Al snel komt Kai aangerend. 'Ben je niet gevolgd?' Hij schud met zijn kop en veranderd dan terug.
'Nee, ik heb goed opgelet.' Ik knik.
'Nou kom mee.' Ik loop naar binnen. Als Kai Eva ziet blijft hij geschrokken staan. Ik zucht en leg hem het hele verhaal uit.
'En nu wil je zeker in een mini optocht terug naar het dorp en wil je het je ouders uitleggen, maar moet ik mee om te zorgen dat ze niks overkomt?' vraagt hij fronsend. Ik knik.
'Ja, ongeveer wel.'
'En hoe wil je dat gaan doen? Na wat er is gebeurt zullen ze er alles aan doen hem om te doden.'
'Maak je maar geen zorgen, naar mij luisteren ze wel.' zeg ik met een zwakke glimlach.
Hij knikt. 'Goed dan. Kit meekomen en snel.' zegt hij en loopt naar buiten gevolgd door Kit. Eva kijkt me verbaast aan.
'Doet je vriendje altijd zo?' Ik kijk haar met open mond aan.
'Kai is mijn vriendje niet, hij is mijn beste vriend.' zeg ik vol ongeloof. Ik dacht dat het wel duidelijk dat Dylan mijn vriendje is, maar blijkbaar dus niet. Ze wordt een beetje rood.
'Sorry ik dacht omdat je twee vriendjes kort achter elkaar had dit je nieuwe vriendje was.' zegt ze met een rood hoofd. Ik zucht.
'Ik ben geen slet, ja Alex was eerst mijn vriendje en Dylan werd het vlak daarna, maar het zit zo, ik ben een weerwolf. Ik was echt verliefd op Alex, maar Dylan is mijn inprent, mijn ware liefde en die aantrekkingskracht is te groot om tegen te vechten. Ik heb het wel geprobeerd, maar toen Kit ons gevangen had kon ik dat niet meer.' vertel ik. Ze knikt.
'Sorry.' zegt ze zacht. Ik glimlach.
'Geeft niet, nou kom me, we hebben niet veel tijd. Kit is namelijk niet ons enige probleem.' zeg en trek haar mee de grot uit.
Daar staan Kai en Kit al te wachten. Ik glimlach en ga bij Kai staan. 'Wij lopen voorop.' zeg ik alleen en begin naar het dorp te lopen. Als we ze Kit zien wordt iedereen meteen vijandig en mijn ouders willen op hem afstormen.
'Ho wacht! Voor jullie iets doen moeten jullie dit eerst zien.' zeg ik en laat Kits verhaal zien in de lucht.
'Hij heeft het moeilijk gehad en hij heeft slechte dingen gedaan, maar hij is zelf niet slecht. Kit heeft zijn fouten in gezien, hij wil jullie helpen om de gevangenen te bevrijden. Nu hij Eva terug heeft en iets heeft om voor te leven is hij weer wie hij echt is en niet wat er van hem is gemaakt. Ik wil niet dat Kit iets gebeurt, dus als jullie hem doden of iets doen moet je eerst langs mij. Hoe hij even was toen hij bij ons was is hij echt en hij is geen slecht mens en dus zal ik hem beschermen.' zeg ik als het klaar is. Mijn moeder lijkt na te denken.
'Oké, Kit als je ons helpt mag je je droom volgen. Dan zorg ik voor een kleine boerderij waar jij en Eva kunnen gaan leven, maar dan moet je ons wel helpen om de anderen mensen te redden.' zegt mijn moeder dan.
'Dat is goed, ik had Eva en haar familie toch al willen bevrijden, maar dat is me helaas nooit gelukt. Gelukkig heeft Fate haar wel kunnen redden.' zegt Kit met een zwakke glimlach en kijkt beschaamd naar de grond.
JE LEEST
The Indian Wolf Girl
WerewolfDit verhaal gaat over het indianen meisje Luna dat geboren wordt als de dochter van het stamhoofd van de wolven stam. Ze blijkt geen gewoon weerwolf meisje te zijn. Op jonge leeftijd ontdekt haar vader dat ze magisch krachten heeft, wat haar heel b...