Melonie stopt met tegenstribbelen en kijkt Alex met grote ogen aan zodra we binnen komen. Zijn krachten werken dus nog zelfs nu hij een mens is. De jongen kan op zijn beurt echter geen woord meer uitbrengen kijkt met open mond naar Melonie. Dylan kijkt me verbaast aan en laat zijn zusje los, die gewoon blijft staan. 'Melonie?' vraagt Dylan, maar ze reageert niet.
'Uhm Alex?' Ik schud de jongen door elkaar, maar ook hij reageert niet. Verbaast kijken Dylan en ik naar de twee. Gebruiken ze hun krachten op elkaar of zo? Opeens staat Kai naast me en legt zijn hand op mijn schouder.
'Ik weet niet wat hij doet, maar het werkt. Eden wordt langzaam weer wakker.' zegt hij blij. Ik kijk hem geschrokken aan.
'Ze gebruiken hun krachten op elkaar. Alex beleeft zijn ergste nachtmerrie of herinnering nu en bij Melonie zijn alle zintuigen uit geschakeld.' zeg ik geschrokken en ren op Alex af.
'Alex! Alex! Word wakker! Geen zorgen, ik ben bij je!' roep ik en schud de jongen door elkaar.
'Dylan hoe stoppen we Melonie?! Ik gun Alex niet nog eens alles wat hij heeft meegemaakt, geloof me dat gun je niemand.'
'Geen idee, ik had haar vast en zelfs toen gebeurde het. Als dit niet werk zou ik het ook niet weten.' zegt Dylan en pakt haar arm. Melonie, noch Alex reageert en ik raak langzaam in paniek.
'Ze gebruiken hun krachten niet, er is magie in het spel, Alex heeft zijn mate gevonden, hij zal zo weer een vampier zijn en dan zijn ze allebei weer normaal. Melonie zou hij misschien willen bijten vanwege haar geur. Casey had het daar ook moeilijk mee, dus tenzij jullie willen dat Melonie straks een vampier is zal ik hem maar tegenhouden.' zegt Eden zodra hij binnenstorm. Kai veranderd in een wolf en gaat voor Melonie staan.
'Hoe weet je dat?' vraag ik verbaast.
'Ik zag het net voor ik wakker werd, maar Kai pas op, Alex heeft de kracht van een newborn en zijn gave om je zintuigen uit te schakelen.' vertelt hij.
'Wat?!' roep ik en wil in beweging komen. Op dat moment schiet Alex op Melonie af en gooit Kai aan de kant. Zonder na te denken schiet ik op mijn vriend af en ben de rest helemaal vergeten.
Dan vliegt Alex opeens naar buiten. Geschrokken kijk ik op. Dylan staat opeens voor zijn zusje en heeft zijn vuisten geheven. Waar hij die kracht of snelheid vandaan haalt is me een mysterie, maar het is wel duidelijk dat broer en zus bijzondere krachten hebben, zelfs als mens. Het lijkt me beter dat ze dat ook blijven, als ze in verkeerde handen komen kunnen die krachten de wereld vernietigen. Ik leg Kai, die inmiddels is terug veranderd, zachtjes op de grond en ren naar buiten. Ik pak Alex stevig vast en open een kijkgat. Casey kijkt verbaast naar me.
'Hey Case, we hebben wat problemen hier. Zouden jullie misschien even langs willen komen om ons te helpen? Alex hier was weer een mens dankzij ons bos, maar nu is hij een soort newborn geworden en wil Dylans zusje bijten. Dat meisje is als mens al amper in bedwang te houden, laat staan als vampier en als Alex haar dood hebben we een nog groter probleem, want volgens mij wordt Dylan dan gek. We hebben hier al genoeg rampen. Kit is verdwenen, Eden was in een nachtmerrie wereld, Kai is gewond, Dylan is boos en Melonie is Alex's mate. Vijf problemen op een dag is wel genoeg.'
Casey knikt. 'Open maar een portaal, we komen er aan.' Ik knik en er verschijnt een portaal. De Millers komen samen met Jax het portaal uit.
'Jax en Sofie breng Kai naar de ziekenboeg. Samuel, kunnen jij en de rest Alex bezig houden? Ik moet Dylan kalmeren en Ally kan jij me helpen met Melonie? Haar krachten zorgen voor nachtmerries.' vertel ik. Ze knikken en Allison en ik rennen naar de tent. Gelukkig heeft ze de kracht anderen gaves tijdelijk uit te schakelen. Ik pak Dylan vast en probeer hem te kalmeren. Allison neemt Melonie ondertussen mee.
'Dylan rustig nou. De Millers zijn hier nu. Melonie zal niks gebeuren. Alex kan geen hele vampierfamilie aan. Ook niet nu hij een newborn is. Dylan ik heb je beloofd dat niemand je zusje wat zou doen en daar zal ik me ook aan houden. Er zal haar niks gebeuren.' zeg ik tegen hem. Dylan reageert niet en ademt zwaar in en uit.
'Dylan alsjeblieft.' smeek ik en trek hem dicht tegen me aan. Nu word de jongen weer rustig en kijkt me verdrietig aan.
'Z-zouden we ooit een normaal leven kunnen leiden?' stamelt hij. Ik schud mijn hoofd.
'Normaal niet maar misschien wel ooit rustig.' Ik glimlach en geef hem een knuffel.
Als we even later buiten komen zie ik dat Alex vast geketend is. ‘Dat is het werk van mijn moeder, ik weet dat dit het beste is maar ik hoop niet dat Alex weer flashbacks krijgt. Die arme jongen heeft dingen meegemaakt die je niemand toewenst.' zeg ik verdrietig en loop door naar de ziekenboeg, Samuel en Casey staan over Kai heen gebogen.
'Hij heeft zijn ribben zwaar geneusd.' zegt Samuel hoofdschuddend.
'Laat mij maar.' Zeg ik en leg mijn handen op Kai's borst. De jongen begint te gloeien en komt daarna overeind.
'Bedankt Fate, met jou in de buurt heb je geen doctor meer nodig.' zegt hij lachend.
'Nou het is toch wel handig om te weten wat je mankeert en ik kan ook niet alles. Als je dood was had ik je niet terug kunnen halen.' zeg ik met een halve glimlach.
'Ja, maar ik ben sterk genoeg om wel wat te kunnen hebben dus maak je geen zorgen. Nou ja, Jax, Millers leuk dat jullie hier zijn zoals jullie vast al weten is het hier een beetje een puinhoop. Calie was ook al bewusteloos gisteren.' zegt hij rustig. Samuel knikt.
'Goed hoe willen jullie dit oplossen? We kunnen Alex en Melonie niet altijd vasthouden.' zegt hij kalm.
'Ik ga eerst naar de kinderen kijken, dan beslissen we daarna wel verder.' zeg ik hoofdschuddend en loop weg. Dylan loop achter me aan en ik pak glimlachend zijn hand vast.
JE LEEST
The Indian Wolf Girl
WerewolfDit verhaal gaat over het indianen meisje Luna dat geboren wordt als de dochter van het stamhoofd van de wolven stam. Ze blijkt geen gewoon weerwolf meisje te zijn. Op jonge leeftijd ontdekt haar vader dat ze magisch krachten heeft, wat haar heel b...