu laat je zien dat je een man bent.' glimlacht hij. Hij slaat nog eens met zijn zweep en legde deze dan weg. Ik kijk de man na terwijl hij een eindje verderop in zijn hut gaat liggen.
'Hou jij hem maar in de gaten.' Buldert Kit die van de andere kant aan komt lopen. Kit is de enige die ik bij naam ken van de mannen. Een blond meisje gromt wild naar Kit.
'We hebben een deal, weet je nog?!' meent hij. Met tegenzin sjokt het meisje mijn richting op. Wie is dat meisje? Hun nieuwe 'hulpje'?
JE LEEST
The Indian Wolf Girl
WerewolfDit verhaal gaat over het indianen meisje Luna dat geboren wordt als de dochter van het stamhoofd van de wolven stam. Ze blijkt geen gewoon weerwolf meisje te zijn. Op jonge leeftijd ontdekt haar vader dat ze magisch krachten heeft, wat haar heel b...